صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

خانمحمدی: بازیکنان سرحال نبودند پرسپولیس مثل همیشه نبود

حالا فقط باید منتظر گاف سپاهان بود

حسن خانمحمدی، مربی یکی از تیم‌های پایه پرسپولیس و مدافع تیم سرخپوش پایتخت بازی تیم‌های پرسپولیس مقابل سپاهان را از نزدیک نظاره کرد و شاهد شکست خانگی پرسپولیس بود. به همین دلیل در خصوص دلایل باخت پرسپولیس مقابل سپاهان گفت‌و‌گویی با خانمحمدی داشتیم.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

چرا پرسپولیس در خانه مقابل دیدگان هوادارانش بازی را به تیم سپاهان در حساس‌ترین بازی فصلش واگذار کرد؟
من در ورزشگاه حضور داشتم و بازی را از نزدیک دیدم و فکر می‌کنم بازی را پرسپولیس باخت چون به نسبت بازی‌های قبلی دست سرمربی تیم تا حدودی خالی بود.
با توجه به عصبی بازی کردن پریرا بعد از آنکه این مهاجم کارت زرد اول را دریافت کرد بهتر نبود عیسی قبل از اخراج مهاجم برزیلی به زمین می‌رفت؟
عیسی کمی سرماخوردگی داشت و شرایط خیلی ایده‌آلی به دلیل بیماری برای بازی کردن نداشت به همین دلیل سرمربی تیم از ابتدا از عیسی استفاده نکرد.
چرا محمد عمری هم از آن شرایط آرمانی که مقابل تراکتور یا بازی مقابل سپاهان در جام حذفی داشت کاملاً دور شده بود؟!
عمری را کاملاً گرفته بودند و مهارش کرده بودند از این رو اجازه ندادند که عمری حرکتی داشته باشد و حتی وقتی در یک صحنه قصد داشت شوک بدهد و گل بزند بازیکنان سپاهان به او اجازه ندادند که کارش را انجام دهد. به نوعی عمری را کاملاً مهار کرده بودند و توپ‌هایی که بازیکنان پرسپولیس برای عمری می‌فرستادند را قطع کرده و اجازه حرکت به عمری نمی‌دادند. از این رو عمری اصلاً نتوانست درخشش بازی‌های قبلی‌اش را داشته باشد.
عیسی زمانی که به بازی رفت، بازی نسبتاً خوبی را ارائه داد، با وجود این امکان نداشت که از این بازیکن در ترکیب اصلی تیم استفاده کرد؟
به هر حال ما از تمرینات تیم دور هستیم و نمی‌دانیم که در تمرینات تیم چه می‌گذرد. به همین دلیل در مورد بازیکنان و اینکه چه بازیکنی باید بازی کند، باید حق را به سرمربی پرسپولیس بدهیم. مشکل ما هم فقط به کمبود بازیکن در خط حمله محدود نمی‌شد چون ما در خط میانی یکی از تأثیر‌گذار‌ترین بازیکنانمان را نداشتیم چه بسا که اگر سینا اسدبیگی بود مانند بازی با تراکتور که او یکی از گل‌های تیم را زد، می‌توانست در تعادل و توازن تیم به خط میانی پرسپولیس کمک کند. این مسائل تمام بدشانسی یحیی نبود چون در خط دفاع هم مرتضی‌ پور علی گنجی یکی از بهترین مدافعان میانی خودمان را از دست دادیم. ضمن اینکه گولسیانی هم که در چند مدت اخیر مریض بود به میدان رفت. بازیکنی که از شرایط آرمانی‌اش به دور بود. مسائلی که همگی در کنار هم دست به دست هم دادند تا پرسپولیس نتواند با قدرت همیشگی‌اش رودرروی سپاهان بایستد و نتیجه بازی مهم را به سپاهان در مقابل تماشاگرانش واگذار کند که خیلی به ضرر پرسپولیس تمام شد.
با از دست دادن نتیجه بازی سال فکر نمی‌کنید که پرسپولیس، قهرمانی را از دست داد و شانس‌اش برای کسب عنوان قهرمانی کم شد؟
هنوز 7 بازی باقی مانده اما به هر حال این یک حقیقت تلخ است که راه برای قهرمانی سپاهان باز‌تر و هموارتر شد. بازی که اگر پرسپولیس نتیجه می‌گرفت راه برای قهرمانی این تیم مهیا می‌شد و خودش را به عنوان مدعی اصلی مطرح می‌کرد هر چند متأسفانه پرسپولیس در روزی که بازیکنانش هم در روی فرم مطلوب قرار نداشتند، قادر به عملی کردن خواسته‌های یحیی نشدند و در مجموع از ابتدای بازی شاگردان یحیی شکننده ظاهر شدند و وجود مصدومان و مشکلاتی که رخ داد هم بشدت به پرسپولیس و تیم یحیی ضربه زد تا تیم نتواند با قدرتی که از آن انتظار می‌رفت مقابل تیم سپاهان در بازی سال ظاهر شود. در حال حاضر هم شرایط پرسپولیس به گونه‌ای شد که باید چشم به نتایج دو مدعی دیگر داشته باشد و بیشتر از همه منتظر لغزش و به قول معروف منتظر سوتی سپاهان باشد تا از این مسأله نهایت استفاده را ببرد و آب رفته را به جوی برگرداند و از این لغزش نهایت استفاده را در جهت رساندن خودش به صدر ببرد.
فکر نمی‌کنید پریرا از ابتدا خیلی عصبی بود و نباید از این بازیکن در بازی با سپاهان استفاده می‌شد؟
پریرا بازیکن خوب و با تجربه‌ای است اما فکر می‌کنم داور بعد از آنکه در چندین مرحله خطا روی این بازیکن را نگرفت، پریرا را عصبی کرد و موجب شد تا از زمین اخراج شود.
با توجه به شرایطی که تنها 7 بازی باقی مانده، پرسپولیس در بازی‌های سرنوشت‌ساز آینده‌اش باید چگونه کار کند؟
تیم باید از نظر روحی، روانی و بدنی تقویت شود و بازیکنان هم با همه قدرت در بازی‌های آینده ظاهر شوند و منتظر لغزش دو مدعی دیگر باشند.
در رابطه با قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی چقدر شانس برای قهرمانی این تیم قائل هستید؟
قرعه پرسپولیس در جام حذفی سخت است و کار راحتی پیش روی شاگردان یحیی نیست اما با وجود این و از آنجا که فقط سه بازی باقی مانده پرسپولیس شانس خوبی برای قهرمانی دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی