صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

دو راهی مادرید برای فصل آینده

بنزما حکم می‌دهد

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
رئال مادرید پس از برد جذابش مقابل لیورپول در آنفیلد انتظار داشت که روند خوبش را مقابل اتلتیکو و بارسلونا نیز تکرار کند اما مساوی مقابل شاگردان سیمئونه و باخت مقابل بارسلونا در بازی رفت کوپا دل ری با وجود غایبان بی‌شمار خبر از مشکل در این تیم می‌دهد. نمی‌توان این واقعیت تاریخی را در مورد ال‌کلاسیکو رد کرد؛ شاگردان آنچلوتی در این بازی 65 درصد مالکیت توپ داشتند و بارسلونا 35 درصد که این ضعیف‌ترین آمار تاریخ بلوگرانا به حساب می‌آید، از طرفی رئال مادرید در این بازی یک شوت هم در چهارچوب بارسلونا نداشت که این اتفاق در قرن 21 نادر بود.
این اولین بازی فصل است که در آن مادرید حتی یک شوت هم در چهارچوب حریف نمی‌زند. به طور میانگین رئالی‌ها این فصل 6،5 شوت به چهارچوب حریفان خود زده‌اند و در طول فصل گذشته فقط یک بار این اتفاق رخ داد آن هم در بازی وحشتناک رفت مرحله یک هشتم نهایی مادرید مقابل پاریس بود که در آن بازی سفید پوشان 1-صفر شکست خوردند. این اطلاعات همه حاکی از مشکلی در خط حمله مادرید و در رأس آنها کریم بنزما است، با وجود اینکه او بعد از جام جهانی 12 گل در 14 بازی برای مادرید به ثمر رسانده اما هنوز با بهترین ورژن خود فاصله زیادی دارد که همین موضوع حرف و حدیث‌های زیادی را در مورد آینده این بازیکن و تابستان پیش روی مادرید به وجود می‌آورد.
حالا خط حمله رئال مادرید پس از شکست در پروژه انتقال امباپه و از دست دادن راحت هالند به دلیل شرط‌بندی روی انتقال کیلیان، به دستان کریم بنزمایی که این فصل مصدومیت‌های زیادی داشت و ماریانویی که هیچ اعتمادی به او وجود ندارد سپرده شده و بدترین فیلمنامه در حال شکل‌گیری است، بنزما تاکنون 12 بازی را به دلیل هفت مشکل مختلف بدنی از دست داده است و سن و سال این بازیکن نیز تردیدهایی را برای باشگاه به وجود آورده، همچنین آنچلوتی آلوارو رودریگز را از کاستیا به تیم اول مادرید آورده که در چند بازی اخیر تیم عملکرد خوبی داشته و باشگاه در حال ارزیابی این قضیه است که آیا بنزما و اروگوئه‌ای برای فصل آینده کافی هستند یا اینکه باید دست به نقد وارد مارکت تابستان شد.
به نظر می‌رسد مادرید فصل 25-2024 را با حداکثر تحول در تیم آغاز کند و تمام تلاش باشگاه را برای به خدمت گرفتن هالند یا امباپه شاهد باشیم. در تابستان 2024 امباپه بازیکن آزاد خواهد بود (تا سال 2025 قرارداد دارد اما فصل آخر اختیاری است و فقط به او بستگی دارد) و بند فسخ هالند فعال خواهد شد که رقم غیر قابل دسترسی برای مادرید به نظر نمی‌رسد. اما یادمان نرود، قبل از رسیدن به تابستان 2024، فصل 24-2023 است و این سؤال پیش می‌آید: مادرید در تابستان 2023 چه باید بکند؟

ZOOM
امباپه، اندریک، آلوارو، ولاوویچ...
این بحث از دو جهت قابل بررسی است؛ یکی اینکه با بنزما با هر شرایطی که دارد ادامه دهند و در کنارش به آلوارو رودریگز اعتماد کنند و با همکاری عوامل ثانویه (وینیسیوس، رودریگو، والورده...) خط حمله تیم را در فصل بعد به این تیم بسپارند. دیگری، خرید بازیکنی با هزینه متوسط است ​​تا بتواند در شرایط مساوی با بنزما رقابت کند، هرچند می‌دانیم در سال 2024، اگر امباپه یا هالند بیایند، وضعیت آنها به شدت تغییر خواهد کرد.
در مورد گزینه دوم، نام‌هایی مانند ولاهوویچ به چشم می‌خورد، همانطور که اخیراً خبرهایی توسط رسانه‌های اسپانیایی گزارش شده، مهاجم یوونتوس در ماه ژانویه در آستانه انتقال به یونایتد بود و باشگاهش بین 100 تا 120 میلیون یورو درخواست می‌کرد اما ایجنت بازیکن در آخرین لحظه عملیات را متوقف کرد. یووه نیز یکی از سه باشگاهی است که هنوز به طور فعال در پروژه سوپر لیگ غوطه‌ور است و روابط با رئال مادرید عالی است، بنابراین مذاکره، از این نظر ساده خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی