صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

نامه اعتراضی باشگاه بعد از فشار دوباره یحیی

چرا 4 هفته از 5 دیدار بعدی زودتر از سپاهان و استقلال بازی کنیم؟

از دو هفته قبل از بازی با سپاهان در جام حذفی پرسپولیسی‌ها به برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ اعتراض داشتند و نسبت به زمان بندی آن مسابقه خاص و گنجاندن بازی تدارکاتی حریف مستقیم‌شان در راه قهرمانی با زنیت روسیه معترض شدند که آن همه اعتراض به جایی نرسید و بازی در تاریخ اعلام شده برگزار شد.
حالا اما پرسپولیس که سپاهان و استقلال را در راه قهرمانی لیگ برتر رقیب خود می‌بیند، به برنامه‌ریزی دیدارهای باقیمانده لیگ تا جایی که برنامه مشخص شده، معترض شده است.
سازمان لیگ در حالی برنامه بازی‌های باقیمانده جدید لیگ برتر را اعلام کرده که این برنامه مورد اعتراض باشگاه پرسپولیس قرار گرفته و آنها با ارسال نامه به سازمان لیگ اعتراض خود را نشان داده‌اند. باشگاه پرسپولیس در این نامه به سازمان لیگ، سؤال پرسیده که چرا پرسپولیس باید اغلب پیش از سپاهان و استقلال به میدان برود و بازی‌هایش قبل از این دو تیم برگزار شود.
به زعم باشگاه پرسپولیس این برنامه طوری طراحی شده که استقلال و سپاهان با اطلاع از نتیجه دیدار پرسپولیس، مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند. این در حالی است که در دو هفته اخیر همچنین  اتفاقی رخ داده بود اما در برنامه اعلام شده نیز ۴ بار پرسپولیس پیش از استقلال یا سپاهان بازی خواهد کرد.
در هفته بیست و یکم پرسپولیس در تبریز با تراکتور بازی خواهد کرد اما بازی سپاهان مقابل هوادار درست بعد از پایان بازی پرسپولیس آغاز می‌شود. استقلال هم فردای آن روز میزبان گل‌گهر خواهد بود. در هفته بیست و سوم که پرسپولیس و سپاهان مقابل هم بازی می‌کنند اما بازی استقلال مقابل رقیبش فردای آن روز برگزار می‌شود.
در بازی هفته بیست و چهارم شرایط برعکس می‌شود و با اینکه بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان با دیدارهای دو مدعی دیگر قهرمانی در یک روز برگزار خواهد شد اما بازی تیم یحیی بلافاصله بعد از پایان بازی‌های استقلال و سپاهان مقابل رقیبان‌شان شروع می‌شود.
در هفته بیست و پنجم باز هم پرسپولیس در شرایطی از ملوان میزبانی خواهد کرد که بازی‌های سپاهان و استقلال مقابل حریفان‌شان فردای آن روز انجام می‌شود. در هفته بیست و ششم هم برنامه به ضرر پرسپولیس است و درست فردای روزی که پرسپولیس در کرمان مقابل مس قرار خواهد گرفت، استقلال و سپاهان بازی‌های خود را برگزار می‌کنند.
در واقع از 5 هفته پیش رو  لیگ برتر فقط در یک هفته پرسپولیس زودتر از دو تیم دیگر بازی خواهد کرد و همین مسأله مورد اعتراض کادر فنی قرار گرفته و به باشگاه ابلاغ شده است.
هرچند برخی معتقدند برگزاری بازی پیش از رقیبان، آرامش بیشتری به تیم می‌دهد و امکان این را خواهد داد که تیم دست بالاتر را نسبت به دیگران داشته باشد اما یحیی در اینگونه موارد همواره باشگاه را تحت فشار می‌گذارد و مدیران باشگاه چاره‌ای جز ارسال نامه اعتراضی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارند. البته در فصول گذشته نیز از این مدل اعتراض‌ها از سوی پرسپولیس و استقلال وجود داشته، اما اغلب به تغییر برنامه منجر نشده و باید دید این‌بار سازمان لیگ برنامه را تغییر می‌دهد یا سرخپوشان در هفته‌های آینده پیش از رقیبان خود بازی می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی