صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

اینتر بعد از 12 سال در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان

شاهکار اینتزاگی

سیمونه اینتزاگی با ارائه یک شاهکار دفاعی در پرتغال به تساوی بدون گل دست یافت و اینترمیلان با برد خانگی یک بر صفر در بازی رفت به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. پورتو تیم روی فرم این بازی بود و از همان ابتدا برای جبران بازی سن‌سیرو اشتیاق نشان داد. مدت زیادی از بازی نگذشته بود که مشخص شد اینتر چشم به دفاع و ضدحمله دوخته است. بازیکنان پورتو فرصت‌های خوبی را از دست دادند و نقش آندره اونانا، دروازه‌بان کامرونی اینتر هم در این ناکامی پررنگ بود ضمن اینکه بازیکنان اینتر هم می‌توانستند برتری تیمشان را مضاعف کنند. به هر حال دروازه‌ها بسته ماند و اینتر بعد از 12 سال به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. پورتو هم که با اخراج پپه در دقیقه 97 ده نفره بازی را به پایان رساند نتوانست به بنفیکا که صعودش به جمع هشت تیم برتر اروپا را قطعی کرده بود، ملحق شود و تعداد پرتغالی‌ها را در این مرحله به دو تیم برساند.
 
کار بزرگ دفاعی
اینتر برنامه دفاعی منظمی برای این بازی داشت و اینتزاگی تقریباً تمام نفرات خود را برای آن آموزش داده بود. هنریخ مخیتاریان و هاکان چالهان اوغلو نمایش درخشانی در خط میانی داشتند و آلساندرو باستونی و ماتئو دارمیان بعد از تلاش‌های بسیار به دلیل خستگی مجبور به ترک زمین شدند. اما پشت سر آنها اونانا بود که نسبت به بازی رفت مجبور به واکنش‌های کمتری شد اما هر وقت لازم بود خودش را نشان داد به خصوص در اواخر بازی. شاید او باید از دنزل دومفرایس به خاطر دفع آخرین لحظات تشکر کند اما گلر کامرونی شاخص‌ترین بازیکن اینتر بود.
 
ضعف خلاقیت
کارت قرمز اوتاویو در بازی رفت برای پورتو بشدت گران تمام شد. تیم میزبان در دیدار سه‌شنبه شب برابر اینتری که از عقب نشستن ترسی نداشت، از خلاقیت لازم بی‌بهره بود و جای خالی ستاره خلاق خط میانی بشدت احساس شد. شاید گالنو بهترین موقعیت‌ها را به دست آورد. تیم سرجیو کونسیسائو نتوانست موقعیت‌های خوب زیادی روی دروازه اینتر ایجاد کند اما بازیکن برزیلی دو تا را خراب کرد.
 
انرژی تمام نشدنی
اینتزاگی بعد از بازی گفت: «آفرین به این تیم که نمی‌دانستم اینقدر انرژی دارد. ما مشکلاتی در جریان بازی داشتیم اما آنها انسجام خود را حفظ کردند و در آن هفت دقیقه وقت تلف‌شده با خطرات زیادی مواجه شدیم. می‌دانستیم چهار تیم آخر ایتالیایی که در دراگائو بازی کرده بودند، شکست خوردند بنابراین تساوی و صعود به مرحله بعد جای تبریک دارد. این موفقیت را به هوادارانی تبریک می‌گوییم که به من گفته شده خیلی از آنها نتوانستند وارد استادیوم شوند.» صدها هوادار اینتر با آنکه بلیت داشتند و به آنها اطمینان داده بودند وارد ورزشگاه می‌شوند، اجازه ورود پیدا نکردند. باشگاه اینتر اعلام کرده درباره این موضوع به یوفا شکایت  خود را تقدیم می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینتزاگی بعد از جانشینی آنتونیو کونته با انتقادات زیادی مواجه شد و خیلی‌ها درباره آینده‌اش ابراز تردید می‌کردند. این مربی 47 ساله گفت: «من از تک تک لحظاتم در این کار لذت می‌برم. حالا تمرکزمان را روی سری A و نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا می‌گذاریم، باید انرژی ذهنی و جسمی خود را بازیابی کنیم. در لیگ قهرمانان هم باید ببینیم چه می‌شود.»
 
افتخار و ناامیدی
 کونسیسائو هم بعد از این تساوی که به حذف پورتو از لیگ قهرمانان انجامید، گفت حس افتخار و ناامیدی را توأمان دارد. مربی 48 ساله پرتغالی گفت: «من همان حسی را دارم که 50 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه و صدها هزار هواداری که به استادیوم نیامدند، دارند. 30 درصد تیم ما از بازیکنان تیم ب تشکیل می‌شوند و 40 درصد تیم از باشگاه‌های متوسطی مثل پاکوش فریرا، سانتا کلارا، فامالیسائو و ریو آوه به وجود می‌آید. اما تلاش خودمان را کردیم و از این بابت راضی هستیم. من به هر کسی که از حذف پورتو از لیگ قهرمانان ناراحت است، حق می‌دهم، می‌توانید اعتراض کنید اما ما سعی کردیم و به نتیجه نرسیدیم. در این پنج سال و نیم که من اینجا هستم با سختی‌های زیادی مواجه بوده‌ایم. به خاطر قوانین بازی جوانمردانه مالی نمی‌توانیم بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم و فقط باید بفروشیم تا تراز مالی باشگاه درست باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی