صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

تعویض طلایی، برد طلایی

۳ امتیاز از دهان شیر

تعداد هواداران استقلال در بازی با گل‌گهر چشمگیر‌تر از هفته‌های قبل بود و آبی‌دلان از همان ابتدای بازی با تشویق‌های نامنقطع خود به تیم‌شان روحیه می‌دادند.
حضور امیر قلعه‌نویی و جمعی از استقلالی‌های قدیمی نیز در تیم رقیب آتش حساسیت این بازی را شعله‌ورتر کرده و از همان دقایق آغازین بوی یک بازی جذاب به مشام می‌رسید.
بی‌تردید اگر ساپینتو محروم نبود، جذابیت این بازی بیستر هم می‌شد اما سرمربی استقلال برخلاف بازی قبل از همراهی تیمش محروم بود، تا تنش‌های نیمکت دو تیم کاهش یابد.
ساپینتو تیمش را همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با ترکیب آرمانی هفته‌های اخیر راهی میدان کرد.
استقلال با اتکا به این ترکیب در دقایق آغازین به واقع تیم برتر میدان بود و تلاش می‌کرد با به ثمر رساندن گل زودهنگام دروازه گل‌گهر را باز کند اما در این دقایق هماهنگی زاهدی و سهرابیان استقلال را از رسیدن به گل محروم کرد تا اینکه دقیقه ۲۳ گل‌گهر طی یک ضدحمله برق‌آسا روی پاس دقیق شکاری و در میان آشفتگی خط دفاع، توسط سهرابیان به گل اول رسید.
گل‌گهر یک دقیقه بعد از گل نیز می‌توانست دوباره دروازه استقلال را فتح کند که این موقعیت را حسینی راهی کرنر کرد.
دقیقه ۴۲ بار دیگر گل‌گهر که با ضدحملات عذاب‌آورش استقلال را در تنگنا قرار داده بود، می‌توانست روی ریباند دروازه استقلال را باز کند اما این فرصت را هم شاگردان امیر از کف دادند تا اختلاف بیشتر نشود. در نهایت این بازی در نیمه اول با برتری گل‌گهر به پایان رسید.
دقیقه ۴۶ شوت رضاوند استقلال را تا آستانه گل تساوی پیش برد اما توپ با برخورد به بدن مدافعان گل‌گهر راهی کرنر شد تا استقلال به گل زودهنگام نرسد.
دقیقه ۵۴ جعفر سلمانی که تا پشت هجده قدم گل‌گهر پیش تاخته بود، موقعیتی عالی را صاحب شد، اما شوت او هم از بالای دروازه به اوت رفت تا این موقعیت هم از کف برود.
امیر قلعه‌نویی که ظاهراً اشراف بیشتری به بازی داشت، نیمه دوم تغییراتی در ترکیب تیمش انجام داد تا از ضرب حملات بی‌محابای استقلال در نیمه بکاهد. استقلال به واقع سراپا حمله بود تا گل خورده را جبران کند اما هرچه می‌زد به در بسته برمی‌خورد.
کادر فنی استقلال نیز بعد از تعویض‌های قلعه‌نویی از نیروهای تازه‌ای همچون حامدی‌فر و بابایی بهره گرفت تا مقابله به مثل کرده باشد. میرزایی و رمضانی نیز در ادامه وارد میدان شدند تا شاید قفل دروازه گل‌گهر بشکند.
دقیقه ۸۵ ضربه سر رمضانی که از نزدیکی‌های شش‌قدم شلیک شد را منادی از زیر طاق بیرون کشید.
استقلال به واقع دقایق طولانی از نیمه دوم تیم برتر میدان بود و کرنرهای متعددی را هم به دست آورد. تعداد موقعیت‌های گلزنی استقلال قابل توجه بود و شکست در بازی خانگی حق استقلال نبود تا اینکه رضا میرزایی در وقت‌های تلف شده گل تساوی را با یک بغل پای مواج به ثمر رساند.
میرزایی که میان تعویضی‌های استقلال ستاره تیمش بود، ثانیه‌هایی قبل از پایان بازی مدافعان گل‌گهر را که تا آن دقایق دفاع جانانه‌ای داشتند، به اشتباه انداخت تا داور به سود استقلال پنالتی اعلام کند.
این تصمیم بازی را به جنجال کشید و دقایق قابل توجهی بازی متوقف شد.
پنالتی به دست آمده را اما کوین یامگا دقیقه ۱۰۰ برخلاف شیرجه منادی به تور دروازه دوخت تا استقلال در حالی که تا شکست خانگی فاصله‌ای نداشت، پیروز این میدان لقب بگیرد و هوادارانش از تماشای یک فوتبال ناب و بردی خاطره‌انگیز سیراب شوند و همچنان برای رسیدن به قهرمانی پر امید باقی بمانند.
این برد استقلال را با روحیه مضاعف به بازی‌های سخت آتی خواهد فرستاد، بردی که حاصل تعویض‌های طلایی و فرصت‌طلبی بازیکنان تازه‌وارد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی