صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

اختلاف بیشتر نشد، کمتر هم شد

لالیگا همچنان داغ

 

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

بارسلونا، صدرنشین لالیگا، از تساوی رقیب مستقیم خودش استفاده لازم را نکرد و نتوانست اختلاف خود را با مادرید افزایش دهد، آنها به شکل عجیبی مقابل آلمریا شکست خوردند!
با تساوی روز شنبه رئال مادرید، بارسا می‌دانست که یک برد می‌تواند اختلاف آنها را با این تیم به عدد 10 برساند. اما ضربه فوق‌العاده ال بلال توره در نیمه اول باعث شد تا امیدهای آلمریا برای فرار از سقوط بیشتر شود.
این دومین باخت متوالی بارسلونا بعد از باخت به منچستر یونایتد و حذف از لیگ اروپا بود. قبل از شکست 3-2 بلوگرانا در منچستر، آنها در 18 بازی در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده بودند، همچنین شکست مقابل آلمریا به 7 برد پیاپی تیم ژاوی در لالیگا پایان داد.
تیم میزبان حتی فرصت این را داشت که گل‌های بیشتری به بارسلونا بزند اما واکنش‌های مارک آندره تراشتگن مانع این اتفاق شد.
ژاوی، سرمربی بارسا بعد بازی گفت: «خیلی عصبانی هستم، فکر می‌کنم بدترین بازی فصل را انجام دادیم، نیمه اول خیلی بد بودیم. خوب نبودیم و یک فرصت عالی برای افزایش اختلاف امتیاز با رئال مادرید را از دست دادیم. امروز یک فرصت طلایی بود و خیلی بد برای ما به پایان رسید. بدون بهانه، این بدترین نمایش تیم ما در کل فصل بود.»
 
اولین برد تاریخ آلمریا مقابل بارسلونا
کاتالان‌ها پیش از این هرگز مقابل آلمریا شکست نخورده بودند و نتیجه قطعی به نظر می‌رسید، حتی فرنکی دی یونگ اعتراف کرد که بارسلونا انتظار شکست یکشنبه شب را نداشت. بارسلونا بیش از 70 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در طول 90 دقیقه فقط یک شوت به سمت دروازه زدند.
 
سانتر، سانتر، سانتر
بارسلونا به وضوح نتوانست هیچ یک از برنامه‌های هجومی خود را مقابل آلمریا پیاده کند و بنابراین به سانترهای درون محوطه جریمه متوسل شد. این تاکتیکی بود که کارساز نبود و همان چیزی بود که قبلاً در زمان هدایت رونالد کومان از این تیم شاهد بودیم. ژاوی حتی رونالد آرائوخو را جلو برد تا از قدرت سرزنی او بهره ببرد که این تاکتیک هم فایده نداشت.
 
پدری به این زودی باز نخواهد گشت
غیبت پدری به‌دلیل مصدومیت در بارسلونا به شدت احساس می‌شود. این هافبک با اینکه 20 سال سن دارد اما نبودش به شدت در تیم احساس می‌شود. درصد برد فصل گذشته بارسلونا با پدری در تیم 89 درصد و در زمان غیبت او به 52 درصد کاهش یافت. پدری اکنون سه بازی اخیر بارسلونا را از دست داده و شاهد دو شکست تیمش بوده است.
 
تردید‌ها در بارسلونا آغاز شد
با وجود تمام تردیدهایی که در مورد ژاوی وجود داشت، خوان لاپورتا از زمان انتصاب او به‌عنوان سرمربی، حمایت کاملش را از هرناندز نشان داده بود. ژاوی هیچ وقت گزینه اول لاپورتا برای نیمکت بارسلونا نبود و او افراد دیگری را زیر نظر داشت، اما هافبک سابق بارسلونا که در رقابت انتخاباتی به‌عنوان برگ برنده فونت یاد می‌شد، در نهایت توسط لاپورتا روی نیمکت تیم قرار گرفت. اما همچنان به نظر می‌رسد تمام تلاش‌های باشگاه با وجود تمام اهرم‌ها و بدهکاری‌هایی که به بار آورد نتیجه‌ای نداشته است.
پس از خرید‌های گرانقیمت که به قیمت تمام دارایی باشگاه تمام شد و ژاوی در کمتر از یک سال در 4 جام اروپایی حذف شد حالا باشگاه در مورد آینده احساس خطر کرده و بازی ال کلاسیکو پنجشنبه را با دقت بیشتری بررسی خواهد کرد.
از یک سو مادرید بخوبی می‌داند پس از لغزش بارسلونا در آلمریا زمان آن رسیده که ضربه بعدی را به این تیم وارد کند که هم بتواند آنها را از کوپا حذف کند و هم ادامه راه لیگ را با روحیه بهتری در پیش بگیرد.
از طرف دیگر بارسلونایی‌ها که فکر می‌کردند حذف از اروپا باعث می‌شود در بقیه رقابت‌ها شاداب‌تر بازی کنند، در مدت 72 ساعت این نظریه را منقضی کردند.
ال کلاسیکوی کوپا دل ری یک فینال برای بارسلونا و آینده ژاوی به حساب می‌آید و می‌داند در صورت ناکامی محبوبیتش را بیشتر از قبل از دست خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی