عزیزیان:شانس قهرمانی لیگ تمام نشده است

پرسپولیس نباید لیگ را فدای حذفی کند

سعید عزیزیان دروازه‌بان اسبق تیم ملی و پرسپولیس در رابطه با شرایط پرسپولیس و دلایل باخت سرخپوشان مقابل سپاهان در بازی که به نوعی بازی سال هم محسوب می‌شد نظرات خودش را ابراز داشت .

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
چرا در قیاس با بازی مقابل تراکتور پرسپولیس مقابل سپاهان نمایش خوبی را ارائه نداد؟!
پرسپولیس مقابل سپاهان چندان خوب بازی نکرد و به نوعی بازیکنان کم رمق بازی کردند و از لحاظ روحی جنگندگی و صلابت بازی های قبلی‌شان را نداشتند که دلیل این موضوع را باید در مسائل روحی و روانی و تمرینات تیم پرسپولیس جست‌و‌جو کرد که واقعاً چه مشکلی به وجودآمد که تیم پرسپولیس نسبت به بازی‌های قبلی اش تنزل داشت.
بازیکن خارجی پرسپولیس چرا این قدر ضعیف و عصبی بود که زمینه ده نفره ساختن پرسپولیس را در مهم‌ترین بازی پرسپولیس فراهم ساخت؟!
واقعا عجیب بود بازیکن خارجی و باتجربه‌ای که در چند لیگ خارجی هم بازی کرده وتجربه داشت آن طور مبتدیانه عمل کرد و اخراج شد البته روی کارت زرد دومش شاید می‌شد داور کمی مهربانانه‌تر عمل می‌کرد اما هر چه بود پریرا باید در آن شرایط با حواس جمع تری به بازی ادامه می‌داد .
بر سر این نکته هم خیلی بحث بود که بهتربود عیسی از ابتدا به جای پریرا بازی می‌کرد؟
بله من هم شنیدم که عیسی کمی سرماخوردگی داشته به همین دلیل از ابتدا بازی نکرده اما هر چه که بود به نظرم عیسی در یک نیمه‌ای که بازی کرد بسیار سر حال و جنگنده نشان داد و به نظرم توان این را هم داشت که از ابتدای نیمه اول بازی کند و مشکلی هم برای او پیش نمی‌آمد .
جدا از مسائل دیگرفکر نمی‌کنید که ارنج پرسپولیس مقابل سپاهان با مشکلاتی مواجه بود؟
بله از نظرمن هم ارنج مشکل داشت چون سروش باید از ابتدا بازی می‌کرد که با کمک این بازیکن پرسپولیس می‌توانست نبض میانه میدان را در دست بگیرد بازیکنی که همه دیدند که او در مقابل سپاهان در جام حذفی چه پاس ‌های طلایی داد و یکی از دلایل مهم برد پرسپولیس بود و عیسی هم از اول بازی در میدان حاضر می‌شد تا پرسپولیس درحمله پرجنب و جوش‌تر و خطرناک‌تر ظاهر شود و فشار بیشتری را به حریف وارد سازد.در هر حال بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول خوب نبودند اما در نیمه دوم با دل و جان بازی کردند اما به هر حال نتوانستند موقعیت زیادی ایجاد کنند و در نهایت هم با گل دقایق آخری که سپاهان به ثمر رساند از تیم میهمان گل دریافت کرد .من فکر می‌کنم اگر پاکدل هم حفظ می‌شد در نیمه دوم بازی ها خیلی می‌توانست به پرسپولیس کمک کند ضمن اینکه شاید عبدی هم می‌توانست به‌عنوان بازیکن جایگزین در امر گلزنی به پرسپولیس کمک کند .
چرا محمد عمری نتوانست مقابل سپاهان مانند بازی های قبلی اش پر قدرت و زهر دار ظاهر شود؟
محمد عمری جوان خیلی خوبی است و توانایی بالایی دارد اما باید حواس جمع‌تر بازی کند و به گونه‌ای بازی کند که نمایش‌های خوبش استمرار داشته باشد از این‌رو باید غرور او را نگیرد و در هر بازی به نسبت بازی قبل با انگیزه بالاتری بازی کند .
در رابطه با عملکرد بیرانوند چه صحبتی دارید؟
بیرانوند مقابل سپاهان بد کار نکرد اما او باید روی پاس های رو به عقبی که دریافت می‌کند  به گونه بهتری عمل می کرد به این ترتیب که هر پاسی که به او می‌رسید را فقط به مدافعان ندهد و با ارسال پاس به هافبک ها و مهاجمان سعی کند که تیم را از پرس خارج سازد و تیمش را هم از حالت دفاع به حمله درآورد .قطعا در چنین شرایطی بیرانوند خیلی می‌توانست به پرسپولیس کمک بیشتری
انجام دهد .
چرا بازیکنی مانند سعید صادقی که با سر و صدا و قیمت بالایی به پرسپولیس آمد جدا از یکی دو بازی نتوانست برای پرسپولیس به هیچ وجه مفید واقع شود و دایما مصدوم بود؟
واقعا این همه مصدومیت برای سعید صادقی بحث برانگیز بود و حتماً باید در زمان جذب این بازیکنان دقت بیشتری می‌شد و سابقه آنها بیشتر مورد جست‌و‌جو قرار می‌گرفت که آیا آنها در تیم‌های قبلی‌شان هم این قدر مصدوم می‌شدند یا در پرسپولیس زیادی با مصدومیت مواجه می‌شدند در هر حال سابقه قبلی این بازیکنان باید با دقت بیشتری مورد کنکاش قرار می‌گرفت .
تعطیلات چند روزه تمرینات و بازی ها به سود پرسپولیس است یا به ضررش؟
به نظرم تعطیلات در شرایط فعلی به سود پرسپولیس تمام شد و موجب شد تا بازیکنان تجدید قوایی داشته باشند و مربیان هم برای بازیکنان برنامه خوبی برای ریکاوری و برطرف کردن ضعف های ‌شان در این مدت داشته باشند تا در شروع فصل جدید بتوانند بازی های خوبی ارائه داده و دوباره امیدها را برای قهرمانی و موفقیت افزایش دهند .
با چهار امتیاز اختلاف امتیازی نسبت به سپاهان فکر نمی‌کنید شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ بسیار کم شده؟
نه به نظرم هنوز پرسپولیس شانس خوبی برای قهرمانی دارد و کار برای پرسپولیس تمام نشده است .پرسپولیس باید در 7 بازی باقیمانده‌اش قدرتمند ظاهر شود وتمام بازی هایش را ببرد و منتظر لغزش سپاهان باشد .پرسپولیس هنوز هم در لیگ شانس بالایی برای قهرمانی دارد ضمن اینکه در جام حذفی هم از شانس بالایی برخوردار است اما هر چه که باشد پرسپولیس نباید لیگ را فدای قهرمانی در جام حذفی سازد و در هر دو جام با قدرت کامل برای قهرمانی تلاش کند .

 

جستجو
آرشیو تاریخی