صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

نیت‌سنجی دیـــــــــــــدار با روسیــــــه

هومن جعفری
روزنامه‌نگار ورزشی

این مطلب نیتش این است که یک مطلب سیصد کلمه‌ای بشود پیرامون بازی دوستانه با روسیه. البته هدف نویسنده مطلب بر آن نیست که اهمیت استراتژیک بازی با روسیه را برای شما تبیین کند. نویسنده بدبخت، وسط هاگیر واگیر اسفندماه، فقط یک نیت دارد و آن هم این است که این مطلب را به عدد سیصد برساند تا در جایی کار شود که هم‌اکنون مشغول خواندن آن هستید.
پس ای خواننده محترم ایران ورزشی بدان و آگاه باش که این مطلب فقط با نیت پر شدن صفحه نوشته شده و به هیچ عنوان قصدی برای این ندارد که شما را نسبت به اهمیت بازی با روسیه آگاه کند. خود بازی با روسیه هم به این علت تنظیم نشده که سرمربی جدید تیم ملی بیاید و نفرات را شناسایی کند و بفهمد که کریم کیست و حسن کیست و حسین چطوری بازی می‌کند و چقدر مهارت دارند و پاس به عقب می‌دهند یا پاس به جلو! بازی با روسیه طراحی شده چون روسیه کشور دوست و برادر است و تیم ملی‌اش هم تیم خوبی است که حالا از بد روزگار و چشم تنگی فیفا، اجازه حضور در مسابقات را ندارد.  آن موقعی که داشت عین خیالش نبود. الان که ندارد، وقتی برایش دعوتنامه می‌فرستیم، اگر میزبان باشیم شلوار کردی با خودشان می‌آورند. اگر میهمان باشیم، تأکید می‌کند شلوار کردی و شطرنج و تخته و بقیه ادوات لهو و لعب همراه‌مان باشد که مسکو خوش بگذرد.
خلاصه اینکه ما هم در این متن، ناچاریم تا رسیدن به عدد سیصد مقاومت جانانه خودمان را ادامه بدهیم. شما هم بیست، سی کلمه دیگر با ما باشید تا در کنار هم و با دادن دست اتحاد به روس‌ها، مشت محکمی بر دهان فیفای خبیث و یوفای ملعون و دست نشاندگان‌شان در کونکاکاف بزنیم. پر شد؟ آدیوس برادران!

تهیه سور و سات غذا
 بدون دستور سرآشپز!

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار ورزشی

 

فوتبال، پدیده‌ای است که می‌توان آن را به بسیاری از مسائل مختلف زندگی تعمیم داد. چرا که سرشار از المان‌ها و نشانه‌هایی است که در زندگی هر شخصی یافت می‌شود. مثل غم و شادی یا تأمین نیازهای اولیه که هر انسانی برای زندگی به آن نیاز دارد. در فوتبال هم تیم‌ها برای آمادگی جهت حضور در تورنمنت‌های رسمی، نیاز به برگزاری دیدارهای دوستانه‌ای دارند که معمولاً در روزهای تعیین شده توسط فیفا یا همان «فیفا دی» برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال کشورمان هم از این قاعده مستثنی نیست و باید با برگزاری دیدارهای تدارکاتی خود را آماده ادامه راه جهت حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 کند. از این جهت، فدراسیون فوتبال اعلام کرد این تیم در فروردین ماه به مصاف روسیه و عراق می‌رود. اما این برنامه‌ریزی در حالی انجام شده که پس از پایان کار تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر، هنوز فردی به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش معرفی نشده و با اینکه مرد پرتغالی هم تکلیف خود را روشن کرد و به قطر رفت، هنوز سرمربی جدید تیم ملی معرفی نشده و هر روز اسامی مختلفی اعم از ایرانی و خارجی به عنوان گزینه‌های نشستن روی نیمکت یوزها شنیده می‌شود. این در شرایطی است که مربی جدید تیم ملی، ممکن است بازی دوستانه با فلان کشور را برای تیمش نپسندد اما این رویه‌ای است که سال‌ها تیم‌های مختلف فوتبال ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند که معمولاً نتیجه‌بخش نبوده یا دیر به نتیجه رسیده است. تیم‌های باشگاهی بدون تعیین سرمربی، تیم می‌بندند که نمونه‌اش را در استقلال این فصل شاهد بودیم که این تیم قبل از حضور ریکاردو ساپینتو بسته شد یا بدون سرمربی بازی دوستانه هماهنگ می‌کنند. البته در حال حاضر بازی با عراق که لغو شده و بازی با روسیه هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما این روش مانند تهیه سور و سات غذا جهت برگزاری یک میهمانی بزرگ است، بدون آنکه سرآشپزی داشته باشد و بدانیم که چه موادی را برای چه غذایی لازم داریم!

 

جستجو
آرشیو تاریخی