صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

کسی بدترین شکست تاریخ منچستریونایتد در لیگ برتر را باور نمی‌کند

آتش آنفیلــــــــــد به جان شیاطین

مگر لیورپول در بحران نبود؟ ما فکر نمی‌کردیم منچستریونایتد برگشته است؟ با بازی یکشنبه شب در آنفیلد هیچ کس باور نمی‌کند. تیم یورگن کلوپ در هفته‌های اخیر نشانه‌هایی از تحول را بروز داده بود اما در این بازی در سطح متفاوتی بود و کودی خاکپو، داروین نونیس و محمد صلاح هر کدام دو گل زدند قبل از اینکه روبرتو فیرمینو گل هفتم مسابقه را بزند. یونایتد هم یک هفته بعد از قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن بیدار شد.
 
پولی که خوب خرج شد
اگر اتفاقات دیگری در ژانویه رقم می‌خورد، خاکپو در این بازی سفید پوشیده بود و لیورپول خوشحال است که اینطور نشد و بهترین پاداش را از خرید 37 میلیون پوندی خود گرفت. گل اول او در اواخر نیمه اول اهمیت زیادی داشت و گل سوم را نیز زد ضمن اینکه پرتحرک، دست نیافتنی و تأثیرگذار بود. دو ماه از دورانش در لیورپول می‌گذرد و یک گل به اورتون و دو گل به منچستریونایتد زده؛ پولشان را خوب خرج کردند.
 
بهترین و بدترین
در اظهارنظر درباره این بازی به راحتی فراموش می‌کنیم که لوک شاو چه نیمه اول خوبی داشت. در نیمه دوم افتضاح بود و پاس بد او به گل دوم لیورپول منجر شد و یک فاجعه شکل گرفت. او کنترل خود را از دست داده بود و می‌توانست اخراج شود. این بدترین بازی یکی از بهترین‌های این فصل یونایتد بود.
 
صلاح بالاتر از فاولر
چه کسی می‌تواند با سلطان مصری مقابله کند؟ می‌گویند محمد صلاح فصل آرامی دارد اما در رقابت‌های مختلف 22 گل زده و در این بازی درخشان بود. موتور او مثل لیورپول در نیمه دوم روشن شد و مثل بزرگسالی که با تیم کودکان بازی می‌کند، دفاع یونایتد را باز می‌کرد. پاس گل دوم خاکپو(سوم لیورپول) را عالی داد و دو گل بعدی را خودش زد تا بالاتر از رابی فاولر بهترین گلزن تاریخ لیورپول در لیگ برتر شود. کارش تمام نشده بود و به فیرمینو پاس گل داد تا این برزیلی هم از جشن عقب نماند.
 
بی‌ثمر مثل آنتونی
آنتونی یک بار اوایل بازی دروازه‌بان هموطن خود، آلیسون را به واکنش انداخت اما فقط همین. او بازی یونایتد را از سرعت انداخت و چند بار می‌توانست با پاس‌های خود مارکوس رشفورد را در موقعیت خوبی قرار دهد اما زیادی معطل کرد. حرکات عرضی‌اش بی‌ثمر بود و هنوز باید خیلی کار کند تا مبلغ 85 میلیون پوندی‌اش توجیه شود.
 
عشق هواداران
نونیس در 45 دقیقه اول بشدت فیزیکی بود و بی‌خاصیت اما بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد که اینطور متحول شد. با دو گلی که با ضربه سر زد آمار خود در این فصل را به 14 گل رساند. آنفیلد عاشق او و ویژگی‌هایش است و اگرچه شروع آسانی در لیورپول نداشته اما نشان داده دقیقاً چرا کلوپ روی آمدنش به مرسی ساید اصرار داشت. حالا آنهایی که برای او آواز «اندی کارول آشغال» را می‌خواندند، باید دنبال یک آهنگ جدید باشند.
 
وظایف کاپیتان
گری نویل و روی کین در توصیف بازی برونو فرناندز در نیمه دوم این دیدار روی کلمه «حال به هم زن» توافق داشتند. بازیکن تیم ملی پرتغال که در کار با توپ بسیار ضعیف بود، از کاپیتانی فقط صحبت با داور و غرزدن به هم‌تیمی‌ها را بلد بود. می‌توانست گل اول بازی را بزند اما تیمش را سرافکنده کرد و این واقعاً نگران‌کننده است.
 
بازی‌های کامل
هر کاری کنید تا یکی دو روز خنده از لبان یورگن کلوپ نمی‌رود. چنین مسابقه‌ای را در خواب هم نمی‌دید. هفت گل، احیای امید به کسب سهمیه لیگ قهرمانان و بزرگترین پیروزی تاریخ لیورپول مقابل منچستریونایتد. او تیمش را درست چید، به هاروی الیوت اعتماد کرد و خاکپو و اندی رابرتسون را فرا خواند، آنها هم جواب اعتماد او را دادند مثل بازیکن مورد علاقه‌اش، فیرمینو. بازی‌های کامل در فوتبال زیاد نیستند اما برای مربی لیورپول یکی از آنها بود.

ZOOM

چهارگانه، پَر!
اینکه یونایتد می‌تواند در صدر جدول لیگ برتر از آرسنال سبقت بگیرد، برای هواداران شیرین بود اما این باخت هر امیدی برای اینکه در فصل 2023-2022 چهار جام بگیرند را از بین برد. این شکست آنقدر بزرگ است که روی امیدهای تیم در لیگ اروپا و جام حذفی هم اثر می‌گذارد اما خبر خوب برای هواداران این است که بعد از باخت 6 بر 3 آبان مقابل منچسترسیتی روند پیشروی تیم به سرعت شکل گرفت. اریک تن هاخ باید تیمش را جمع و جور و ثابت کند همان تیم جنگنده و بافکر قبلی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی