صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

تراکتور - پرسپولیس

شعله‌های انتقام

امــروز هفته بیست و دوم فصــل شــروع می‌شود و با توجه به حساســیت بالای جدول هر مسابقه حکم فینــال را خواهــد داشــت. پرســپولیس کــه بعــد از افــت چنــد هفتــه اخیــر صــدر جــدول را بــه ســپاهان داد و حــالا رقیب سنتی را همســایه خــود می‌بینــد، چــاره‌ای نــدارد کــه بــا جبــران شکســت بازی رفت شــانس خود را بــرای بازگشــت بــه صــدر و قهرمانــی زنــده نگــه دارد. پرســپولیس البتــه در تعطیلی بازی‌های لیــگ برتــر یــک بــرد درخشــان مقابــل ســپاهان در جــام حذفــی بــه دســت آورد کــه بســیاری از اهالــی فوتبــال و پیشکســوتان باشــگاه معتقدنــد می‌توانــد در حکــم ســکوی پــرش ســرخ‌ها در لیــگ برتــر عمل کند و در این رقابت‌ها هم پرسپولیس را به شــرایط ایــده‌آل گذشــته‌اش برگرداند. بــرد مقابــل ســپاهان نشــان داد کــه پرسپولیس می‌تواند از ظرفیت‌هایش بهتر اســتفاده کند و شــرایط را به ســود خــود برگردانــد و پــس از پیروزی پر گل برابر نفــت مسجدســلیمان قطعاً بازی امروز دیدنی خواهد بود.
سرخپوشان تهرانی این‌بار خارج از خانه و در ورزشگاه خالی از تماشاگر میهمان قرمزپوشان تبریزی خواهند بود. ایــن دو تیــم تــا بــه حــال 53 بــار مقابــل هــم بــازی کرده‌انــد. 24 برد برای شاگردان گل‌محمدی و 11 برد برای شاگردان پاکو خمس به دست آمده و در 18 مسابقه دو تیم با کسب نتیجه تساوی از زمین مسابقه خارج شده‌اند. پرسپولیس در 5 بازی گذشته از 15 امتیاز ممکن صاحب 7 امتیاز شده که آمار خوبی برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش محسوب نمی‌شود و امتیازهای مسابقات از دست رفته شاید در هفته‌های پایانی یقه تیم او را بگیرد.
درطرف مقابل اما تیم تبریزی در 5 بازی گذشته خود صاحب 13 امتیاز شده و توانسته خود را به رتبه پنجم جدول برساند و با صدرنشین لیگ اختلاف 7 امتیازی داشته باشد. در 5 بازی رو در رویی که دو تیم در سالیان قبل داشته‌اند، پرسپولیس صاحب 4 پیروزی شده و تراکتور هم یک بار با برد زمین را ترک کرده است. سال قبل بازی دو تیم در تبریز حواشی فراوانی داشت تا جایی که داور مسابقه به اجبار پایان بازی را قبل از رسیدن به دقیقه 90 اعلام کرد و با حکم کمیته انضباطی پرسپولیس 3-صفر برنده شد. در بازی رفت امسال دو تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند که شروع آن مسابقه هم با حاشیه‌هایی همراه بود و بازی با تأخیر بیست دقیقه‌ای آغاز شد.
در بازی رفت دو تیم بازی نزدیکی را داشتند و در ضد‌حمله‌ای تراکتور توسط محمد عباس‌زاده مهاجم سابق پرسپولیس به گل برتری دست پیدا کرد. در ادامه پرسپولیس فشار حملات خود را بیشتر کرد و صاحب ضربه پنالتی هم شد که محمدرضا اخباری پنالتی مهدی ترابی را مهار کرد و اولین شکست پرسپولیس در فصل جاری در آن مسابقه ثبت شد. این فصل و تا پایان هفته بیست و یکم تراکتور صاحب برترین گلزن و همچنین بهترین پاسور لیگ است و کار سرخپوشان تهرانی در مهار رضا اسدی و ریکاردو آلوز در تبریز بسیار دشوار خواهد بود. رضا اسدی با 8 گل زده انگیزه‌های فراوانی دارد تا توانایی‌هایش را مقابل تیم سابق نشان دهد و به یحیی گل‌محمدی ثابت کند که نیمکت‌نشینی او در فصل قبل درست نبوده. همچنین خط هافبک پرسپولیس باید در مهار هافبک پرتغالی تراکتور بسیار باهوش باشند تا سیزدهمین پاس گل او در این مسابقه ثبت نشود. جدال امروز در خط دروازه دو تیم هم حائز اهمیت است. جایی که دو دروازه‌بان ملی‌پوش می‌کوشند تا با ثبت کلین‌شیتی دیگر آمار خود را بهبود ببخشند. پرسپولیس این فصل 9 گل خورده در لیگ برتر داشته و در مجموع با یحیی 99 گل دریافت کرده تا کلین شیت بیرانوند در دو بازی بعدی، از اهمیت بیشتری برخوردار باشد چرا که او اگر گلی دریافت نکند، یحیی با آماری مطلوب چهارمین سال حضور در پرسپولیس را به پایان می رساند. علیرضا بیرانوند با ثبت 12 کلین‌شیت با گلر آلومینیوم اراک مشترکاً در صدر جدول برترین دروازه‌بان‌های لیگ است. همچنین بیرانوند سایه محمدرضا اخباری را پشت سر خود می‌بیند که با 10 کلین شیت در جایگاه بعدی قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی