داور لهستانی، کابوس مهاجم تیم ملی

مهمترین مأموریت طارمی؛ شکست اینتر

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

 چهار دیدار باقی‌مانده از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2023-2022، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد. در یکی از این بازی‌ها پورتو به همراه مهدی طارمی در تلاش است تا با خلق یک شگفتی در دراگائو، ضمن غلبه بر اینتر میلان، راهی دور بعدی این پیکارها شود.
مهدی طارمی در دو بازی قبلی پورتو مقابل چاوس و استوریل در لیگ پرتغال، روی نیمکت نشست و در ترکیب اصلی قرار نگرفت. مهاجم تیم ملی اما در هر دو بازی برای دقایقی کوتاه وارد زمین شد و تأثیر خود را روی پیروزی‌های تیمش گذاشت. او مقابل چاوس یک پاس گل داد و برابر استوریل و در شرایطی که بازی با نتیجه دو بر دو دنبال می‌شد، یک پنالتی گرفت و خودش هم ضربه را به گل تبدیل کرد تا پورتو به سه امتیاز برسد و همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند.
خیلی‌ها معتقدند سرجیو کونسیسائو به طارمی استراحت داده تا او با تمام قوا آماده حضور مقابل اینترمیلان باشد. با این حال سرمربی پورتو پاسخی مبهم به این سؤال داده و معتقد است بهترین بازیکنان حاضر در تمرین در ترکیب تیمش قرار می‌گیرند. همین موضوع می‌تواند جایگاه طارمی را به خطر بیندازد اما همه در پرتغال می‌دانند که برای پیروزی مقابل اینترمیلان، نیاز به مهاجمی چون طارمی است. بخصوص که اینترمیلان بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر به سود خود تمام کرده و پورتو برای صعود به مرحله بعد باید در ورزشگاه دراگائو به برتری برسد و دروازه حریف ایتالیایی خود را باز کند.
با اعلام کمیته داوران یوفا، قرار است که شیمون مارسینیاک معروف، این دیدار حساس را شوت بزند. داور لهستانی که با قضاوتی تحسین‌برانگیز در فینال جام جهانی توانسته بود توجهات را به سمت خود جلب کند، این بازی مهم را سوت خواهد زد. البته پورتو و مهدی طارمی از این داور معروف خاطره خوبی ندارند. آخرین باری که او یک بازی برای اژدها سوت زد، به دیدار مرحله گروهی برابر اتلتیکو مادرید بازمی‌گردد که با شکست 2 بر یک شاگردان کونسیسائو همراه شد.
مارسینیاک در آن مسابقه، 2 کارت زرد به بازیکن ایرانی پورتو نشان داد. پس از سرنگونی طارمی در دقیقه 88 و در محوطه جریمه اتلتیکو، داور لهستانی کارت زرد دوم را به مهدی نشان داد و او را از زمین بازی اخراج کرد. مارسینیاک، 42 ساله از سال 2011 در لیست داوران بین‌المللی قرار گرفته و قرار است برای بازی سه‌شنبه شب، هموطنانش به نام‌های پاول سوکولنیکی و توماش لیستکیویچ او را در امر قضاوت یاری کنند.
اینتر توانست در مسابقه رفت با تک گل روملو لوکاکو که در دقیقه 86 به ثمر رسید، پورتو را شکست دهد و حالا کونسیسائو امیدوار است با استفاده از فرصت میزبانی، تیم ایتالیایی را از دور رقابت‌ها کنار زده و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کند. اتفاقی که می‌تواند یک موفقیت دیگر به نام پورتو و مهدی طارمی بنویسد.
طارمی که یکی از بهترین گلزنان لیگ پرتغال محسوب می‌شود، احتمالاً در نقل و انتقالات تابستانی پورتو را ترک خواهد کرد. قرارداد او تابستان 2024 تمام می‌شود و پورتو برای اینکه طارمی را رایگان از دست ندهد، دنبال راهی برای تمدید یا فروش او است. طارمی هم قصد دارد در آخرین فصل بازی برای پورتو اتفاقی بزرگ را رقم بزند و همراه تیمش به مراحل نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. برای رسیدن به این هدف، شکست اینتر نخستین مأموریت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی