صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

شاه‌محمدی: یحیی در مورد عمری ابتکار عمل خوبی به خرج داد

پرسپولیس هم مانند بارسا می‌تواند بدون مهاجم برنده شود

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
جمشید شاه‌محمدی، مهاجم و سرزن اسبق پرسپولیس معتقد است که سرمربی پرسپولیس با ابتکار به خرج دادن در مورد عمری بهترین مهاجم فعلی تیمش را به نوعی احیا کرد. شاه‌محمدی در خصوص شانس قهرمانی پرسپولیس در دو جام و بهترین روش بازی برای پرسپولیس توصیه‌های خاصی برای سرمربی پرسپولیس دارد.
در خصوص احیا شدن عمری و نمایش‌های درخشان این بازیکن در خط حمله پرسپولیس که اوجش شاید در مقابل تراکتور بود چه توضیحی دارید؟
عمری زمانی که در چند بازی به میدان رفت بازیکن خیلی خوبی نشان داد و در آن مقطع به شکل متوالی در چند بازی گل زد اما بعد در چند بازی که جایگاه ثابتی پیدا کرد در گلزنی ناموفق بود و به نوعی از آن تشنگی‌اش برای بازی و گلزنی برای بازی‌های بعدی‌اش خبری نبود. این موضوع موجب شد تا یحیی برای بازی‌های بعدی این بازیکن را نیمکت‌نشین کند تا دوباره در این بازیکن انگیزه زیادی ایجاد کند تا عمری دوباره تشنه بازی شود. او وقتی با تدبیر و مدیریت یحیی چند بازی بیرون نشست و بازی نکرده بود دوباره بازیکنی در حد عالی خودش را مطرح کرد. بازیکنی که مقابل تراکتور ستاره میدان بود و نشان داد شوکی که یحیی به این بازیکن داده به بهترین شکل پاسخ داده است. البته عمری در مقطعی هم مصدوم بود اما همه نیمکت‌نشینی‌اش به این موضوع باز نمی‌گشت و در واقع این سیاست و تدبیر سرمربی پرسپولیس دوباره عمری را در بالاترین درجه فنی‌اش قرار داد.
در خصوص سیستم مد نظرتان برای پرسپولیس که فکر می‌کنید این روش می‌تواند به بهترین شکل برای این بازیکن جواب بدهد چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس نمایش‌های هجومی را حتی بدون مهاجم هم ارائه داده وحتی زمانی که مهاجم نداشت یا بدون مهاجم بازی کرد به گواه کارشناسان در گلزنی موفق عمل کرد. این مسأله نشان داد که پرسپولیس می‌تواند مانند بارسا حتی بدون مهاجم باز هم بهترین نمایش را ارائه دهد چون هافبک‌هایی مانند سروش و ترابی و یا وینگرهای دیگر را دارد که آنها قادرند بهترین نمایش‌های تهاجمی را ارائه دهند و تیم‌های مقابل را در زمان حمله به هم بریزند.خوشبختانه در چند بازی اخیر هم ترابی نشان داده که به فرم مطلوبش رسیده و این بازیکن نشان داده که قادر است با ادامه همان روند هر تیمی و هر خط دفاعی را به هم بریزد. در این رابطه اگر بخواهم قیاسی در رابطه با تشابه سیستم حرف بزنم باید بگویم که بارسا هم به دلیل اینکه در زمان گواردیولا بهترین هافبک‌‎ها را داشت بدون مهاجم بازی می‌کرد و در فاز تهاجمی بهترین عملکرد را داشت. در این فصل هم یحیی به هر دلیلی ترجیح داد بدون مهاجم بازی کند پرسپولیس بهترین نتایج را گرفت و موفق هم عمل کرد و در فاز گلزنی و امتیاز‌گیری بسیار موفق نشان داد.
در رابطه با قرعه سختی که در جام حذفی باز هم بعد از سپاهان به پرسپولیس خورد چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس قدرت خودش را در بازی مقابل سپاهان به بقیه نشان داد و مقابل سپاهان و تماشاگرانش چهره واقعی پرسپولیس را نشان داد. به همین دلیل من معتقدم اگر پرسپولیس در حد خودش باشد و مانند بازی با سپاهان مقابل بقیه تیم‌ها هم بازی کند هیچ تیمی نمی‌تواند مقابل پرسپولیس قد علم کند و توان ایستادگی داشته باشد. پرسپولیس واقعاً در هر پست دو بازیکن خیلی خوب دارد و به نظرم از نظر مهره از همه تیم‌ها غنی‌تر است و دست یحیی واقعاً در زمین و روی نیمکت باز است. از این رو اگر در هر بازی پرسپولیس در حد خودش ظاهر شود هیچ تیمی حریفش نمی‌شود به همین دلیل قرعه نقشی در موفقیت پرسپولیس ندارد و چه فولاد و چه گل‌گهر حریف پرسپولیس باشد هیچ‌کدام از این دو تیم نمی‌توانند حریف پرسپولیس شوند و مقابل پرسپولیس ایستادگی داشته باشند. به همین دلیل هم من معتقدم پرسپولیس شانس اول قهرمانی در جام حذفی است و تیمی نمی‌تواند جلودار پرسپولیس در جام حذفی شود.
در رابطه با قدرت دفاعی و رونده بودن دو بازیکن کناری پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
هنانوف در بازی مقابل تراکتور بد کار نکرد، امیری هم بد نبود اما در هر حال هر مدافعی که در پرسپولیس در کناره‌ها کار می‌کند باید هم رونده باشد هم اینکه در کار مهیا کردن سانتر برای مهاجمان بسیار خوب و قوی کار کند.
در خصوص رسیدن دیاباته و بازی پریرا چه نظری دارید؟
این دو مهاجمان بدی نیستند اما دیاباته خیلی بازدهی برای پرسپولیس نداشت چون بیشترمصدوم بود. پریرا هم بازیکن بدی نیست اما هنوز به آن شکلی که باید و شاید با بقیه بازیکنان هماهنگ نشده و به بازدهی کامل نرسیده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی