تکرار نتایج درخشان نیم فصل اول هم پرسپولیس را قهرمان نمی‌کند

17 امتیاز از 7 بازی و احتمال ضعیف پیش افتادن از رقبا

پرسپولیس در 7 هفته باقیمانده فصل بازی‌های نسبتاً دشواری در پیش دارد و با توجه به عقب افتادن از استقلال، سپاهان و البته اینکه در شرایط برابر بازی رودررو قهرمان را تعیین خواهد کرد فعلاً باید 5 امتیاز از سپاهان عقب افتاده و البته باید در دربی پیش رو استقلال را شکست داده و دوباره به عقب براند.
پرسپولیس در سال 1401 هفت بازی سخت دارد و باید سه بار از تهران خارج شود. سرخ‌ها ابتدا به رفسنجان می‌روند تا مقابل مس بازی کنند، سپس در تهران میزبان ملوان هستند و بعد از آن در کرمان میهمان مس خواهند بود. سپس دربی تعیین کننده مقابل استقلال فرا می‌رسد. بعد از آن بازی با پیکان احتمالاً در ورزشگاه دستگردی، سپس بازی با گل‌گهر در خانه و سپس مصاف با نساجی در قائمشهر. پرسپولیس در این 7 هفته 4 بازی خارج از خانه خواهد داشت و البته سه بار از تهران خارج می‌شود که دو بار در فاصله دو هفته باید به استان کرمان برود.
پرسپولیس برای جبران عقب افتادگی و عقب ماندن از دو تیم بالای سرش باید حداکثر امتیازات یعنی هر 21 امتیاز این مسابقات را بگیرد و منتظر لغزش دیگر تیم‌ها باشد که کار بسیار بسیار دشواری به نظر می‌رسد مگر اینکه شرایط تیم یحیی نسبت به آنچه در هفته‌های اخیر ارائه داده بهتر و بهتر شود.
با این حال شاید اگر پرسپولیس مقابل همین رقبا نتایج نیم فصل اول را تکرار کند شانس اندکی برای قهرمانی داشته باشد.
پرسپولیس در نیم فصل نخست مقابل مس رفسنجان، ملوان، مس کرمان، گل‌گهر و نساجی برنده شد اما مقابل استقلال و پیکان تن به تساوی داد. چنانچه پرسپولیس از 7 بازی آینده مثل دور رفت 5 برد و دو مساوی دشت کند و 17 امتیاز بگیرد 62 امتیازی خواهد شد که شاید با احتمال کم قهرمان شود.
از بین حریفان 7 هفته پایانی پرسپولیس 3 تیم استقلال، گل‌گهر و مس رفسنجان در نیمه بالای جدول جا دارند که استقلال دنبال قهرمانی است و دو تیم دیگر با توجه به توزیع سهمیه‌های آسیایی شانسی برای رسیدن به آسیا هم ندارند و فقط می‌خواهند فصل را با رتبه‌ای خوب تمام کنند. چهار تیم دیگر اما در نیمه پایین جدول قرار دارند که فعلاً موقعیت مس کرمان خطرناک است و اگر تا زمان رودررویی با پرسپولیس شرایطش به همین منوال باشد مقابل تیم یحیی انتحاری بازی خواهد کرد و کار پرسپولیس سخت می‌شود. شاید بازی با پیکان و ملوان به سختی نیم فصل اول نباشد و اگر نساجی در جدول ماندنی باشد در هفته آخر حریف قدرتمندی حتی در خانه خود نخواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی