صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

شاه‌محمدی: گولسیانی نسبت به زمان سپاهان پیشرفت کرده است

سروش بهترین پاسور پرسپولیس است

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس با وجود نتیجه‌گیری بسیار خوب در مقابل سپاهان هنوز هم فاقد یک مهاجم گلزن ششدانگ است. به بهانه بسیاری از مسائل فنی پرسپولیس گفت‌و‌گویی با پیشکسوت اسبق این تیم داشتیم.

 فکر می‌کنید با برد پرگل پرسپولیس مقابل سپاهان مشکل گلزنی سرخپوشان پایتخت حل شده است؟
پرسپولیس که مقابل سپاهان عالی کار کرد و به برد پرگل و مهمی هم دست یافت اما با وجود این به نظرم هنوز هم پرسپولیس یک مهاجم ششدانگ ندارد مهاجمی که بتواند در مواقعی که بازی گره می‌خورد بتواند نتیجه بازی را در بیاورد.
پریرا مهاجم برزیلی پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟
این مهاجم توانایی‌هایی دارد و یک پنالتی باارزش برای پرسپولیس گرفت و یک ضربه خوب هم زد که با اختلاف کم راهی به دروازه پیدا نکرد. بازیکنان پرسپولیس از جان مایه گذاشتند و یکی از بهترین بازی‌های فصل‌شان را مقابل سپاهان ارائه دادند. در این بین بازیکنانی مانند عمری که جوانتر از بقیه هم هست بسیار خوب ظاهر شد و مانند بازیکنان باتجربه کار کرد و نشان داد که می‌توان روی او حساب خاصی باز کرد.
مشکلی که قبلاً در پرسپولیس وجود داشت برطرف شده؟
ساختار دفاعی پرسپولیس بهتر از بقیه تیم‌هاست و کمترین گل خورده هم گواهی بر این مدعاست که ما بتوانیم بهترین دفاع را خط دفاع پرسپولیس بدانیم اما چیزی که مهم است در حال حاضر به این نکته باز می‌گردد که ما در حال حاضر مشکل پاسور داریم. در این بین سروش مقابل سپاهان خوب کار کرد بازیکنی که به نظرم می‌تواند خیلی بهتر از بقیه هافبک‌های تیم در امر سازندگی ظاهر شود و در واقع تنها بازیکنی است که می‌تواند پاس‌های خوبی را برای مهاجمان ساخته و پرداخته سازد اما در این راستا یحیی حتماً باید در کارش تغییراتی را به وجود بیاورد چه بسا که تمام کاشته‌های تیم را ترابی از جناحین می‌زند که یا کوتاه می‌زند یا اینکه به شکل مطلوبی ارسال‌ها را انجام نمی‌دهد. به نظرم در این رابطه سرمربی تیم باید فکر بهتری بکند. در همین رابطه هم به سرمربی پرسپولیس پیشنهاد می‌دهم سروش بیشتر بازی کند تا ما بتوانیم از ارسال‌ها و بازیکنان قدبلندمان در خط حمله به شکل بهتری در امر گلزنی بهره بگیریم.
به نظرتان در برد بزرگ پرسپولیس مقابل سپاهان چه تفاوت بزرگی در نزد بازیکنانش وجود داشت؟
بزرگترین تفاوت پرسپولیس در بازی مقابل سپاهان به این نکته باز می‌گشت که من دیدم بازیکنان با همه وجود می‌دویدند و تلاش می‌کردند و همدل بودند به همین دلیل احساس کردم که آنها می‌خواهند به هر شکل ممکن قهرمان شوند و هم در لیگ هم جام حذفی به یکه‌تازی‌شان ادامه داده و قهرمان شوند.
عملکرد گلزن‌ترین مدافع این فصل پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟
به نظرم گولسیانی در پرسپولیس بهتر از سپاهان کار می‌کند چون اینجا در کنار ملی‌پوشان بیشتری بازی می‌کند و کارش بیشتر دیده می‌شود از این‌رو اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و به گونه‌ای ظاهر شده که هم در کار دفاعی و هم در امر گلزنی جزو بهترین‌ها بوده و خودش را به‌عنوان مدافعی مطرح ساخته که سرمربی روی او حساب خاصی بازکرده است. به همین دلیل است که تا به اینجای بازی‌ها در این فصل پنج گل در لیگ و جام حذفی به ثمر رسانده و آمار خیلی خوبی را از خود برجای گذاشته است.
از ادامه بازی‌های لیگ چه پیش‌بینی دارید؟
به هر حال هر چه بازی‌ها جلوتر می‌رود تیم‌ها فرسوده‌تر می‌شوند. در این بین تیم‌های بالای جدولی کار سخت‌تری را پیش رو دارند چون انتظارت از آنها بالاتر است و برای موفقیت در دو جام تحت فشار زیادی قرار دارند. در این بین تیمی مانند سپاهان شاید به‌دلیل باخت سنگین اخیرش در دو سه بازی دچار افت شود و در این راستا پرسپولیس باید با قدرت به کار خودش ادامه و از افت سپاهان به نحو احسن استفاده کند.
چه تحلیلی از عملکرد بازیکنان خط حمله پرسپولیس دارید؟
به نظرم لوکادیا مانند فرشاد یک گلزن تمام‌عیار بود. پریرا هم بد نیست اما کار دارد و باید بیشتر کار کند و بدنش را آماده سازد. دیاباته هم بازیکن حرفه‌ای است اما چون سنش بالاست به این دلیل نتوانسته خودش را به شکل خوبی نشان دهد و مصدومیت برای او مشکل‌ساز شده است. در این بین عبدی هم باید خیلی با انگیزه‌تر کار کند و حتی بعد از تمرین گروهی هم بایستد و مشکلات فنی‌اش را برطرف سازد و به نیمکت‌نشینی عادت نکند.

جستجو
آرشیو تاریخی