صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

خبر

پایان کار کشتی‌گیران ایران در تورنمنت بلغارستان
5 طلا، یک نقره و ۴ برنز برای ایران
 نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان در مجموع با کسب ۵ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز به کار خود پایان دادند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان روزهای ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران در کشتی آزاد توسط مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دانیال شریعتی‌نیا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید. همچنین تیم ایران در کشتی فرنگی توسط شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم، مرتضی الغوثی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، وحید دادخواه در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز و سجاد عباس‌پور به مدال برنز دست یافت.
 
آغاز تور جهانی تنیس کیش
مسابقات تورجهانی تنیس با حضور بیش از 90 ورزشکار خارجی از 22 کشور جهان به میزبانی ایران  در جزیره کیش آغاز شد. پس از انجام مراسم قرعه کشی مسابقات تور جهانی تنیس از صبح‌ امروز در زمین‌های تنیس المپیک کیش آغاز شد. در جدول مقدماتی این مسابقات تنیسورهایی از کشورهای ایران، رومانی،  اسلوونی، ایتالیا، کانادا، هند، چک، پرتغال، چین، استرالیا، ترکیه، پاکستان، آلمان، مالزی و فرانسه حضور دارند و در روز نخست با انجام ۳۲مسابقه به مصاف یکدیگر می‌روند.  جدول مقدماتی مسابقات به مدت ۲ روز برگزار و برترین‌ها جواز حضور در جدول اصلی را بدست می‌آورند.

نمونه تقلبی دوپینگ کار دست قزاق‌ها داد
نجات رحیموف وزنه‌بردار طلایی قزاق‌ها در بازی‌های المپیک 2016 ریو که از نمونه ورزشکاران دیگر برای آزمایش‌های دوپینگ استفاده می‌کرد، مدال طلای المپیک ریو را به طور قطع از دست می دهد. نجات رحیموف یکی از بزرگ‌ترین نتایج تاریخ وزنه‌برداری قزاقستان را در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل ثبت کرد. او رکورد جهانی را چهار کیلوگرم ارتقا داد و مدال طلای بازی‌های المپیک را بدست آورد اما نتایج او در این بازی‌ها پنج سال بعد باطل شد. هر چند خود این ورزشکار رأی صادره را نپذیرفته و این تصمیم را به چالش کشیده است. کمیته بین‌المللی المپیک هنوز نظر نهایی‌اش را درباره این پرونده اعلام نکرده و درصدد بررسی کامل اتفاقات رخ‌داده در المپیک ریو است. در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک درباره نجات رحیموف آمده است: تا زمانی که ورزشکار یا تیم محروم ‌شده تمام راه‌حل‌های تجدید نظر خود را استفاده نکند، نمی‌تواند نظر نهایی خود را اعلام کند. کمیته بین‌المللی المپیک منتظر است تا این ورزشکار تمام درخواست تجدید نظرش را در دادگاه عالی ورزش پیگیری کند و در نهایت رتبه‌بندی این دسته را در وزنه‌برداری المپیک ریو به‌روز می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی