صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

فتح‌آبادی: پرسپولیس در باد برد اصفهان بود و غافلگیر شد

یحیی تمرکزش را برای جام حذفی بگذارد

غلام فتح‌آبادی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است که بازیکنان تیم سرخپوش پایتخت به دلیل پیروزی‌شان در مقابل سپاهان در جام حذفی این بار در لیگ تیم سپاهان را دست‌کم گرفته بودند و در باد آن برد خوابیده بودند، به همین دلیل هم مقابل سپاهان در حساس‌ترین بازی لیگ شکست را متحمل شدند.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
با باخت در بازی سال فکر نمی‌کنید که پرسپولیس دیگر باید قید قهرمانی در لیگ این فصل را بزند؟
همه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس در باخت مقابل سپاهان نقش داشتند و مقصر بودند. من فکر می‌کنم به خاطر برد پرگلی که پرسپولیس مقابل سپاهان در جام حذفی کسب کرده بود به نوعی بازیکنان تا حدودی مغرور شده و تیم سپاهان را دست‌کم گرفته بودند و در باد آن برد پرگل‌شان مقابل سپاهان خوابیده بودند، از این رو مقابل سپاهان تا حدودی غافلگیر شدند و نتوانستند نتیجه‌ای که از این تیم مقابل سپاهان انتظار می‌رفت را ارائه دهند، خصوصاً اینکه سپاهان هم مانند پرسپولیس قدرتی فراتر از سایر تیم‌های لیگ برتری ایران دارد، از این رو بازیکنان سپاهان خیلی خوب کار کردند و در طرف مقابل بازیکنان پرسپولیس در حد و اندازه واقعی خودشان ظاهر نشدند و نتیجه بازی را مقابل اصلی‌ترین رقیب خودشان واگذار کردند.
تعویض‌ها و ارنج یحیی هم با انتقاداتی مقابل سپاهان مواجه شد. به نظرتان این انتقادات درست بود؟
به نظر من هم تعویض‌های یحیی خوب نبود و معلوم نشد دقیقاً بعضی از تعویض‌هایش را سرمربی پرسپولیس با چه هدفی انجام داد و واقعاً قصد برد داشته یا اینکه می‌خواسته بازی را با نتیجه مساوی به پایان برساند که عملاً در هیچ‌کدام از این موارد هم موفق نبود. در هر حال من امیدوارم که پرسپولیس از باخت مقابل سپاهان درس گرفته باشد و در بازی‌های آینده‌اش اشتباهاتی که مقابل سپاهان صورت گرفت دیگر تکرار نشود.
اما باز هم به نظر می‌رسد بهتر می‌شد شرایط را مدیریت کرد که پرسپولیس نتیجه بگیرد.
بله حتماً می‌شد شرایط را بهتر مدیریت کرد تا پرسپولیس مقابل سپاهان نتیجه خوبی بگیرد و مقابل تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی بازنده نباشد. مسائلی که به موارد داخل زمین و بیرون زمین باز می‌گشت تا در نهایت نه تیم داخل زمین خوب کار کند و نه تیم بیرون زمین که شامل نیمکت‌نشین‌ها می‌شدند و روز موفقی را در مقابل سپاهان سپری نکردند.
قبول دارید که امیری بر خلاف انتقاداتی که از او شده بود شاید بهترین چهره تیمش مقابل سپاهان بود؟
بله به نظرم وحید امیری و بیرانوند بهترین چهره پرسپولیس مقابل سپاهان بودند. این در حالی بود که چهره‌ای مانند ترابی که در بازی‌های قبل از سپاهان اوج گرفته بود دوباره افول کند و به نوعی مقابل سپاهان نتواند تأثیر‌گذاری بازی‌های قبلی را داشته باشد تا ترابی همان ترابی بازی‌های قبلی نباشد.
نسبت به داوری هم بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس معترض بودند، در این رابطه شما به کادر و بازیکنان پرسپولیس حق می‌دهید؟
شاید اشتباهاتی در نحوه قضاوت وجود داشت و داور در بعضی از اعلام خطاها اشتباهاتی داشت اما به قول علی پروین که همیشه به ما می‌گفت باید آنقدر پر قدرت نتیجه بگیرید که اگر داور هم اشتباهاتی داشت حریف تیم‌تان نشود. در هر حال پرسپولیس باید پرقدرت بازی می‌کرد که عملاً نتوانست مقابل سپاهان اصلاً در حد و قواره واقعی خودش ظاهر شود و در نهایت هم مهمترین بازی فصلش یعنی بازی سال را به سپاهان واگذار کند.
قبول دارید که دیگر تکلیف قهرمانی دست بازیکنان پرسپولیس نیست؟
بله تکلیف قهرمانی پرسپولیس دیگر دست بازیکنان این تیم نیست و در واقع تا قبل از بازی مقابل سپاهان تکلیف قهرمانی دست خود پرسپولیس بود اما حالا پرسپولیس باید به نتایج سپاهان و تا حدودی استقلال چشم داشته باشد تا ببیند آنها چه نتایجی مقابل حریفان‌شان کسب می‌کنند.
در رابطه با بازی نکردن عیسی هم خیلی از یحیی انتقاد شد که چرا به جای این بازیکن، سرمربی پرسپولیس پریرا را از ابتدا به زمین فرستاده؟
بله صحبت‌هایی شد که عیسی سرماخوردگی داشته اما من هم فکر می‌کنم در شرایط فعلی عیسی وضعیت خوبی داشت و حتماً حتی اگر کمی سرماخوردگی هم داشت بهتر از پریرا می‌توانست بازی کند و تأثیر‌گذار باشد چه بسا در زمانی هم که به بازی آمد حرکات خوبی داشت و به نظرم اگر بازی می‌کرد حتماً می‌توانست در بازی مقابل سپاهان کارآیی بیشتری نسبت به پریرا که عصبی بود و روز خوبی نداشت، داشته باشد.
با فاصله امتیازی که بین سپاهان و پرسپولیس به وجود آمد، فکر نمی‌کنید که شانس قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی بیشتر از شانس قهرمانی‌اش در لیگ است؟
بله من هم فکر می‌کنم پرسپولیس بیشتر تمرکزش را باید روی قهرمانی در جام حذفی بگذارد و در لیگ هم سعی داشته باشد بازی‌های قابل قبولی ارائه دهد چون به هر حال این یک حقیقت است که پرسپولیس در جام حذفی بر خلاف لیگ شانس قهرمانی بیشتری دارد.
فکر نمی‌کنید که در مجموع آنالیز خوبی روی تیم سپاهان صورت نگرفته بود؟
دقیقاً بر خلاف پرسپولیس که کادرش آنالیز خوبی از تیم سپاهان نداشتند، سپاهان خوب تیم پرسپولیس را آنالیز کرده بود و به نوعی با مهار مهره‌ اصلی پرسپولیس که محمــــــــــد عمــــــــری بود زهــــــــر پرسپولیس را در گلزنی گرفته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی