صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

سوژه‌ها

بیانیه گل‌گهر بعد از بازی:
سال بعد جلوی استقلال بازی نمی‌کنیم
  در پایان بازی استقلال و گل گهر، باشگاه گل‌گهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به خودتان شک کنید! واقعاً همه ارکان فدراسیون و سازمان لیگ و داوری از بالا تا پایین متوجه آن چه در بازی‌های استقلال و گل‌گهر می‌گذرد نیستند؟ در پنج بازی اخیر گل‌گهر و استقلال ۶ پنالتی بحث‌برانگیز به ضرر گل‌گهر گرفته شده است و یک بازی هم با رأی کمیته انضباطی در عین بی‌عدالتی به ضرر گل‌گهر اعلام شده است. اگر قاعده بازی این است ما از سال بعد مقابل استقلال به میدان نخواهیم رفت. قرار نیست حق رفته استقلال در بازی‌های دیگر را برابر تیم ما نقد کنند، هر بار با یک اتفاق مشابه. بس کنید...»
 
 
نظر اکثر کارشناسان داوری در خصوص پنالتی:
پنالتی استقلال بدرستی گرفته شد
حساس‌ترین صحنه بازی روز گذشته صحنه‌ای بود که موعود بنیادی‌فر پنالتی به سود استقلال گرفت. اما بعد از بازی کارشناسان داوری در مورد این صحنه بحث‌برانگیز نظر خود را اعلام کردند که اکثراً معتقد بودند داور بازی بدرستی پنالتی اعلام کرد. ابراهیم میرزابیگی در مورد صحنه پنالتی گفت: «بازیکن شماره ۲۰ گل‌گهر با دست مانع از حرکت مهاجم استقلال شد و بدرستی پنالتی اعلام شد.» تورج حق‌وردی دیگر کارشناس داوری با درست اعلام کردن پنالتی در خصوص تصمیم موعود گفت: «مدافع با زانو به پشت زانوی مهاجم استقلال ضربه زد و صد‌درصد پنالتی بود.» اما حیدر سلیمانی اعتقادی به پنالتی نداشت و در مورد تصمیم موعود اینطور نظر داد: «خطای پنالتی رخ نداد. مدافع توپ را زد و چنین برخوردهایی در فوتبال طبیعی است اما بازیکن استقلال با زرنگی از داور پنالتی گرفت.» و در نهایت دیگر کارشناس داوری یعنی غلامرضا جباری هم با درست اعلام کردن پنالتی گرفته شده این‌طور درباره صحنه پنالتی توضیح داد: «خطای پنالتی بدرستی اعلام شد.»

 
درگیری به خاطر پنالتی
پس از اعلام پنالتی به سود استقلال در لحظات پایانی مسابقه، بازیکنان گل‌گهر به‌شدت به داور معترض شدند. در این حین برخی بازیکنان استقلال سعی در دخالت داشتند که این اتفاق منجر به بروز درگیری شدید بین بازیکنان 2 تیم شد. پس از این و با طولانی شدن این درگیری، نیمکت‌نشینان هر 2 تیم به دروازه گل‌گهر هجوم بردند. در این حین مجتبی سرآسیایی، مربی تیم گل‌گهر سعی داشت بازیکنان را آرام کند و با دخالت مسئولان برگزاری، عوامل نیروی انتظامی و همچنین تیم داوری این جنجال پس از حدود 5 دقیقه پایان یافت. پس از فروکش کردن درگیری، داور اریک باگناما، بازیکن گل‌گهر را از زمین اخراج کرد.
 
 
رفتار متفاوت قلعه‌نویی
موقعی که موعود پنالتی به نفع استقلال اعلام کرد تمام دوربین‌ها روی سرمربی گل‌گهر زوم شد. همه توقع داشتند تا قلعه‌نویی بالا و پایین پریده و مثل گذشته به تصمیم داور اعتراض کند، اما واکنش سرمربی گل‌گهر در نوع خود جالب بود. در هنگام بروز درگیری و جنجال‌ها، امیر قلعه‌نویی که مقابل نیمکت گل‌گهر تنها بود با ناراحتی قدم می‌زد و سرش را تکان می‌داد.
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی