صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

پایان تورهای آسیا و عملکرد خوب مدودف

هت‌تریک طلایی دنیل

امیررضا همایون
روزنامه‌نگار
تنیس جهان پس از پایان مسابقات آزاد استرالیا با برگزاری مسترزهای بوینس‌آیرس، کوردوبا در آرژانتین و روتردام در هلند ادامه پیدا می‌کند. مسابقاتی که تا آغاز مسابقات تنیس آزاد فرانسه معروف به رولان گاروس که خرداد ماه به میزبانی پاریس پایتخت فرانسه و زمین فلیپ شاتریه برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت. ستاره‌های تنیس پس از برگزاری تورهای آسیا برای برگزاری دومسترز مهم سال یعنی ایندین ولز و میامی به ایالات متحده می‌روند، رقابت‌هایی که در میانه‌های ماه مارس میلادی در دو شهر میامی و ایندین‌ولز ایالات متحده برگزار می‌شود، تورنمنت‌های مهمی که نواک جوکوویچ صربستانی برنده اولین گرنداسلم فصل به علت عدم تزریق واکسن کرونا و پا برجا ماندن قانون مسافرتی ایالات متحده تا 31 ماه مه‌، مهم‌ترین غایب این دو مسترز مهم سال لقب گرفته است، غیبتی که شاید برای او به قیمت از دست رفتن جایگاهش در صدر جدول رتبه‌بندی برترین تنیس بازان مرد جهان معروف به ATP تمام شود.
 
مدودف مهارناپذیر
 دنیل مدودف ستاره 27 ساله تنیس روسیه شروع خوبی در فصل جدید مسابقات تنیس نداشت و با ارائه عملکردی نامطلوب در همان مراحل ابتدایی از رقابت‌های آزاد استرالیا حذف شد. اما او در وقفه‌ای که در مسابقات تنیس جهان افتاد با انجام تمرینات منظم خودش را به بالاترین مرز آمادگی رساند، آمادگی‌ای که ثمره‌اش کسب عنوان قهرمانی اولین مسترز سال پس از مسابقات استرالیا بود، ‌تورنمنتی که به میزبانی روتردام هلند برگزار شد. تنیسور روسی بدون هیج استراحتی برای حضور در مسترز 250 امتیازی دوحه قطر از هلند به سمت پایتخت قطر پرواز کرد. نمایش او در دوحه هم کم نقص بود و این بازیکن موفق شد در فینال دوحه هم مقابل اندی ماری اسکاتلندی پیروز شود و دومین جام متوالی خودش کمتر از دو هفته را کسب کند. مدودف پس از پایان مسابقات دوحه برای حضور در آخرین مسترز آسیایی فصل به کشور امارات و شهر دوبی سفر کرد و در مسابقاتی که با حضور جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان برگزار می‌شد شرکت کرد. برخلاف تصور بسیاری این بازیکن موفق شد در دوبی هم عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد و در بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها مقابل جوکوویچ به پیروزی برسد و روند شکست ناپذیری‌های اسطوره صرب را پس از 20 مسابقه متوقف کند و در ادامه هم در بازی نهایی مقابل آندره روبلف هموطن خودش به پیروزی رسید تا در مدت زمان کمتر از سه هفته سه‌گانه قهرمانی رؤیایی را تجربه کند. باتوجه به عدم حضور نادال و جوکوویچ در ایندین ولز و میامی، حالا مدودف تبدیل به بخت اول کسب عنوان قهرمانی آن رقابت‌ها شده است.
 
خداحافظی نادال تا آغاز فصل خاک
غیرمنتظره‌ترین خبر هفته جاری اما مربوط به رافائل نادال ستاره اسپانیایی دنیای راکت بود. او با انتشار دو بیانیه جداگانه اعلام کرد به علت مصدومیت توانایی حضور در مسترزهای هزار امتیازی ایالات متحده امریکا موسوم به ایندین ولز و میامی را ندارد. به احتمال زیاد مصدومیت نادال همزمان با آغاز رقابت‌های فصل خاک به اتمام می‌رسد و او برای حضور در دومین گرند اسلم فصل به میادین باز خواهد گشت.
 
د مینور  قهرمان مسترز مکزیک
در شرایطی که در هفته اخیر نگاه بسیاری از علاقه‌مندان تنیس به علت حضور ستارگان بیشتر نسبت به رقابت‌های دوبی بود؛ الکس د مینور ستاره جوان استرالیایی موفق شد مقابل تامی پال امریکایی در مسترز مکزیک صاحب برتری شود و هفتمین جام دوران حرفه‌ای‌اش که مهم‌ترین آن هم است را کسب کند. قهرمانی د مینور نوید ظهور یک ستاره جدید را در دنیای راکت می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی