صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

محک خوب دختران وزنه‌برداری در تورنمنت نوروزگاه تهران

قهرمانی در خانه با 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز

ایران ورزشی: نخستین دوره تورنمنت بین‌المللی نوروزگاه در رشته وزنه‌برداری و در بخش دختران برای دختران ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران که آرام آرام خود را برای حضور در رویدادهای مهم سال آینده (1401) خصوصاً رقابت‌های آسیایی 2023 کره‌جنوبی (جینجو) مهیا می‌کنند، دستگرمی خوبی بود تا آنها قبل از شروع اردوهای آماده‌سازی، محک جدی خورده و در مصاف با رقبای خارجی توان رکوردی خود را بسنجند. در نخستین دوره تورنمنت نوروزگاه دختران وزنه‌برداری ایران با صلاحدید کادرفنی در 2 گروه الف و ب روی تخته مسابقه رفتند و نهایتاً تیم گروه الف دختران وزنه‌برداری کشورمان موفق شد با کسب 2 مدال طلا، 1 نقره و یک برنز سکوی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد. تیم‌های ازبکستان، تیم ملی ب ایران و روسیه نیز به ترتیب عناوین نایب قهرمانی تا چهارمی این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

نمره قبولی برای پشتوانه‌ها
سوای کسب عنوان قهرمانی تیم الف و سومی تیم ب دختران وزنه‌برداری ایران در نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی نوروزگاه که به میزبانی هتل المپیک و شهر تهران برگزار شد، اتفاق مهم و امیدوارکننده‌ای که در این دوره از مسابقات رخ داد، نمره قبولی پشتوانه‌های وزنه‌برداری کشورمان در بخش بانوان است.
پشتوانه‌هایی که قطعاً در مسیر پیش رو، خصوصاً برای کسب سهمیه تاریخی ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس می‌توانند به درد وزنه‌برداری بخورند و برای ورزش کشور تاریخ‌ساز باشند. چهره‌های جوان و آینده‌داری همچون ریحانه کریمی، زینب شیخ ارباب، الهه رزاقی، فاطمه کشاورز و... که می‌توانند آینده وزنه‌برداری دختران ایران را در عرصه بین‌المللی
بسازند.
سورپرایز وزنه‌برداران با پاداش یورویی
یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروزگاه در بخش دختران پرداخت پاداش قابل توجه یورویی به نفرات برتر و چهره‌های شاخص این تورنمنت بود. بر همین اساس در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری، پنج وزنه‌بردار برتر رده‌بندی سینکلر برنده جوایز یورویی این دوره از مسابقات شدند. واروارا کوزمینوا از روسیه به عنوان نفر اول ۲۰۰۰ هزار یورو، دریافت کرد. فاطمه کشاورز از ایران ۱۵۰۰ یورو، جابوروا از ازبکستان ۱۰۰۰ یورو، سیده الهام حسینی از ایران ۷۵۰ یورو و نهایتاً الهه رزاقی از کشورمان ۵۰۰ یورو جایزه دریافت کردند. اتفاقی عالی و قابل تحسین که می‌تواند انگیزه مضاعفی باشد برای درخشش وزنه‌برداران در رقابت‌های آتی، همینطور پرقدرت ظاهر شدن آنها در دوره‌های آینده تورنمنت نوروزگاه. ریحانه کریمی (دسته ۵۹ کیلوگرم)، الهه رزاقی (دسته ۷۱ کیلوگرم)، سیده الهام حسینی (دسته ۸۱ کیلوگرم) و زینب شیخ حسن ارباب (دسته ۸۱+ کیلوگرم) تیم الف ایران را تشکیل می‌دادند. همچنین آنیتا فیضی (دسته ۴۹ کیلوگرم)، فاطمه کشاورز (دسته ۷۱ کیلوگرم)، پریسا نورعلی (دسته ۸۱ کیلوگرم) و فاطمه یوسفی (دسته ۸۱+ کیلوگرم) ملی‌پوشان تیم ب ایران در این تورنمنت بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی