صدای اعتراض ساپینتو بعد ازبردهای درخشان

پول ما را هم مثل استراماچونی بدهید

با اینکه استقلال نتایج مطلوبی درلیگ جاری به دست آورده و اکنون بالاتر از پرسپولیس درجایگاه دوم جدول قرار دارد و اگر 3 امتیاز اختلاف دیگر را با سپاهان جبران کند، صدرنشین خواهد شد اما همچنان نسبت به پرداختی‌های باشگاه اعتراض‌های مکرری وجود دارد.
اشاره ریکاردو ساپینتو به نداری‌های مالی باشگاه استقلال بعد از پیروزی مقابل فولاد خوزستان به وضوح وضعیت موجود در باشگاه استقلال را به اثبات می‌رساند.
مرد پرتغالی بی‌آنکه ملاحظه‌ای داشته باشد و بواسطه آنکه اکنون دست بالایی بابت نتایج مطلوب دارد، درباره اینکه باشگاه نسبت به پرداخت پاداش‌هایش خلف وعده کرده، هشدار نرمی را داده است.
البته ساپینتو ادبیات تندی را به کار نبرده است اما پرواضح است که سرمربی استقلال به‌دلیل بدقولی‌هایی که به کرات از سوی باشگاه می‌شود، دل خوشی از مسئولان ندارد.
سرمربی استقلال بعد از بازی با فولاد خوزستان این جملات را به زبان آورده است :«الان ۳ هفته مسابقات تعطیل می‌شود و وقتش است که چیز‌هایی را بگویم، چون تا ۲ ماه دیگر مسابقاتی را در لیگ و جام حذفی داریم. چیز‌های خیلی مهمی است که در تیم ما باید برطرف و حل شوند. نمی‌خواهم بگویم مقصر چه کسی است، اما شرایط خیلی سختی از ماه‌ها قبل داشتیم. الان مدتی است که همه در مورد استراماچونی و پول او صحبت می‌کنند، اما از آن طرف پول کادرفنی و بازیکنان هم وجود دارد. من هم حدود ۱۲ بازی پاداش نگرفته‌ام. بازیکنان هم باید مطالباتشان را می‌گرفتند.»
سرمربی استقلال ادامه داد: «ما گریه نمی‌کنیم که بگوییم مشکل داریم. این واقعیت است. بعضی بازیکنان به خاطر مخارج‌شان ماشین‌شان را فروختند. تعهداتی در قراردادشان بوده که باید انجام می‌شده تا بتوانند خانه و ماشین بخرند یا سرمایه‌گذاری مالی انجام بدهند. مشکل اولی که باید حل شود در تیم خود ماست. این تیم فعلی باید مشکلش حل شود. کادر فنی، بازیکنان و افرادی که هرروز در کنار من تمرین می‌کنند، هرروز در کنار تیم هستند و از جان‌شان مایه می‌گذارند. یک خانواده تشکیل داده‌ایم و برای موفقیت تیم جان‌مان را می‌گذاریم.»
اظهارات ساپینتو نشان می‌دهد که اوضاع مالی در باشگاه استقلال خوب نیست اما باید بازیکنان و مربیان این باشگاه را بابت کسب نتایج مطلوب تحسین کرد که با وجود خلف وعده‌های مکرر اما پای کار ایستاده‌اند وتلاش می‌کنند استقلال به سمت و سوی موفقیت و قهرمانی حرکت کند.
اینکه ریکاردو ساپینتو با وجود ماه‌ها پاداش نگرفتن همچنان پای کار است نیز نشان می‌دهد این مربی پرتغالی برخلاف بسیاری از مربیان خارجی که وارد فوتبال ایران شده‌اند بابت نگرفتن حقوق جار و جنجال به پا نمی‌کند. در تاریخ باشگاه استقلال کم مربی نبوده که بعد از بدقولی باشگاه حتی به کشورش بازگشته و با چنین اقداماتی باشگاه را در تنگنا قرار داده تا به پول‌شان برسند. وینفرد شفر بارها با باشگاه استقلال چنین رفتاری انجام داد اما ساپینتو با وجود ماه‌ها خلف وعده با ادبیاتی نرم در نشست خبری بعد از بازی با فولاد خوزستان قفل سکوتش را می‌شکند و اشاره‌ای به نداری‌های مالی خودش و بازیکنان می‌کند.
به هرحال مدیران باشگاه استقلال باید فکری به حال مشکلات مالی کنند. مدیرانی که بعد از اظهارات ساپینتو زیر تیغ انتقاد قرار گرفته‌اند وهواداران استقلال براین باورند که مدیران باشگاه تا کنون نتوانسته‌اند در بخش مالی به تعهدات خود عمل کنند. اینکه مدیران استقلال به‌دنبال پرداخت بدهی استراماچونی هستند، بخشی از انتظارات عمومی از تصمیم گیران باشگاه است اما آنها باید به موازات اینکه به بدهی استراماچونی فکر می‌کنند، دیگر دیون خود را هم در دستور پرداخت قرار دهند اما ظاهراً حساب باشگاه استقلال تهی از منابع کافی است و مدیران این باشگاه چشم به کمک‌های دولتی دوخته‌‌اند تا شاید بحران از میان رفته و بتوانند به تعهدات بسیار خود عمل کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی