صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

این رؤیا تا کی ادامه خواهد داشت

پشیمان از تمدید حذف از لیگ قهرمانان

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
شاید این خبر که اطرافیان کیلیان امباپه در روزهای پایانی تابستان 2022 با سران مادرید آن هم زمانی که پسرشان سه ماه قبل پیشنهاد رئال را رد کرد و با پاریسی‌ها تمدید کرد، در ابتدا شوخی به نظر می‌رسید، اما این خبر واقعیت داشت. این فوتبالیست از تصمیم خود برای تمدید با پاری سن ژرمن که تنها سه ماه قبل گرفته بود، پشیمان بود. او پس از ارائه توضیحات لازم در مورد تغییر عقیده خود در ماه مه ‌و سکوتی که پس از هفته‌ها مذاکره برای انتقال و شرایط قراردادش انجام داد، می‌خواست تمایل باشگاه سفید‌پوشان را برای به خدمت گرفتنش بررسی کند. او دوست داشت بفهمد که مادریدی‌ها هنوز به او علاقه دارند یا خیر.
مادرید که هنوز از رفتاری که صورت گرفته بود دلخور بود، علاقه زیادی به او نشان نداد اما درها را هم نبست. باید هم حق داد، وقتی که امباپه مهاجم برتر حال حاضر دنیاست و قبلاً جزو برنامه‌های اصلی مادرید به حساب می‌آمده هنوز هم جایی در قلب فلورنتینو پرز داشته باشد. خصوصاً وقتی این تیم بدون شک در 2024 و بعد از بنزما به یک مهاجم تمام عیار نیاز دارد. اما فرانسوی بخوبی می‌داند اگر رئال بخواهد بار دیگر برای او اقدام کند همه چیز نسبت به قبل فرق خواهد داشت، امباپه حالا باید بیشتر از قبل برای رسیدن به مادریدی‌ها تلاش کند و انتظارات خود را در همه زمینه‌ها کاهش دهد، نه فقط در زمینه مالی. از طرف دیگر او دیگر تنها گزینه سران مادرید نیست زیرا هالند نیز در تابستان 2024 بند فسخ 200 میلیونی‌اش فعال خواهد شد.
از آن زمان تاکنون چندین اتفاق افتاده که همه چیز نشان‌دهنده این است که او بند تمدید تا 2025 را فعال نخواهد کرد. تکلیف این قضیه باید تا قبل از 30 ژوئن اعلام شود و او می‌تواند با همین قضیه باشگاه را تحت فشار قرار دهد که برای جلوگیری از رایگان شدنش در سال 2024 با جدایی او از باشگاه موافقت کنند. در واقع وضعیت مشابه دو سال پیش است، زمانی که پاریس سه پیشنهاد 160، 180 و 200 میلیونی را از مادرید نا‌دیده گرفت و ترجیح داد با وجود رایگان شدن فرانسوی اجازه خروج او را ندهد. در هر صورت، با شرایط کنونی او باید کسی باشد که پاری سن ژرمن را متقاعد کند و قیمت انتقالش را دریافت کند زیرا مادرید پیشقدم نمی‌شود و قصد مذاکره ندارد و در واقع روابط با الخلیفی قطع شده است.
 
هر چه امباپه سریعتر به مادرید برود، بهتر است
کرگر، بازیکن سابق فوتبال انگلیس، معتقد است که امباپه باید
پاری سن ژرمن را ترک کند، زیرا آنها تیمی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال آینده نخواهند داشت.
شکست پاری سن ژرمن مقابل بایرن، باز هم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر تردیدها را در مورد پروژه پاریسی‌ها ایجاد کرد و آینده امباپه بار دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار داد، چرا که سال‌هاست که ستاره فرانسوی هنوز موفق به دریافت این عنوان نشده است. کرگر، بازیکن سابق فوتبال انگلیس، پس از بازی در برنامه‌ای گفت: «‌امباپه باید هر چه زودتر پاری سن ژرمن را ترک کند. آنها به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نزدیک نیستند و فکر نمی‌کنم سال آینده به اندازه کافی پیشرفت کنند تا آن را ببرند. هر چه زودتر او این تیم را ترک کند و به رئال مادرید برسد، برایش بهتر خواهد بود.» کرگر که از حذف پاریسی‌ها بسیار خوشحال بود، ادامه داد: «خوشحالم که پاری سن ژرمن حذف شده، من هیچ چیز این باشگاه را دوست ندارم. این تیم نیست. در هفت سال گذشته آنها پنج بار در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده‌اند. آنها بیش از هر تیمی پول خرج کرده‌اند، بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارند و موفق به کسب چیزی نمی‌شوند. این اتفاق فوق‌العاده است زیرا به شما نشان می‌دهد که تیم بودن چقدر مهم است.»

جستجو
آرشیو تاریخی