صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان

داستان سرخ دوباره شروع شد

یحیی گل‌محمدی با اعمال سه تغییر در ترکیب اصلی تیمش نسبت به بازی با سپاهان به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت تا بعد از یک دوره افت دوباره رو بیاید و برای بازگشت به صدر جدول حرکتی تازه را آغاز کند.
از همان ابتدا مشخص بود که خون تازه‌ای در رگ‌های پرسپولیس روان شده اما حریف ته جدولی هم فوق‌العاده جسور به نظر می‌رسید. بعد از حرکت دقیقه 2 آل‌کثیر که در نهایت به پاس نهایی مناسبی نینجامید، میهمان مزد بازی جسورانه و پرس از جلوی خود را گرفت. دقیقه 11 اشتباه اسدبیگی باعث شد تا ذبیحی با توپ دزدی از او در موقعیت گل قرار بگیرد اما اسدبیگی با خطا یک پنالتی داد. پیمان میری کاپیتان نفت پشت توپ ایستاد اما بیرانوند با تشخیص درست و مهار پنالتی باعث شد تا جلوی یک شگفتانه زودهنگام در بازی را بگیرد.
عجیب اینکه نفت بعد از این پنالتی از دست رفته هم بالا بازی کرد و با سه، چهار کرنر متوالی پرسپولیس را تحت فشار گذاشت و همین باعث شد تا پرسپولیس راحت‌تر از بازی‌های قبلی موقعیت گل بسازد.
دقیقه 19 پاس تودر ترابی به پریرا که دیر حرکت کرده بود نرسید اما سه دقیقه بعد سرخ‌ها به خواسته خود رسیدند. این بار سانتر امیری با ضربه سر آل‌کثیر موقعیتی جدی ساخت اما گلر نفت توپ را برگشت داد. در برگشت عالیشاه با ضربه سر توپ را روی دروازه ریخت اما در ریباند بعدی این سینا اسدبیگی بود که با شوتی چکشی پنالتی اهدایی‌اش به حریف را جبران و تیمش را با گلی زیبا پیش انداخت.
دقیقه 29 عنایتی مجبور شد به اولین تعویض اجباری‌اش تن دهد و خرم‌الحسینی را که در شروع بازی از ناحیه دست مصدوم شده بود، بیرون بکشد.
یک دقیقه بعد با کار ترکیبی خوب سرخ‌ها هنانوف در موقعیت گلزنی و پاس به جلوی مناسب برای آل‌کثیر قرار گرفت اما مدافع نفت هوشیار بود. دقیقه 30 هم ضربه ایستگاهی عالیشاه لرزه بر تیر افقی میهمان انداخت و کاپیتان سرخ‌ها در گلزنی بدشانش بود.
بدشانسی‌های عنایتی در نیمه نخست با مصدوم شدن میری تکمیل شد و او در همین نیمه تن به دومین تعویض اجباری داد اما بالا بازی کردن تیمش بلای جانش شد.
دقیقه 39 با پاس به جلوی پورعلی گنجی، پریرا در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما کرمانشاهی در یک قدمی دروازه او را ناکام گذاشت.در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده هم یک و دوی فوق‌العاده آل‌کثیر و ترابی می‌توانست گل زیبایی برای سرخ‌ها به همراه داشته باشد که داور خطای هند ترابی را گرفت.
با بالا بازی کردن نفت در وقت‌های تلف شده برای جبران گل خورده، پرسپولیس فرصت رسیدن به گل دوم را در همان نیمه نخست پیدا کرد. این بار فرار ترابی از نیمه زمین با حرکت انفرادی و دریبل دو بازیکن و ضربه فنی او پرسپولیس را به یک سوپرگل رساند تا سرخ‌ها در همان نیمه نخست بازی را تمام کنند و برعکس دو بازی خانگی قبلی هواداران‌شان را امیدوار نگه دارند.
عنایتی در شروع نیمه دوم دو تعویض داشت اما نه پرسپولیس نه نفت در نیمه دوم فرم خوب نیمه نخست را نداشتند و بازی به شکل عجیبی کم‌تحرک و کم موقعیت شد. در ربع اول بازی با دو خطای عجیبی که کوپال ناظمی برای میهمان گرفت، دو موقعیت نصف و نیمه نصیب تیم عنایتی شد. بار اول ضربه فنی دهقانی با اختلاف کمی بیرون رفت و موقعیت دوم که خطرناکتر بود با ضربه سر عقیل کعبی کاری کرد تا بیرانوند بر سر مدافعانش فریاد بزند.
بعد از تعویض‌های دو تیم، در ربع آخر بازی شرایط بهتر شد. دقیقه 76 با سانتر امیری، سیامک نعمتی ‌شانس گلزنی داشت اما توپ از او عبور کرد. دقیقه 85 بار دیگر نعمتی برای رسیدن به گل تلاش کرد اما شوت او را کرمانشاهی برگشت داد. حاصل این برتری پرسپولیس در دقیقه 88 گل سوم بود. این بار پاس تودر امیری به مهدی عبدی رسید تا او هم با ضربه پای چپ دروازه حریف را باز و برد تیمش را پررنگ‌تر کند.
پرسپولیس در 6 دقیقه وقت‌های تلف شده هم دو موقعیت دیگر داشت اما بار اول کمک‌داور به اشتباه این شانس را از نعمتی گرفت. بار دوم دانیال اسماعیلی‌فر در موقعیت خوب خودش ضربه نزد تا عبدی را صاحب توپ کند که این شانس هم از دست رفت.
در نهایت پرسپولیس با یکی از قاطعانه‌ترین بردهایش به امتیاز 42 رسید تا دوباره در ریل خوشبختی قرار بگیرد و منتظر لغزش سپاهان و بعد استقلال بماند.

جستجو
آرشیو تاریخی