صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

خبر

4 سال محرومیت برای ملی‌پوش جوان وزنه‌برداری
ابوالفضل جمعه‌پور، ورزشکار رشته وزنه‌برداری و ملی‌پوش خوزستانی جوان کشورمان که در اردوی رقابت‌های جهانی جوانان حضور دارد به‌دلیل مثبت شدن تست دوپینگ، ۴ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.
شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، ابوالفضل جمعه‌پور، ورزشکار رشته وزنه‌برداری را به مدت ۴ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. نمونه اخذ شده از جمعه‌پور در تاریخ ۲۵ مهرماه سال ‌جاری و در جریان برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری انجام شد و طبق اعلام آزمایشگاه مرجع بین‌المللی، ماده ممنوعه موجود در نمونه وی «نورآندروسترون» و از گروه S1 فهرست مواد و روش‌های ممنوعه وادا است. محرومیت ۴ ساله این ورزشکار از دی ماه 1401 تا دی ماه 1405 است.
 

اعزام هوگوپوشان به چین در صورت تأمین بودجه
با تصمیم کمیته فنی فدراسیون تکواندو، در صورت تأمین منابع مالی اعزام تیم ملی به مسابقات گرند اسلم چین در روزهای ابتدایی سال جدید انجام می‌شود.
با توجه به اهمیت بالای رقابت‌های گرند اسلم چین که فروردین ماه سال 1402 برگزار می‌شود و به‌عنوان یکی از مسیرهای کسب سهمیه المپیک شناخته می‌شود، کمیته فنی تیم‌های ملی کیورگی روز گذشته به منظور بررسی شرایط حضور در این رقابت‌ها به ریاست ساعی و با حضور اصغر رحیمی، هادی افشار، یوسف کرمی، مجید افلاکی (مدعو)، لیلا سلیمی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون به همراه بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی مردان، همین‌طور مینو مداح و مهروز ساعی کادرفنی تیم ملی بانوان تشکیل جلسه داد. در این جلسه رقابت‌های گرند اسلم به دقت مورد بررسی قرار گرفت و شرایط تکواندوکاران حاضر در اردوی تیم ملی در اوزان مختلف جهت اعزام به این مسابقات توسط مربیان تیم ملی تشریح و در نهایت حضور برخی تکواندوکاران در این مسابقات قطعی شد و در برخی اوزان نیز دیدارهای انتخابی، تکواندوکاران اعزامی به این مسابقات را مشخص می‌‌کند. البته با توجه به شرایط مالی فدراسیون مقرر شد در صورت تأمین منابع مالی و بودجه لازم تیم به چین اعزام شود.
 

26 مدال دستاورد ملی‌پوشان جوان کاراته از فجیره
کاراته‌کاهای ایرانی حاضر در روز پایانی مسابقات لیگ جهانی کاراته وان جوانان فجیره ۲۰۲۳ موفق به کسب 26 مدال رنگارنگ(4 طلا، 4 نقره و 14 برنز) شدند. روز پایانی مسابقات لیگ جهانی کاراته وان جوانان فجیره ۲۰۲۳ روز گذشته با برگزاری مسابقات کاتا و کومیته رده سنی زیر ۱۴ سال دختران و پسران پیگیری شد و یک‌ طلا و دو برنز دیگر به‌دست آمد تا در پایان مبارزان جوان ایرانی موفق به کسب مجموع ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز در رده‌های سنی زیر ۱۴ سال، نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال شوند. کسب این همه مدال‌های رنگارنگ قطعاً بیانگر پشتوانه غنی در کاراته ایران است. نسلی خوش‌آتیه که می‌تواند جای خالی ستاره‌های پا به سن گذاشته این رشته ورزشی را بخوبی پر کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی