صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

تنها روی سکوی شماره یک

دویست و یکمین چراغ ایفل روشن شد

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
کیلیان امباپه هفته گذشته 200امین گلش را در پاریس به ثمر رساند تا همراه با ادینسون کاوانی در صدر بهترین گلزنان این باشگاه قرار بگیرد، اما همان‌طور که دیر یا زود انتظارش می‌رفت، شنبه شب با زدن 201 امین گل خود برای قهرمان لیگ 1 به تنهایی رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ باشگاه فرانسوی شد.
ملی‌پوش 24 ساله، سال گذشته قرارداد جدیدی را با پاری‌سن‌ژرمن امضا کرد و پیشنهاد پیوستن به رئال مادرید را رد کرد. یکی از انگیزه‌هایی که گفته می‌شد به خاطر آن دست از رویای کهکشانی شدن کشیده، شکستن رکورد گلزنی ادینسون کاوانی برای باشگاه بوده است، شاهکاری که او اکنون به آن دست یافته است.
امباپه در جریان پیروزی 4-2 پاری‌سن‌ژرمن مقابل نانت تاریخ‌ساز شد. برنده جام جهانی در وقت اضافه گلزنی کرد تا نام خود را محکم‌تر در کتاب‌های تاریخ باشگاه ثبت کند و تیم کریستوف گالتیه را با 11 امتیاز اختلاف نسبت به مارسی در رده دوم جدول لیگ 1 قرار دهد.
امباپه بعد از پایان بازی و ثبت رکوردش گفت: «بازی برای پاری‌سن‌ژرمن یک امتیاز است. بازیکن این تیم بودن خاص است، این شهر من است. اینجا هستم تا تاریخ‌سازی کنم، در فرانسه، در پایتخت، در کشورم، در شهر زیبایم هستم، اما همچنین می‌خواهم دستاوردهای تیمی نیز داشته باشم.»
باشگاه پس از پایان بازی یک جام ویژه «201» را به امباپه به نشانه موفقیت او اهدا کرد. او اکنون از کاوانی (200 گل)، زلاتان ابراهیموویچ (156)، نیمار (118) و مهاجم پرتغالی پائولتا (109 گل) در جدول گلزنان پاری‌سن‌ژرمن جلوتر است. آن هم در شرایطی که این بازیکن فقط 24 سال دارد.
مرد فرانسوی در تابستان 2017 به‌صورت قرضی از موناکو، به پی‌اس‌جی پیوست و 301 بازی برای باشگاه پاریسی انجام داد.
 امباپه قرار بود ژوئن گذشته پاریس را به مقصد مادرید ترک کند و به آرزویش برسد اما ناگهان در چرخشی 180 درجه تصمیم به ماندن و تمدید با پاریس گرفت. قرارداد فعلی امباپه در ژوئن 2024 به پایان می‌رسد اما‌ بندی اختیاری در این قرارداد وجود دارد که او می‌تواند تا 2025 در پاریس بماند، تصمیم در مورد اضافه شدن این بند کاملاً در اختیار خود این بازیکن است اما حالا با شکست رکورد کاوانی دیگر افتخار فردی در پاریس وجود ندارد که او بخواهد به‌دنبال شکستن آن باشد.
 به گزارش اکیپ فرانسه، تمایل امباپه برای تبدیل شدن به بهترین گلزن پاری‌سن‌ژرمن یکی از دلایلی بود که او قرارداد جدیدی را روی کاغذ آورد و بی‌خیال پیوستن به تیم پایتخت اسپانیا شد. گفته می‌شود این بازیکن علاقه خاصی به شکستن رکوردها و دستیابی به شاهکار‌هایی که هنوز کشف نشده‌اند دارد و تا این رکورد را نمی‌شکست خیالش راحت نمی‌شد.
 امباپه در طول دوران حضورش در فوتبال فرانسه تاکنون پنج عنوان قهرمانی لیگ 1 و سه جام حذفی فرانسه - از جمله افتخارات دیگر - کسب کرده است. تنها عنوان تیمی که او با پاری‌سن‌ژرمن موفق به کسبش نشده قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست که پاریسی‌ها به همراه مالکان قطری همچنان در رویای آن به سر می‌برند.
 بدون شک هنوز هم نمی‌توان تصویر روشنی از آینده کیلیان امباپه تصور کرد، سؤال بزرگ برای امباپه این است که آیا او باید تلاش کند تا جام اروپا را به پارک دو پرنس بازگرداند یا به رئال، پادشاه اروپا بپیوندد تا امیدهای خود را برای قهرمانی در این رقابت‌ها تقویت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی