صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

ناصر ابراهیمی: به مربی داخلی تیم ملی حداقل 4 سال فرصت بدهند

مهاجم خارجی به کار پرسپولیس نمی‌آید

ناصر ابراهیمی مربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال در گفت‌و‌گویی اختصاصی با ایران ورزشی از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و همچنین پرسپولیس صحبت کرد

 

حال و هوای فوتبال ایران را در چند ماه گذشته دنبال کردید؟
 تغییرات متوالی بی‌اساس است و در سالیان گذشته حدود 20 رئیس فدراسیون فوتبال عوض کردیم. در باشگاه‌ها هم متأسفانه ما با این بحران مواجه هستیم. در پرسپولیس 22-23 مدیر باشگاه عوض شده. در سالیان نه چندان دور ما کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را مسخره می‌کردیم که با کوچک‌ترین اتفاق مربی عوض می‌کنند اما ما هم همین روند را در پیش گرفته‌ایم و عمر مدیریت‌ها متأسفانه بین شش ماه تا یک سال شده و تمام نابسامانی‌ها از مدیریت شروع می‌شود و فردی که به‌عنوان مدیر انتخاب می‌شود بدون مطالعه وارد گود می‌شود و اصلاً اطلاعی از بدهی‌های قبلی ندارد. مدیری که رأس کار قرار می‌گیرد باید آورده مالی داشته باشد.
با توجه به سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی، در مقطع فعلی گزینه داخلی را مناسب‌تر می‌دانید یا خارجی؟
 معتقدم سرمربی تیم ملی باید داخلی باشد و حداقل 4 سال به او فرصت بدهیم. قلعه‌نویی و دایی از کی‌روش چه چیزی کمتر داشتند که به او 8 سال فرصت دادند و حتی بعد از گذشت مقطعی مجدد سراغش رفتند اما قلعه‌نویی را پس از حذف در ضربات پنالتی برکنار کردند!
در بین کاندیداهای داخلی نظر شما روی کیست؟
 به نظرم سرمربی تیم ملی باید فردی باشد که صاحب تجربه بسیار زیادی در فوتبال ایران باشد. قلعه‌نویی و دایی تجربه بیشتری دارند و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای هدایت تیم ملی باشند.
در میان اسامی‌ای که نام بردید اسم گل‌محمدی را مطرح نکردید. او را گزینه مناسبی نمی‌دانید؟
 معتقدم یحیی باید خیلی بیشتر از اینها تجربه به‌دست آورد. او هم سابقه قهرمانی با پرسپولیس در لیگ را دارد و اتفاقاً گزینه مناسبی است به شرط آنکه حتماً از دستیارهای باتجربه داخلی استفاده کند.
به نظرتان با مربی داخلی پس از 4 دهه در جام ملت‌ها موفق خواهیم بود؟
 مطمئن باشید اگر به مربی داخلی فرصت دهیم و بلافاصله فردی دیگر را جانشین وی نکنیم موفق خواهیم بود. سالیان زیادی است که در جام ملت‌ها قهرمان نشدیم و به نظرم موفقیت در جام ملت‌ها پله‌ای است برای موفقیت در جام جهانی. ابتدا باید در آسیا موفق شویم تا بتوانیم برای جام جهانی هم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و از گروهمان صعود کنیم
بازی‌های پرسپولیس را امسال دنبال کردید؟ کدام تیم را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانید؟
 من بازی‌ها را از خانه تماشا می‌کنم و حدود 12 سال است که استادیوم نرفتم. پرسپولیس و سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی دارند و به نظرم از الان قهرمان را نمی‌توان حدس زد و حداقل تا پایان هفته بیست و پنجم باید صبر کرد. همچنین بازی‌های رو در رو هم در مسیر قهرمانی بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.
پرسپولیس امسال 4 مهاجم آماده دارد، از عملکرد مهاجمان راضی بودید؟
 به نظرم در حال حاضر مهاجم خارجی به کار ما نمی‌آید چون در نهایت در تیم ملی نمی‌توانیم از او استفاده کنیم و باید به فکر فوتبال ملی هم باشیم و بتوانیم مهاجم ششدانگی مثل دایی را بسازیم. در حال حاضر مهاجمان خوبی در تیم ملی داریم اما کامل نیستند.
در بخشی از صحبت‌های خود از اهمیت توجه به تیم‌های پایه گفتید، عمری محصول آکادمی پرسپولیس است، عملکرد او را چطور دیدید؟
 بله بازی او را دیدم و در خیلی از بازی‌ها از جمله  بازی دیروز به کمک پرسپولیس آمد و علاوه بر گل زیبایی که به ثمر رساند در گل دوم هم استعداد ناب خود را نشان داد و مدافعان تراکتور را به هم ریخت. امیدوارم موفق باشد و با توجه به سن کمی که دارد اسیر حاشیه‌ها نشود و بتواند در سال‌های بعد جزو لژیونر‌های فوتبال ایران باشد. طارمی هم مثل او 16 ساله بود که در بوشهر فوتبال بازی می‌کرد و من وقتی فوتبال او را دیدم به پدرش گفتم که مهدی فوتبالیست خوبی است و آینده روشنی دارد.
شما هنوز از باشگاه پرسپولیس طلبکار هستید؟
 بله! من 80 میلیون طلب داشتم و بخشی از آن پرداخت شده اما با گذشت حدود 20 سال هنوز 39 میلیون از قرارداد من پرداخت نشده است.
یحیی در بازی‌های قبل به اشتباهات داوری معترض بود و 3 بازی است به کنفرانس‌ها نمی‌آید. موافق تصمیم او هستید؟
 فکر می‌کنم تنها کشوری هستیم در دنیا که از قابلیت ویدیوچک محروم هستیم. من معمولاً در مورد داوری حرفی نمی‌زنم و اشتباهات داوری همیشه وجود داشته است. یحیی هم به هر حال تصمیم گرفته حرفی نزند و شاید احساس می‌کند این‌طور بهتر است و تمرکز تیمش حفظ می‌شود. من به تصمیم یحیی احترام می‌گذارم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی