صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

شرایط جدید پیرامون فولاد بعد از انتخاب سرمربی جدید

خبری از خوشامدگویی به منصوریان نیست!

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

اول فصل وقتی جواد نکونام از سوی حمیدرضا گرشاسبی، به‌عنوان سرمربی فولاد خوزستان معرفی شد کمتر کسی فکرمی‌کرد این دو، نتوانند تا پایان فصل دوام بیاورند و زودتر از موعد کنار بروند. شاید همه چیز از بحث تیم ملی شروع شد. زمانی که خبر می‌رسید جواد نکونام گزینه دستیاری کارلوس کی‌روش است اما خود این سرمربی واکنشی نشان نمی‌داد. به باشگاه فولاد خوزستان گفته بود می‌ماند اما هیچ واکنشی نسبت به خبر حضورش در تیم ملی نشان نمی‌داد که این مسأله گرشاسبی را ناراحت و عصبانی کرد. اختلافات از اینجا شروع شد و کار به جایی رسید که دو طرف معتقد بودند نمی‌توانند با هم ادامه دهند. مدیریت کارخانه هم ترجیح داد در آن مقطع از زمان، از سرمربی تیم حمایت کند تا فولاد با قدرت به کارش ادامه دهد. حمید رادکیا هم به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب شد تا کارها را دنبال کند و آرامش به تیم برگردد اما یک سری اشتباه که شاید مسبب اصلی آن هم سعید فتاحی مدیر اجرایی باشگاه فولاد بود، باعث شد اختلافاتی بین کادرفنی و البته مسئولان باشگاه به وجود بیاید. به صورتی که شاهد یک سری مشکل در فرودگاه و قبل از اعزام تیم فولاد به دوحه بودیم. مشکلاتی که نشان می‌داد جواد نکونام دیگر شرایط ادامه همکاری با باشگاه را ندارد. نکونام قرار بود در صورتی که فولاد مقابل الفیصلی عربستان شکست بخورد، از سرمربیگری فولاد برکنار شود اما تیم برد و نکونام در اقدامی عجیب و تنها ۲ روز مانده به بازی حساس مقابل الهلال عربستان، استعفا داد. باشگاه در ابتدا با آن مخالفت کرد اما ظاهراً سرمربی فولادی‌ها شروطی برای ادامه همکاری داشت که از سوی باشگاه غیرمنطقی خوانده شد. به این ترتیب نکونام بعد از این بازی با فولاد قطع همکاری کرد و زودتر به ایران برگشت. با این شرایط باشگاه فولاد هم چاره‌ای نداشت جز اینکه هدایت تیم را به دست یکی از دستیاران نکونام بسپارد که او هم کسی نبود جز حمید رجبی.
فولاد با رجبی بازی خوبی مقابل الهلال ارائه داد اما در نهایت یک بر صفر شکست خورد و به ایران برگشت. در برگشت به ایران فولاد اعلام کرد قصد دارد با این مربی کار را دنبال کند اما از آن طرف خبر می‌رسید باشگاه به‌دنبال مذاکره با گزینه‌هاست. همین مسأله هم باعث شد رجبی از باشگاه بخواهد حکم او را از مربی به سرمربی تغییر دهند که باشگاه با آن موافقت نکرد. به این ترتیب رجبی هم از فولاد جدا شد.
 طولی نکشید که خبر رسید باشگاه فولاد خوزستان با علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی به توافق رسید. قرارداد این سرمربی در جلسه هیأت مدیره و فقط تا پایان همین فصل بسته شد که عجیب است. البته گفته می‌شود این قرارداد احتمالاً مشروط است و در صورت توافق طرفین فصل آینده هم ادامه خواهد داشت اما بعید است اینچنین شود. چراکه هواداران از این انتخاب چندان راضی نیستند. این مسأله را در صفحات مجازی فولاد می‌توان براحتی مشاهده کرد. دلخوری هواداران فولاد هم به صحبت‌های چند سال پیش علیرضا منصوریان برمی‌گردد. وقتی گفته بود: «اگر شهدا نبودند ما الان باید عربی صحبت می‌کردیم.» همین یک جمله کافی بود تا مردم خوزستان و بخصوص عرب‌ها ناراحت شوند. منصوریان هم وقتی متوجه این مسأله شد به گونه‌ای به دلجویی از خوزستانی‌ها پرداخت: «عاشق ایران و مردم عزیزم هستم، با هر لهجه و گویشی، فارس، عرب، ترک، لر، کرد، بلوچ، مازنی، گیلانی و... و از خدا برای تمام ایرانیان در سراسر جهان خوشی و سلامتی آرزومندم.»
با وجود این، دلخوری اهوازی‌ها ادامه دارد و حالا آنها نسبت به انتخاب منصوریان معترض هستند. گفته می‌شود هواداران فولاد نه تنها قصد ندارند به منصوریان خوشامد بگویند بلکه تصمیم دارند برای بازی امروز به ورزشگاه بروند و علیه منصوریان شعار سر بدهند. حالا باید دید باشگاه چه واکنشی نسبت به این مسأله دارد و آیا می‌تواند هواداران را آرام کند یا نه.

ZOOM
شعار علیه فتاحی امروز در ورزشگاه
سعید فتاحی که چندی پیش به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه فولاد خوزستان انتخاب شد، قبل از اعزام تیم به دوحه با برخی هواداران باشگاه به اختلاف خورد که باعث درگیری شد. با این اتفاقات و البته استعفای جواد نکونام، تصور می‌شد فتاحی هم دیگر به اهواز برنمی‌گردد و کنار می‌کشد اما این‌طور نشد. حالا فتاحی قرار است با عنوان مدیر ورزش در باشگاه فولاد به کار خود ادامه دهد. گفته می‌شود هواداران فولاد که همچنان از فتاحی ناراحت هستند، قصد دارند در بازی امروز هم علیه او شعار سر بدهند تا دلخوری خود را بیان کنند. این مسأله در صفحات مجازی مرتبط با باشگاه فولاد منتشر شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی