صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

تغییر رویه یحیی و حال خوب پرسپولیس

اینجا هیچ‌کس ناراضی نیست!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

پرسپولیس این روزها حال و روز خوشی دارد. این را می‌شود از تمام عکس‌های تمرین روز گذشته به وضوح لمس کرد حتی اگر همچنان یحیی اصرار داشته باشد که احدی از اصحاب رسانه در تمرینات تیم حضور نداشته باشد!
دیروز یحیی گل‌محمدی برای تیمش آیتم‌های تمرینی ویژه‌ای ترتیب داد که به بهتر شدن این فضا کمک کرده باشد. آیتم‌هایی که تاکنون در هیچ‌کدام از تمرینات این فصل ندیده بودیم. دیروز توپ‌های رنگارنگ سپک تاکرا جذابیت خاصی به تمرین داده بود. این توپ‌ها در آیتم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گرفت که میزان مهارت و تمرکز بازیکنان را بالاتر می‌برد و خبری از فشار تمرین و عرق کردن نبود. بازیکنان با نشانه‌گیری این توپ‌ها را داخل سطل می‌انداختند یا در آیتمی مشابه سعی داشتند حلقه‌های رنگارنگ را وارد سر آدمک تمرینی کنند. در آیتمی دیگر که آن هم پرهیجان و جذاب دنبال شد بازیکنان باید در گروه‌های سه نفره سعی می‌کردند بدون اینکه توپ به زمین بیفتد آن را وارد حلقه بسکتبال کنند. این آیتم‌های تمرینی جدا از اینکه فوق‌العاده جذاب و مهیج بود، کری بالایی بین بازیکنان و برخی اعضای کادر فنی به وجود آورده و همین مسأله به بالا رفتن اتمسفر دوستانه در تمرین کمک کرده بود.
پرسپولیس که بعد از دو برد خوب و پر گل روی غلتک افتاده حالا از نظر روانی آماده ادامه رقابت برای قهرمانی است بخصوص اینکه بعد از امتیاز دادن استقلال و سپاهان به حریفان‌شان جهت پیش‌بینی‌ها در مورد اینکه بعید است پرسپولیس با این دست فرمان قهرمان شود تغییر کرده و حالا سرخ‌ها دوباره برای رسیدن به آنچه از ابتدای فصل هدف گرفته بودند شانس دارند.
تغییر حال و هوای یحیی گل‌محمدی هم در تمرینات اخیر جالب است. یحیی در تمرینات دو روز اخیر حضور فعالی داشته است. او پا به پای بازیکنانش می‌دود، تکل می‌زند، کری می‌خواند و می‌خندند. اتفاقی که تا قبل از بازی بزرگ با سپاهان و آن برد فوق‌العاده در این فصل هرگز ندیده بودیم.
گل‌محمدی که در دو سه مسابقه اخیر در نشست‌های خبری شرکت نکرده و سعی داشته حرف‌هایی نزند تا با فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، تیم‌های رقیب و حتی مدیران باشگاهش سرشاخ شود، تلاش دارد تا از این طریق آرامش خود را حفظ کرده و با توجه به انتقادهای صورت گرفته این آرامش را به تیمش هم منتقل کند که تا اینجا هم از این تغییر رویه نتیجه گرفته است.
نکته ویژه در تیم فعلی و شرایط اخیر آنجاست که در بین بازیکنان هیچ بازیکنی از شرایط به وجود آمده ناراضی نیست. سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه به عنوان بازیکنان قدیمی که به نیمکت دوخته شده بودند کم و بیش بازی می‌کنند و به نوعی به کادر بازیکنان اصلی برگشته‌اند. مهدی عبدی گل زده و دوباره متولد شده است، ترابی و امیری دوباره تبدیل به ستاره‌های تأثیرگذار تیم شده‌اند، سروش و سرلک شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و حتی علی نعمتی، فرشاد فرجی و دانیال اسماعیلی‌فر که تا حدی از ترکیب اصلی دور شده‌اند هم آنقدر با جنبه و با ظرفیت هستند که در زمره نفرات ناراضی قرار نمی‌گیرند و به نوعی این تیم در مقطع فعلی بازیکن ناراضی ندارد. این موضوع را از تصاویر تمرین دیروز، ژست‌های ویژه و دوستانه مقابل دوربین‌ها و عکس دسته‌جمعی که حمایت از اتحاد اعضای تیم دارد، می‌توان به خوبی فهمید.
نکته جالب اینجاست که بازیکنان پرسپولیس با وجود نارضایتی از شرایط مالی باشگاه و دریافتی‌های کمتر از انتظارشان حتی بعد از برد مقابل نفت مسجدسلیمان هم در این خصوص مصاحبه نکردند و به نظر می‌رسد خودشان هم دوست نداشتند حال خوب خود و هواداران را با حرف‌های منفی خراب کنند بلکه این حال خوب و انرژی مثبت زمینه‌ساز یک برد بزرگ دیگر در تبریز شود و مسیر قهرمانی را هموارتر کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی