صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

«ورزشی‌»ها معطل تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی

مأموریت ویژه برای مرکز نظارت

ستاد عالی بازی‌های آسیایی هنوز تشکیل نشده و تکلیف بسیاری از فدراسیون‌ها برای اعزام به هانگژو مشخص نشده است. البته کمیته ملی المپیک دستورالعملی آماده کرده و بایدها و نباید‌هایی را تعیین کرده است. با توجه به سانحه‌ای که برای وزیر ورزش و تعدادی از همراهانش در سفر به کرمان اتفاق افتاد نیز بعید است که به زودی شرایط برای تشکیل ستاد عالی فراهم باشد و این در حالیست که نگرانی بابت دیر انجام شدن مقدمات مربوط به اعزام کاروان افزایش یافته است.
نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی اول تا ۱۶ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین برگزار می‌شود و با این اوصاف کمتر از هفت ماه زمان برای ورزش ایران باقی مانده تا کاروان خود را آماده اعزام به این المپیک آسیایی کند؛ زمانی که بسیار محدود است آن‌هم با توجه به اینکه تعطیلات نوروز و ماه رمضان در پیش است و با این شرایط روند پیشبرد کارها کندتر می‌شود.
از آذرماه به این طرف، با تمام فدراسیون‌هایی که کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی هستند، نشست‌هایی برگزار شده و گزارش وضعیت‌شان گرفته شده است.
البته تصمیم‌گیری درباره این رشته‌ها به همین نشست‌ها محدود نمی‌شود. به مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک مأموریت داده شده است در فاصله زمانی که تا تشکیل ستاد عالی باقی مانده، گزارش کاملی از وضعیت تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف ارائه کنند و همان گزارش معیار تصمیم‌گیری نهایی شود. با این حساب این روزها محسن بیرانوند، سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و همکارانش سخت مشغول هستند تا پیش‌بینی دقیقی از عملکرد احتمالی رشته‌های مختلف در بازی‌های آسیایی پیش رو داشته باشند و وضعیت کشورهای دیگر در آن رشته‌ها را نیز اعلام کنند.
انجام ثبت‌نام، طبق زمانبندی
با توجه به همه این کارهای عقب افتاده، مسئول روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک تأکید می‌کند که این کمیته از مراحل نام‌نویسی کاروان ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی عقب نیست و تمام اقدامات طبق برنامه در حال انجام است.
فرید فتاحیان می‌گوید: «با وجود عدم تشکیل ستاد عالی و بنا به دستور رئیس و دبیرکل کمیته، کارهای مربوط به نام‌نویسی ورزشکاران ایران برای بازی‌های آسیایی در حال انجام است طوری که تا به امروز نه تنها عقب نیستیم بلکه طبق زمانبندی پیش رفته‌ایم. طبق نشست‌های کارشناسی که با حضور مشترک نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شد، وضعیت کلی رشته‌ها و ورزشکاران تا حدی مشخص است. بر این اساس نام‌نویسی کاروان ایران با در نظر گرفتن حداکثر ظرفیت کاروان و ترکیب در هر رشته، انجام شده است.» او ادامه می‌دهد: «البته ثبت نام‌های انجام شده دلیل قطعی بر اعزام نیست. طبق دستورالعمل بازی‌های آسیایی در این مرحله مجاز به نام‌نویسی حداکثری هستیم اما در مراحل بعدی اضافه کردن رشته یا نفر جدید سخت است در حالی که حذف کردن منعی ندارد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی