صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

شمارش معکوس برای رونمایی از رئیس آینده وزنه‌برداری

چشم انتظار صبح دوشنبه

رضا عباسپور
روزنامه نگار

نزدیک به 7 ماه پیش بود که سجاد انوشیروانی با حکم وزیر ورزش و جوانان به‌عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری سکان هدایت فدراسیون وزنه‌برداری را برای برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین رئیس جدید این مجموعه دست گرفت. انوشیروانی بعد از کنار رفتن علی مرادی رئیس پیشین وزنه‌برداری که با حکم دیوان عدالت اداری تخلف انتخاباتی‌اش مسجل شده بود، در وزنه‌برداری مشغول به کار شد و با تحولات ساختاری و زیرساختی که در دستور کار خود قرار داد، نشان داد که عزمش را این‌بار خیلی جدی‌تر از دور قبل برای کسب کرسی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری جزم کرده است. حالا و بعد از اعلام خبر تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وزنه‌برداری، شواهد موجود حاکی از آن است که موقعیت سجاد انوشیروانی نسبت به جدی‌ترین رقیبش یعنی ایوب بهتاج برای کسب حداکثری آرا در مجمع پیش رو بهتر و ایده‌آ‌‌ل‌تر است.

تأیید نهایی انوشیروانی و بهتاج برای حضور در مجمع
حدوداً اوایل دی ماه 1401 بود که 4 نامزد برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری مدارک خود را ارائه داده و در دبیرخانه فدراسیون وزنه‌برداری ثبت‌نام کردند. سجاد انوشیروانی سرپرست فعلی وزنه‌برداری، ایوب بهتاج مدیرعامل سابق باشگاه فوتبال تراکتور تبریز، جلیل امیری دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری در دوره بهرام افشارزاده و نهایتاً آرین حاتمی که هیچ رزومه مشخصی در حوزه مدیریت ورزشی نداشت، نامزدهای ثبت‌نام کرده برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بودند. 4 نامزدی که نهایتاً در مرحله ابتدایی برای تأیید صلاحیت مدیریتی‌شان از وزارت ورزش فقط 2 نفرشان موفق شدند تأییدیه ابتدایی را دریافت کنند. طبق اعلام مسئولان وزارت ورزش، سجاد انوشیروانی و ایوب بهتاج نفرات تأییدشده بودند، اما جلیل امیری و آرین حاتمی در همان مرحله اول صلاحیت مدیریتی‌شان تأیید نشد تا از قطار انتخابات در ابتدای مسیر پیاده شوند. بعد از آن اهالی وزنه‌برداری چشم انتظار ماندند تا نهایتاً تأیید نهایی نفرات باقیمانده یعنی انوشیروانی و بهتاج از سوی مراجع مربوطه اعلام شود. البته نکته جالب توجه در این میان، حضور و باقی‌ماندن 2 نامزد اردبیلی یعنی انوشیروانی و بهتاج در گردونه انتخابات بود تا در نهایت اهالی وزنه‌برداری چشم‌انتظار تأیید نهایی این دو نامزد برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری باشند. در نهایت نیز روز گذشته با اعلام آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی پاسخ استعلامات وزارت ورزش بابت دو نامزد باقیمانده در گردونه انتخابات آمد و هر دو نامزد برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری که قرار است روز دوشنبه 15 اسفندماه برگزار شود، تأیید قطعی و نهایی شدند. فرهادیان در این خصوص تأکید کرد: «استعلام نهایی کاندیداهای وزنه‌برداری دیروز اعلام شده و مجمع انتخابات این فدراسیون نیز طبق زمان اعلام شده روز 15 اسفند برگزار می‌شود و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد.»
 
رأی اعتماد خانواده وزنه‌برداری به انوشیروانی
قطعاً عملکرد مدیریتی سجاد انوشیروانی در دوره 7، 8 ماهه سرپرستی او در فدراسیون وزنه‌برداری با توجه به کارهای قابل‌قبول و امیدبخشی که او در حوزه‌های مختلف (از جمع کردن بزرگان وزنه‌برداری دور هم گرفته تا سروسامان دادن به اردوهای تیم ملی و اعزام‌های برون‌مرزی و جذب منابع مالی و برگزاری مسابقات مختلف وزنه‌برداری داخلی مثل لیگ و قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف و در هر دو بخش مردان و زنان و...) در دستور کار خود قرار داد، قابل قبول است. فعالیت های مثبت عملیاتی شده، همه و همه باعث شد تا خانواده وزنه‌برداری بیش از پیش به‌خاطر اینکه او روی قول و قراری که به آنها داده بود تا حدود زیادی پایبند بود به سرپرست وزنه‌برداری اعتماد کرده و او را برای انتخابات پیش رو مورد وثوق خود بدانند. بنابراین شواهد موجود بیانگر این است که سجاد انوشیروانی نایب قهرمان پیشین فوق سنگین جهان و المپیک، همین‌طور سکاندار فعلی مدیریت وزنه‌برداری به نسبت جدی‌ترین رقیب خود یعنی ایوب بهتاج حتی تا قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی، مورد اعتماد و وثوق اهالی وزنه‌برداری است. تا حدی که اگر مشکل یا اتفاق غیرقابل پیش‌بینی تا روز برگزاری مجمع (دوشنبه 15 اسفند 1401) رخ ندهد، باید از همین حالا سجاد انوشیروانی را نامزد منتخب مجمع دانست و مدیریت 4 سال آینده وزنه‌برداری را به نامش نوشت.

ZOOM

بی‌شک مجمع انتخاباتی پیش روی وزنه‌برداری که قرار است روز دوشنبه 15 اسفند 1401 برگزار شود، مجمعی سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده برای آینده وزنه‌برداری ایران خواهد بود. مجمعی که البته با توجه به شرایطی که بر آن حاکم است می‌شود از حالا انوشیروانی را به‌عنوان نامزد منتخب آن دانست. ولی نهایتاً رئیس آینده وزنه‌برداری ایران هر کدام از نامزدهای تأیید صلاحیت شده و حاضر در مجمع انتخاباتی پیش رو باشند، فارغ از هر موضوع حاشیه‌ای و انتقاداتی که تا قبل از برگزاری مجمع وجود داشته است، باید اهالی وزنه‌برداری دست به دست هم داده و با حمایت تمام قد از نامزد منتخب مجمع، او و تیمش را حمایت کنند تا وزنه‌برداری ایران بار دیگر اعتبار و جایگاه حقیقی‌اش را در دنیا به‌دست آورد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی