دایی: سوال مردم را از اینفانتینو پرسیدم

علی دایی بعداز حضور در مراسم THE BEST یا همان بهترین‌های فیفا در شهر پاریس که با همراهی همسرش انجام شد، به کشور بازگشت. دایی در مصاحبه با صالح محمدرحیمی در مورد این سفر گفت: «مردم شریف کشورم مانند همیشه به من لطف داشتند. این دومین مرتبه بود که در مراسم انتخاب بهترین‌های سال، جایزه یکی از منتخبین را می‌دادم. اولین بار زمان ریاست سپ بلاتر بود. آن موقع جایزه بهترین فوتسالیست سال را دادم. مردم ایران این مرتبه هم کنارم بودند و شرمنده‌ محبت‌شان شدم.»
او اضافه کرد: «ملاقاتی هم با اینفانتینو داشتم و سوال مردم ایران را به آقای اینفانتینو انتقال دادم. این که چرا در بازی‌هایی که اخیرا در یکی از کشورهای همسایه ایران برگزار شد، ایشان واژه نادرست خلیج عربی را به جای واژه تاریخی و اصیل خلیج فارس به کار بردند. اینفانتینو توضیح داد که چاره دیگری نداشت. برایم جالب بود که ایشان با تاریخ ایران کاملا آشنا بود و وقتی در این مورد خاص سوال کردم به واژه PERSIAN GULF که همان خلیج فارس است اشاره کرد و گفت که تنها دلیلی که آن واژه را در آن مسابقات استفاده کردم، این بود که از سوی میزبان نام بازی‌ها آنطور انتخاب شد.»
دایی در واکنش به این سوال که با حضور در یک مراسم کاملا فوتبالی در سطح جهان، برای بازگشت به فوتبال یا تیم ملی انگیزه گرفته‌اید یا نه، این طور پاسخ داد: «اصلا به این مسئله فکر نکردم. خودم را به خدا سپرده‌ام که هرزمان در تقدیرم قرار داد و صلاح دانست بهترین اتفاق برایم رخ دهد. از تیم‌ملی هم خبر ندارم که چه خواهد شد. مثل همیشه و مانند هر ایرانی برای تیم‌ملی کشورم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدوارم در خصوص انتخاب سرمربی آینده بهترین تصمیم گرفته شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی