صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

شهداب – هراز در فینال لیگ والیبال؛ دو تیم با ترکیب متفاوت

جنگ نهایی بر سر جام

محسن آجرلو
روزنامه نگار

لیگ برتر والیبال امروز به پایان می‌رسد. لیگی که با حضور14 تیم آغاز شد و پس از برگزاری 26 هفته و 182 مسابقه، 8 تیم برتر راهی مرحله حذفی شدند و پس از برگزاری دو دور مسابقه، حالا تنها دو تیم برای رقابت باقی مانده‌اند که در رقابت نهایی به مصاف هم می‌روند.
شهداب و کاله به‌عنوان تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی هم بهترین عملکرد را داشتند و در نهایت هم رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند، حالا به فینال رسیدند تا برای عنوان جذاب قهرمانی لیگ 36‌ام با هم رقابت کنند.
 
فینال تک‌مسابقه‌ای
تصمیم عجیب فدراسیون در تعیین قهرمان لیگ آن هم در یک مسابقه، حساسیت بسیار زیادی به بازی امروز می‌دهد. در ادوار گذشته لیگ رقابت فینال معمولاً به‌صورت دو از سه برگزار می‌شد. درست مثل رقابت نیمه‌نهایی همین لیگ امسال.
 با این حال فدراسیون برای لیگ تصمیم گرفته که تیم قهرمان در یک مسابقه تعیین شود. موضوعی که گفته می‌شود بدون در نظر گرفتن نظر تیم‌ها انجام شده اما به هر ترتیب اجرایی شده است.
 
جدال حساس
 تندروان و عطایی
رقابت امروز شهداب و کاله، تقابل دو مربی از دو نسل متفاوت است. بهروز عطایی با تجربه نزدیک به دو دهه کار در عرصه مربیگری، دو قهرمانی خود در لیگ برتر را زمانی کسب کرده که تندروان هنوز در لیگ برتر عنوان کمک مربی را هم یدک نمی‌کشید.
عطایی البته در طول 9 سال گذشته توفیق چندانی در عرصه باشگاهی کسب نکرد و پس از نایب قهرمانی با کاله در سال 92، نتوانست رقابت نهایی را تجربه کند.
تندروان که از سال 2013 حضور در اردوهای تیم ملی را آغاز کرد، پله‌های پیشرفت را یکی یکی طی کرد و پس از سال‌های دستیاری در تیم‌های مختلف، در فصل 99 موفق شد فولاد سیرجان را به قهرمانی در لیگ برتر برساند. او اگرچه سال گذشته با شهرداری ارومیه تجربه موفقی در لیگ نداشت اما امسال با شهداب توانست یک بار دیگر به فینال برسد و مدعی کسب دومین قهرمانی خود به‌عنوان سرمربی در ایران باشد.
جدال امروز این دو مربی، شاید پررنگ‌ترین بخش بازی فینال باشد. دو مربی که یکی جایگاه سرمربی تیم ملی را یدک می‌کشد و دیگری هم دستیار آلکنو در المپیک توکیو بوده است.
 
دو تیم
با ترکیب متفاوت
هراز و شهداب در شرایطی به مصاف هم می‌روند که تفاوت چشمگیری در ترکیب‌شان دیده می‌شود.  تیم شهداب با داشتن ستاره‌های باتجربه‌ای نظیر امیر غفور، مهدی مهدوی، شهروز همایونفرمنش و مسعود غلامی، ترکیب بسیار باتجربه و کارکشته‌ای را در اختیار دارد. آن هم در شرایطی که در ترکیب هراز، به جز مجتبی میرزاجانپور، سایر نفرات تیم کم‌تجربه بوده و سابقه چندانی در حضور ثابت در لیگ برتر ندارند.
با همه اینها هراز در نیمه‌نهایی و دو بازی برابر پیکان نشان داد که چطور می‌تواند در برابر یک تیم باتجربه بخوبی عمل کرده و با تلاش تیمی، نتیجه مد نظر خود را بگیرد.
 
تقابل سوم برای تعیین قهرمان
رقابت امروز هراز و شهداب، سومین بازی این دو تیم در لیگ امسال به حساب می‌آید. لبنیات هراز آمل در دیدار رفت مرحله مقدماتی سه بر یک شهداب را مغلوب کرد و اما در دیدار برگشت یزدی‌ها در خانه سه بر یک حریف را شکست دادند. به این ترتیب هر دو تیم یک بار موفق به شکست حریف شده و رقابت سوم آنها، تعیین‌کننده قهرمان لیگ خواهد بود. رقابت فینال لیگ برتر ساعت 18 امروز در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود و لیگ والیبال را به خط پایان خواهد رساند.

جستجو
آرشیو تاریخی