صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

بررسی دومین پرونده رسوایی اخلاقی طی دو ماه

شباهت پرونده اشرف و دنی آلوز

این هفتـــــــــــــــــه مشخــــــــــــــص شد که اشرف حکیمی، ستـــــــــــــــــــــاره مراکشی پاری‌سن‌ژرمن، به اتهام تجاوز به یک زن 24 ساله فرانسوی توسط سیستم قضایی فرانسه تحت بازجویی قرار گرفته است. طی یکی دو ماه اخیر این دومین خبر تجاوز از طرف یک بازیکن فوتبال است و حالا اشرف در کنار دنی آلوز که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد قرار می‌گیرد. خبر تجاوز اشرف حکیمی، که روز جمعه به طور رسمی از سوی دادستانی نانتر متهم شد، در سرخط اخبار فرانسه قرار دارد. گفته می‌شود این اتفاق که مراکشی، همسر هیبا ابوک بازیگر زن، متهم به آن است، در 16 ژانویه در پاریس رخ داده است.
روایت زن جوانی که مورد تجاوز قرار گرفته حاکی از این است که مدتی با اشرف در اینستاگرام صحبت می‌کرد تا اینکه یک روز به خواست خودش با راننده به خانه این فوتبالیست رفته است.  او در اظهاراتش گفته:«من ماشین گرفتم و به خانه او رفتم، اما در آنجا همه چیز از کنترل خارج شد. با وجود این که من بارها و بارها به او نه گفتم و مقاومت کردم او به من تجاوز کرد.»
 وکیل این فوتبالیست، من فانی کالین، ادعاهای دختر فرانسوی را رد کرد و اتهامات را کاملاً نادرست خواند، او با انتشار بیانیه‌ای هدف زن جوان را تلاش برای اخاذی خواند.
در همین راستا باشگاه او، پاری‌سن‌ژرمن نیز حمایت خود را از این بازیکن اعلام کرد. باشگاه فرانسوی با انتشار بیانیه‌ای گفت: «باشگاه از بازیکنی که قاطعانه اتهامات را رد کرده حمایت می‌کند و به عدالت اعتماد دارد.»  اما تنها کسی که تا این لحظه هیچ حمایتی از اشرف نکرده همسرش هیبا ابوک است، او ترجیح داده که سکوت کند و هیچ اظهار نظری در این رابطه نکند، تنها کاری که او انجام داده این است که عکس‌های خودش به همراه اشرف را از صفحه اینستاگرامش حذف کرده است.
 
 شباهت‌ها با پرونده دنی آلوز
اتهامات وارد شده به اشرف حکیمی در برنامه‌های تلویزیونی اسپانیایی مورد تحلیل قرار گرفت، دیوید آلمن، خبرنگار جنایی، با توجه به شباهت‌های زیاد بین این دو اتهام، می‌خواست این موضوع را عمیقاً مورد بحث قرار دهد.
او با تحلیل این دو ماجرا گفــــــــــــــت: «شباهت‌های زیادی بین این پرونده و پرونده دنی آلوز وجود دارد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین شباهت این است که دختری که به کلانتری می‌رود واقعیت‌ها را می‌گوید، اما نمی‌خواهد آن را گزارش کند. نمی‌دانم چرا او نمی‌خواهد این اتفاقات را به‌صورت کتبی گزارش کند، او حقایق را بیان می‌کند، اما نمی‌خواهد شکایتی را رسمی ثبت کند.»
اگر زن جوان شکایتی نکرده، چرا اشرف متهم است؟«دلیل اینکه قربانی شکایت رسمی نکرده این است که آنها از قدرت این بازیکنان می‌ترسند زیرا در صورتی که اتهامات وارد شده به بازیکنان، بعد از ثبت کتبی، نادرست اعلام شود، قربانی متهم خواهد شد و جرایمی را برای او به همراه خواهد داشت.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی