صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

اورسجی، رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا شد

ورزش ایران و دنیایی از حسرت

آزاده پیراکوه
روزنامه نگار

روزی که مهم‌ترین پست بین‌المللی ورزش از دست رفت، خیلی‌ها خوش‌باورانه از به دست آوردن این پست در آینده نزدیک گفتند؛ اتفاقی که هیچگاه نیفتاد و حالا که اورسجی، رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا شده، باید خوشحال باشیم و بنویسیم که مهم‌ترین پست ورزش ایران به دست آمد.
***
کنگره انتخاباتی کنفدراسیون کبدی آسیا دیروز و همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ارومیه در حالی شکل گرفت که عباس اورسجی به‌عنوان رئیس این کنفدراسیون انتخاب شد. همان روزی که میزبانی این رویداد گرفته شد، اورسجی و همکارانش در فدراسیون ایران از شانس بالا برای گرفتن این پست گفتند. اتفاقی که بدون سر و صدای خبری در شهری دور از پایتخت رقم خورد.
مجمع انتخاباتی کنفدراسیون آسیا با حضور سدسیوام مونیسامی، دبیرکل فدراسیون جهانی کبدی (IKF)، محمد سرور دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا (AKF) و رؤسا و دبیران فدراسیون‌های ۲۷ کشور عضو کنفدراسیون برگزار شد که در پایان رأی‌گیری عباس اورسجی با ۲۵ رأی به‌عنوان رئیس کنفدراسیون آسیا انتخاب شد. او در حالی این پست مهم را به دست آورد که مدتی پیش نایب رئیسی فدراسیون جهانی را نیز بر عهده گرفت؛ اگرچه این عنوان در آستانه انتخابات فدراسیون ایران برای او حواشی ایجاد کرد.
اورسجی که ارتباطات خوبی در سطح بین‌المللی این رشته دارد، مدتی قبل تصمیم گرفت برای ریاست آسیا کاندیدا شود که این موضوع با استقبال برخی از مسئولان فدراسیون جهانی روبه‌رو شد. این اقبال نسبت به کبدی ایران بعد از قهرمانی زنان و مردان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیشتر شد و همین موضوع باعث شد تا رقیب بنگلادشی شانسی برای خود قائل نباشد. با این وضعیت او پیش از شروع رأی‌گیری در حمایت از اورسجی از حضور در رقابت انصراف داد. با اینکه تکلیف ریاست مشخص بود اما رأی‌گیری هم انجام شد و اورسجی 25 رأی را به خود اختصاص داد.
این پست مهم بین‌المللی در حالی برای ورزش کشور به دست آمده که سال‌هاست ورزش ایران نتوانسته در به دست آوردن کرسی‌های بین‌المللی موفق عمل کند و هر روز ضعیف‌تر از قبل شده است. IOC ممبری هاشمی‌طبا، دبیرکلی علی مرادی، علی قلم‌سیاه و وحید مرادی در کنفدراسیون‌های وزنه‌برداری، قایقرانی و شنای آسیا به همراه عضویت محمدرضا داورزنی و مهدی علی‌نژاد در هیأت رئیسه‌های جهانی والیبال و ووشو، مهم‌ترین پست‌هایی‌اند که ورزش ایران در چند سال اخیر داشته‌اند. پست‌هایی که جز دوتای آخر یکی‌یکی به خاطر کج‌سلیقگی در داخل کشور از دست رفته است. همین دو عضویت در هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی نیز در آستانه از دست رفتن بود اما با هوشیاری مسئولان مربوطه فعلاً حفظ شده است.
اعمال‌نظر شخصی مدیران در داخل کشور و تلاش‌های بین‌المللی برای انزوای ورزش ایران در پس مسائل و مشکلات سیاسی، از جمله عواملی‌اند که باعث شده ورزش ایران در این حوزه شکست خورده باشد. عدم اتحاد در داخل و نداشتن سیاست درست برای دستیابی به پست بین‌المللی بیشتر از عوامل برون‌مرزی فرصت را از ورزش ایران گرفته و باعث شده در رشته‌های مختلف حسرت بر دل ورزش و ورزشی‌ها بماند.
البته گرفتن پست ریاست کبدی آسیا یک پیغام مهم دارد. در همین فضا هم اگر سیاست درستی وجود داشته باشد، می‌توان قدم‌هایی برداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی