صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

روزهای شیرین آخر سال

عبور از پرسپولیس عیدی به هواداران

تلاش استقلال و فولاد خوزستان گرچه در نیمه اول ثمری برای این دو تیم نداشت اما صحنه‌های به جا مانده از این بازی بسیار جذاب و به یادماندنی بود و یک نیمه پر حرارت در ورزشگاه پر از تماشاگر فولاد آره‌نای اهواز رقم خورد. اولین موقعیت این بازی را فولادی‌ها در دقیقه 22 روی اشتباه عارف غلامی صاحب شدند و واسعی با شوتی سهمگین دروازه سیدحسین حسینی را تهدید کرد. استقلال بلافاصله با یورشی همه جانبه تا آستانه گلزنی پیش رفت اما شوت مشابهی که سلمانی به سمت دروازه فولاد شلیک کرد نیز راهی به دروازه این تیم نداشت. در دقیقه 23 اما استقلال بازهم صاحب موقعیت شد و این بار یامگا شانس خود را با شلیک شوتی دیگر به سمت دروازه فولاد امتحان کرد که این موقعیت هم برای استقلال ثمری به همراه نداشت. استقلال برای رسیدن به گل در نیمه اول این بازی کم موقعیت نداشت و می‌توانست از حریفش پیش بیفتد اما بی‌دقتی مهاجمان و آمادگی دروازه‌بان فولاد راه را بر بازیکنان آبی بست. دقیقه 26 مهدی قایدی در حالی که همه مدافعان فولاد را محو تکنیک خود کرده بود، با کریستوفر کنت تک به تک شد و می‌توانست نویدبخش شادی برای آبی‌های شهر اهواز باشد اما دروازه‌بان فولاد توپ را با پا دفع کرد. این موقعیت را فولاد به شکل دیگری پاسخ داد و در حالی که سیدحسین حسینی در دقیقه 29 برای دفع توپ دچار مشکل شده بود، بازیکنان فولاد به سرعت در محوطه هجده قدم پخش شدند تا واسعی در نهایت با حسینی در حالت تک به تک قرار بگیرد و فولادی‌ها ورزشگاه را به خیال گلزنی نیم خیز کند اما ضربه این بازیکن به شکل اعجاب‌آوری به اوت رفت تا بهترین موقعیت فولاد خوزستان نیز از دست برود. این فعل و انفعالات سرانجام باعث نشد دروازه‌ای فتح شود اما استقلال و فولاد با وجود فرصت‌سوزی‌های پی در پی تا پایان بازی در نیمه اول برای دستیابی به گل تلاش کردند که البته برای هیچ‌یک ثمری به همراه نداشت.
در نیمه دوم استقلال با اشتهای بیشتری به سمت دروازه فولاد خوزستان حمله کرد تا شاید در همان دقایق آغازین به گل برسد. دقیقه 51 آبی‌ها تا آستانه گلزنی پیش رفتند و ضربه مهدی قایدی با ریباند کنت زیر پای مهری فرود آمد که این بازیکن دوباره به سمت دروازه فولاد شلیک کرد که کنت توپ را به کرنر فرستاد. آبی‌ها اما در دقیقه 52 با ارسال مهری و دخالت محبی که توپ را به خوبی برای یامگا مهیا کرد، به گل رسیدند و بازیکن فرانسوی با جا گیری مناسب دروازه میزبان را فرو ریخت. بعد از گل فولاد تا حدی بازی را به تعادل کشاند تا شاید گل خورده را جبران کند. شاگردان منصوریان نمی‌خواستند مقابل تماشاگران خودی بازنده باشند و با چشم‌های اشکبار ورزشگاه خانگی را ترک کنند. ساپینتو اما برای اینکه دست بالاتری در مقابل حریف داشته باشد اقدام به تعویض‌هایی کرد تا تیمش در فاز حمله همچنان پرشانس باقی بماند.
نتیجه این تعویض تیزهوشی بابایی تازه‌وارد در دقیقه 77 بود که پاس گلی طلایی برای قایدی فراهم کرد تا این بازیکن ششمین گل فصل خود را مقابل شاگردان منصوریان به ثمر برساند و پیروزی استقلال را به نوعی مسجل کند. فولاد بعد از اینکه همه چیز را از دست رفته دید، بار دیگر به سمت دروازه استقلال یورش برد تا شاید از اختلاف گل بکاهد. شاگردان منصوریان دقیقه 81 تیر دروازه استقلال را هم به لرزه درآوردند اما با همه شور و اشتیاق دیرهنگامی که فولادی‌ها برای کاستن از بار سنگین این شکست از خود به خرج دادند، نتیجه‌ای برای این تیم به همراه نداشت و در نهایت استقلال توانست برد بزرگی را در شهر اهواز به دست آورد و عیدی جذابی به هوادارنش تقدیم کند. استقلال با این 3 امتیاز از پرسپولیس هم عبور کرد و در جدول یک پله بالاتر از این تیم قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی