صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

باقریها: چند سالی بود فوتبال ما مهاجم باکیفیتی مانند عمری به خود ندیده بود

دیاباته فقط به درد استقلال می خورد!

نبی‌الله باقریها مدافع اسبق پرسپولیس که سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه بازیگری‌اش دارد در رابطه با شرایط پرسپولیس خصوصاً مدافعانش برای بیشتر شدن شانس قهرمانی توصیه‌های خاصی را مد نظر دارد.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
قرعه پرسپولیس در جام حذفی با توجه به قدرت تیم گل‌گهر یا فولاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
هر دو تیم جزو تیم‌های خوب لیگ هستند اما شاید گل‌گهر تیم بهتر و باکیفیت‌تری باشد با این حال قرعه سختی خورده و تیم راحتی وجود ندارد و اصولاً کار در جام حذفی مشکل است چون در این جام نباید کوچکترین اشتباهی انجام دهید؛ چه بسا در این صورت از گردونه مسابقات براحتی حذف خواهید شد با وجود این پرسپولیس می‌تواند هر تیمی را شکست دهد و با توجه به بازیکنانی که دارد قدرت غلبه بر هر تیمی را دارد. در هر حال بعد از گذشتن از سد سپاهان، پرسپولیس سه فینال سخت را پیش رو دارد. پرسپولیس اگر بتواند از این سه فینال که راه طولانی هم نیست به سلامت بگذرد به نسبت لیگ، راه خیلی کوتاه‌تری را برای قهرمانی پیش رو خواهد داشت.
 به‌عنوان بازیکنی که سال‌ها در پرسپولیس و چند تیم دیگر لیگ بازی کردید شرایط خط دفاعی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فکر می‌کنم خط حمله پرسپولیس توانمندی خوبی دارد و با توجه به این موضوع اگر خط دفاع پرسپولیس در فاز دفاعی ثبات بهتری داشته باشد قطعاً شرایط پرسپولیس بهتر خواهد شد. به نظرم در فوتبال دفاع کردن سخت‌تر از حمله کردن است و بسته نگه داشتن دروازه، هنر بزرگی است که بیرانوند بخوبی از آن بهره می‌برد؛ دروازه‌بانی که به نظرم می‌تواند تا 45 سالگی هم راحت از دروازه پرسپولیس حفاظت کند؛ سنگربانی که به خاطر قدرت فوق‌العاده‌اش به این زودی‌ها تمام ناشدنی است اما اگر سایر مدافعان پرسپولیس که مدافعان خوبی هم هستند ثبات بیشتری داشته باشند و به طور مثال مانند بازی تراکتور نباشند حتماً پرسپولیس قادر خواهد بود به گل برسد و مقابل تیم‌های دیگر سه امتیازها را دشت کند.
در رابطه با ستاره این روزهای پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
محمد عمری واقعاً بازیکن خیلی خوبی است. زمانی تیمی مانند بارسا به چنین بازیکنانی روی آورده بود و به طور کلی بازیکنانی مانند ژاوی یا اینیستا یا مسی که همگی بازیکنان کوتاه قامتی هستند با تکنیک بالا به تیمشان سال‌ها در فاز تهاجمی قدرت زیادی داده بودند و محمد عمری هم از این دسته از بازیکنان است که می‌تواند با توجه به تکنیک بالا و سرعت خوب و بالاتنه قوی سال‌ها در فوتبال خودش بدرخشد و تداوم خوبی در فوتبالش داشته باشد. در رابطه با هنر گلزنی هم همه چیز به خود بازیکن و شم گلزنی‌اش بازمی‌گردد. زمانی با محسن خلیلی مهاجم پرسپولیس هم‌اتاقی بودم و یادم هست که او در بازی‌ها می‌گفت که امروز باید دید قسمت من برای گلزنی چه می‌شود. چون حرف محمد عمری شد باید اضافه کنم عمری مهاجم فوق‌العاده‌ای است که سال‌هاست فوتبال ما به خودش ندیده بود؛ بازیکنی که تکنیک و انگیزه بالایی دارد و در عین جوانی مانند یک بازیکن خوب و توانا قابلیت‌ها و توانای‌های فنی زیادی دارد.
در بین مهاجمان پرسپولیس فکر می‌کنید کدام‌یک از آنها مکمل بهتری برای عمری است؟
مهاجمان پرسپولیس همگی مهاجمان خوبی هستند اما در هر حال پریرا مهاجم بهتری به‌عنوان مکمل برای محمد عمری است چون پریرا جاگیری‌های خوبی دارد و سرزن خوبی هم محسوب می‌شود و از آنجا که پریرا، خوب دفاع حریفان را باز می‌کند می‌تواند بخوبی برای عمری فضا‌سازی کرده و به مهاجم گلزن پرسپولیس کمک کند.
در رابطه با دیاباته فکر می‌کنید این مهاجم که سابقه سال‌ها گلزنی در فوتبال ایران را دارد چقدر در مقطع حساس فعلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟
دیاباته مهاجمی است که برای استقلال نرمال بود و عملکرد خوبی در این تیم داشت اما این بازیکن هیچ زمانی نتوانست در پرسپولیس موفق باشد ضمن اینکه دیاباته فقط بازیکن باکس است و بیرون از هجده قدم کارایی خوبی ندارد و نمی‌تواند برای ساختن موقعیت برای سایر مهاجمان و کارهای دیگر بازدهی خاصی داشته باشد.
امکان ندارد از بازیکنان پایه پرسپولیس مانند عمری باز هم در تیم بزرگسالان پرسپولیس استفاده شود؟
چون پرسپولیس در شرایط فعلی در کورس قهرمانی قرار دارد با وجود صادر شدن کارت بازی یازده بازیکن از پایه‌ها برای بازی در تیم بزرگسالان فعلاً امکان استفاده بالا از این بازیکنان وجود ندارد و به نوعی استفاده بالا از بازیکنان پایه ریسک محسوب می‌شود اما حتماً می‌توان از این بازیکنان به شکل بهتری در سال‌های آینده در تیم اصلی پرسپولیس استفاده کرد.
در رابطه با شانس قهرمانی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس از نظر فنی خیلی جلوتر از بقیه تیم‌هاست به همین دلیل اگر مشکل داوری مانند قبل که در چند بازی خیلی پرسپولیس را اذیت کرد برای پرسپولیس در ادامه و بازی‌های آینده تکرار نشود حتماً پرسپولیس شانس اول قهرمانی خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی