صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

مجمع وزنه‌برداری به انوشیروانی رأی اعتماد داد

«سرپرست» با 52 رأی «رئیس» شد

رضا عباسپور
روزنامه نگار

پرونده مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری سرانجام بعد از کلی حواشی ریز و درشت صبح دیروز در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک تهران با رأی اعتماد اعضای مجمع و رؤسای هیأت‌های وزنه‌برداری سراسر کشور به سجاد انوشیروانی و موافقت با ریاست او برای 4 سال آینده بسته شد. مجمع با حضور 52 عضو رسمی و رأی دهنده آغاز شد و نهایتاً سجاد انوشیروانی موفق شد با کسب 52 رأی مأخوذه یعنی کل آرای بدون رقیب حکم ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را از مجمع دشت کند.

تعهد سنگین روی دوش رئیس جدید
در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری سجاد انوشیروانی برای ۴ سال آینده به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب. رأی‌گیری که بواسطه تک و تنها بودن سجاد انوشیروانی در مجمع، مشخص بود انتهایش با اکثریت آرای مأخوذه به سود انوشیروانی تمام می‌شود. مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری طبق برنامه تعیین شده از ساعت ۱۰:۲۰ صبح دیروز (دوشنبه) با ریاست سیدمحمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش در سالن آکادمی ملی المپیک برگزار شد ونهایتاً سجاد انوشیروانی که هیچ رقیبی نداشت با کسب ۵۲ رأی که کل آرای ریخته شده به صندوق رأی‌گیری بود، به عنوان رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری برگزیده شد. این تعداد رأی از قبل برگزاری مجمع نیز مشخص بود که به نفع انوشیروانی در صندوق رأی‌گیری ریخته می‌شود زیرا انوشیروانی خودش تا زمان برگزاری مجمع سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری را برعهده داشت و باتوجه کارهایی که او در طول 7، 8 ماه سرپرستی‌اش در وزنه‌برداری انجام داده بود واضح بود که در صورت تأیید صلاحیت، رقیبی در مجمع نخواهد داشت اما قطعاً تعهد سنگینی که اعضای مجمع با رأی حداکثری خود روی دوش انوشیروانی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون گذاشتند، بار سنگینی خواهد بود که مطمئناً کار را برای او در آینده دشوارتر از رؤسای قبلی فدراسیون وزنه‌برداری می‌کند. تعهدی که کوچکترین خلل یا خلف وعده در آن می‌تواند به از دست رفتن اعتماد مجمع و خانواده وزنه‌برداری نسبت به رأیی که در صندوق انداختند منجر بشود. به هر روی انوشیروانی موفق شد با 52 رأی در مجمع وزنه‌برداری منتخب 4 سال آینده این فدراسیون شود. او حالا سکاندار وزنه‌برداری است و باید دید که چه برنامه‌ریزی برای ایجاد تحول و پیشبرد اهداف وزنه‌برداری در بخش داخلی و بین‌المللی دارد ؟

رضازاده به مجمع نیامد
یکی دیگر از غایبین نامدار و بزرگ وزنه‌برداری ایران که در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری حضور نداشت، حسین رضازاده چهره ماندگار و اسطوره این رشته ورزشی بود. غیبت رضازاده در مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری نیز عجیب و البته سؤال‌برانگیز بود زیرا در غیاب او رأی‌گیری برای تعیین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری انجام شد. حسین رضازاده اگرچه در مجمع غایب بود اما به عنوان کاندیدای کارشناس خبره معرفی شده بود. او در یک رأی‌گیری میلی‌متری با سایر نامزدهای معرفی شده در عین ناباوری کمترین رأی را برای خبره ورزشی شدن آورد. رضازاده باید ۲۷ رأی کسب می‌کرد که ۲۸ رأی گرفت و انتخاب شد. این در حالی بود که بهداد سلیمی دیگر نامزد هیأت رئیسه وزنه‌برداری برخلاف رضازاده با ۵۱ رأی که آرای جالب توجهی بود توانست نایب رئیس فدراسیون شود. زهرا پورامین کاندیدای کارشناس خبره زنان با ۳۸ رأی انتخاب شد. کاظم شیرین‌زاده کاندیدای خزانه‌داری با ۵۱ رأی برای این پست انتخاب شد. مهدی بهرام‌زاده کاندیدای نماینده هیأت‌های استانی هم  با ۳۳ رأی برگزیده شد. نماینده مناطق نفت‌خیز جنوب و نیروی زمینی ارتش، ۲ غایب مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بودند.

ZOOM

سجاد انوشیروانی سرانجام بعد از 8 ماه سرپرستی در فدراسیون وزنه‌برداری با 52 رأی در مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری به عنوان رئیس قرار است 4 سال سکاندار وزنه‌برداری باشد و به آنچه که برایش تلاش کرده بود رسید. اما قطعاً مسیری که پیش روی او و تیمش قرار دارد، مسیری سخت و دشوار است زیرا وزنه‌برداری بعد از کشتی جزو رشته‌های مدال‌آور ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک است. بنابراین سوای هزینه‌های سنگین اعزام‌ها، برگزاری اردوها و حفظ و نگهداری مجموعه وزنه‌برداری ایران، او از نظر حقوقی متعهد است که بدهی‌های سنگین و میلیاردی فدراسیون را نیز  پرداخت نماید. بنابراین او و تیم همراهش مطمئناً برای ایجاد تحول اساسی در وزنه‌برداری طبق وعده‌هایی که دادند، راه و مسیر سخت و صعب‌العبوری را پیش رو دارند. مسیری که کوچکترین لغزش در آن می‌تواند تاوان سنگینی را برای تیم مدیریتی جدید وزنه‌برداری به دنبال داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی