صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

سوژه

پایان رویای دبل
طارمی گل زد، پورتو از قهرمانی دور شد
پورتو در شبی که برای ادامه حضور میان مدعیان قهرمانی دنبال کسب سه امتیاز بود، مقابل ژیل‌ویسنته با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. ابتدا مهدی طارمی در دقایق ابتدایی گل زد که داور آن را مردود اعلام کرد. سپس در واپسین دقایق نیمه اول بازهم طارمی در موقعیت گل قرار گرفت و این بار توانست تور دروازه حریف را به لرزه در بیاورد. نکته جالب اما اخراج دو بازیکن پورتو توسط داور مسابقه بود. او در نیمه اول ژوائو ماریو و در نیمه دوم اوریبه را با کارت قرمز جریمه کرد تا پورتو 9 نفره دنبال کسب پیروزی باشد. ژیل‌ویسنته اما گل خورده را جبران کرد و سپس گل برتری را به ثمر رساند تا این بازی را با نتیجه 2 بر یک به سود خود دنبال کند. با این حال شاگردان کونسیسائو فشار خود را برای به ثمر رساندن گل تساوی کم نکردند و در دقیقه ۶۹ با پاس عالی پپه، توسط استفان استکیو به گل تساوی دست پیدا کردند اما ‌پس از بازبینی فیلم توسط کمک داور ویدیویی، این گل مردود اعلام شد. پورتو با توجه به شکست، با ۵۱ امتیاز در رده دوم جدول باقی ماند و فاصله‌اش با بنفیکا به ۸ امتیاز رسید تا شانس اندکی برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی در این فصل از مسابقات داشته باشد.

شکست پونفرادینا مقابل صدرنشین
عابدزاده با پا پنالتی گرفت
پونفرادینا که امیر عابدزاده را به‌عنوان دروازه‌بان در جمع نفرات خود دارد، در خانه لاس پالماس، تیم سابق مسعود شجاعی، دو بر صفر بازنده شد. این هفتمین بازی بدون پیروزی پونفرادینا و دومین شکست آنها در 9 بازی گذشته بود که باعث شده آنها وضعیت وخیمی پیدا کنند و در منطقه سقوط به لیگ پایین‌تر قرار بگیرند. پونفرادینا شانس آورد که این بازی یک‌طرفه را با نتیجه بدتری نباخت، چرا که امیر عابدزاده موفق شد به زیبایی یک پنالتی لاس پالماس را که در صدر جدول لیگ ادلانته (سطح دوی فوتبال اسپانیا) قرار دارد، مهار کند. عابدزاده با جهشی تماشایی به سمت چپ و با پا، یکی از همان واکنش‌هایی که تنها از او می‌بینیم را مقابل پنالتی بازیکن حریف انجام داد تا در دقیقه ۱۲ مانع از گلزنی لورن‌مورون بشود. البته لاس پالماس با از دست دادن این پنالتی عقب ننشست و به حملاتش ادامه داد و در نهایت در دقیقه ۷۵ و ۷۹، دو بار دروازه پونفرادینا را باز کرد تا به صدرنشینی خود در این رقابت‌ها ادامه بدهد. آنها با ۵۶ امتیاز و بالاتر از لوانته، امید اول صعود به لالیگا محسوب می‌شوند.

اعتراف کارشناسان داوری
تصمیم اشتباه علیه پورتو
نشریه اوجوگو که همواره اقدام به انتشار نظرات سه کارشناس داوری می‌کند، اتفاقات جنجالی بازی پورتو-ژیل‌ویسنته را مورد بررسی قرار داد. خورخه کوروآدو، ژوزه لیروش و فورتناتو آزه‌ودو کارشناسان داوری نشریه اوجوگو، همگی متفق‌القول اعلام کرده‌اند که تصمیم مانوئل گومز کاستا داور مسابقه برای دادن کارت قرمز مستقیم به ژوائو ماریو در دقیقه 35 اشتباه بوده، چرا که او هیچ موقعیت آشکار گلزنی را از ژیل ویسنته نگرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی