صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

یوسفی: پرسپولیس با از دست دادن حاشیه امنیتش کارش را سخت‌تر کرد

با آماده شدن مهاجمان، مشکل گلزنی پرسپولیس حل شد

مسعود قراگزلو
خبر نگار

رحیم یوسفی هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در این فصل با نوسان زیادی مواجه بوده و با وجود اینکه در دو بازی اخیر نتایج خوبی کسب کرده اما باز هم اعتقاد دارد این تیم با نوساناتی مواجه بوده که برای رسیدن به شرایط ایده‌آل باید آنها را برطرف سازد.
 
پرسپولیس را در دیدار قبلی‌اش مقابل نفت مسجدسلیمان چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس سه گل زد و بازی نسبتاً خوبی را هم مقابل میهمان جنوبی‌اش ارائه داد اما به نظرم در این فصل بالا و پایین زیاد دارد. مثلاً به هوادار بازی را واگذار می‌کند اما سپاهان و نفت مسجدسلیمان را شکست می‌دهد. از این‌رو من از پرسپولیس ایراد می‌گیرم که تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد باید نوسان خودش را کمتر سازد. به نظرم مربیان پرسپولیس باید علت این نوسان را پیدا و این مسأله را برطرف کنند.
دلیل افت عجیب پرسپولیس خصوصاً در 20 دقیقه ابتدایی بازی مقابل نفت را چگونه ارزیابی کردید؟
به نظرم جز بازی مقابل سپاهان تیم در بقیه بازی‌ها کار ترکیبی خیلی زیادی نداشته است و در مقابل مسجدسلیمان هم اگر پیروز شدیم این موفقیت به کارهای انفرادی بازیکنان باز می‌گردد. نفراتی نظیر ترابی کاری کرد کارستان و گل خودش را به زیبایی هر چه تمام مقابل تیم مسجدسلیمان به ثمر رساند. این ایرادات باید در تمرین برطرف شود و یا بازیکنان به‌گونه‌ای توجیه شوند که بتوانند در کارشان بهترین کارآیی را داشته باشند.
در رابطه با بازی حساس امروز مقابل تراکتور که با خمس نتایج خوبی گرفته چقدر خوشبین هستید؟
به هر حال شرایط پرسپولیس خیلی حساس شده چون با دو تیم دیگر مدعی یعنی سپاهان و استقلال، فاصله امتیازی به یک و دو رسیده است به همین دلیل حالا با احساس خطر بیشتری باید مقابل تیم‌های رقیب بجنگیم و در هر شرایطی پیروز شویم. پرسپولیس هم اگر می‌خواهد خودش و شرایطش را برای مکان اول جدول حفظ کند باید تراکتور را شکست دهد. حریفان نباید برای پرسپولیس به جهت هدفی که پیش رو دارد فرق داشته باشد و بازیکنان اگر بخواهند به تراکتور یا هر تیم دیگری تحت هر شرایطی باج داده یا امتیاز بدهند دیگر قادر نخواهند بود که به خواسته خودشان یعنی قهرمانی برسند به همین دلیل باید در تبریز با همه وجود بجنگند و میزبان خودشان را با سرمربی اسپانیایی‌اش شکست دهند.
در رابطه با برگزار شدن بازی بدون تماشاگر و نقش آن در بازی دو تیم خصوصاً پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
به نظرم اگر بازی با حضور تماشاگر برگزار می‌شد شرایط پرسپولیس بهتر می‌شد چون بازیکنان تیم عادت کرده‌اند با حضور تماشاگر بهتر بازی کنند چه بسا که این مسأله را در مقابل سپاهان هم بخوبی ثابت کردند. در بازی مقابل تراکتور هم حضور هوادار می‌توانست بازیکنان پرسپولیس را بیشتر تهییج کرده و برای ارائه بازی برتر از جانب آنها انگیزه بیشتری به وجود آورد اما به هر دلیل این امر میسر نشد و با تصمیم مسئولان قرار شده بازی بدون تماشاچی برگزار شود.
در رابطه با شرایط خط حمله پرسپولیس و تغییراتی که این تیم در خط حمله داشته چه صحبتی دارید؟
شرایط خط حمله پرسپولیس با حضور پریرا و بهبود شرایط عیسی بهتر شده اما باز هم در میان این بازیکنان عمری بهترین است چون این بازیکن با صددرصد توانش بازی می‌کند و آرایش خط دفاعی هر تیمی را به هم می‌زند. از این‌رو احتمالاً بعد از اینکه عمری در بازی قبلی پرسپولیس بازی نکرد به احتمال فراوان یحیی از او در مقابل تراکتور استفاده خواهد کرد تا از توانایی این بازیکن بهره بگیرد. در هر حال لوکادیا گلزنی تمام‌عیار بود که از پرسپولیس جدا شد و این مسأله موجب شد تا تیم به لحاظ گلزنی در مقطعی دچار مشکل شود اما خوشبختانه مدتی است مشکل گلزنی کمتر شده و با وجود بازیکنانی مانند ترابی و به فرم مطلوب رسیدن مهاجمانی مانند عیسی و عبدی حتماً شرایط بهتر می‌شود. این مسأله امیدواری‌های جدیدی را برای پرسپولیس به وجود آورده و در صورت بازی عمری و با روحیه خوبی که عبدی و عیسی پیدا کرده‌اند حتماً این بازیکنان در تبریز هم می‌توانند بهترین نمایش ممکن را ارائه دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی