صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان

شروع عملیات بازپس‌گیری صدر

از امروز 10 هفته سوم فصل شروع می‌شود و با توجه به حساسیت بالای جدول هر مسابقه حتی آنهایی که روی کاغذ راحت به حساب می‌آیند حکم فینال خواهد داشت. پرسپولیس که بعد از افت چند هفته اخیر صدر جدول را به سپاهان داد و حالا استقلال را همسایه خود می‌بیند چاره‌ای ندارد که با جبران شکست مقابل هوادار شانس‌هایش برای بازگشت به صدر و قهرمانی را زنده نگه دارد.
پرسپولیس البته در لابه لای بازی‌های ضعیف لیگ برتر یک برد درخشان مقابل سپاهان در جام حذفی به دست آورد که بسیاری از اهالی فوتبال و پیشکسوتان باشگاه معتقدند می‌تواند در حکم سکوی پرش سرخ‌ها در لیگ برتر عمل کند و در این رقابت‌ها هم پرسپولیس را به شرایط ایده‌آل گذشته‌اش برگرداند.
برد مقابل سپاهان نشان داد که پرسپولیس می‌تواند از پتانسیل‌هایش بهتر استفاده کند و شرایط را به سود خود برگرداند پس شکست نفت مسجدسلیمان قطعاً شدنی است. سرخ‌ها باز هم در خانه و مقابل چشمان هواداران خود بازی می‌کنند اما تیم یحیی در دو دیدار قبلی که مقابل هوادارانش به میدان رفت نتایج ضعیفی گرفت و بعد از توقف مقابل ایرالکو به هوادار هم باخت تا از کورس عقب بیفتد.
حالا اما شرایط فرق کرده و با شکست پرگل سپاهان در خانه و مقابل انبوه هوادانش پرسپولیس انگار تیم دیگری شده است. البته برد مقابل سپاهان مشکلاتی هم به بار آورد و مصدومیت ترابی، عمری و بیماری دانیال می‌تواند تا حدودی ترکیب یحیی برای بازی امروز را دستخوش تغییر کند.
این دو تیم کلاً تا به حال 11 بار مقابل هم بازی کرده‌اند اما نفت مسجدسلیمان نشان داده امتیاز گرفتن از پرسپولیس را خوب بلد است. همین سه فصل پیش بیرانوند در ورزشگاه آزادی یک گل بد از حریف خورد و همین باخت باعث برکناری کالدرون و آمدن یحیی به پرسپولیس شد. این برد تنها برد تاریخ نفت مسجدسلیمان مقابل پرسپولیس بوده اما آنها در مقابل 5 باختی که به پرسپولیس داده‌اند 5 بار هم از این تیم مساوی گرفته‌اند.
سرمربی نفت مسجدسلیمان رضا عنایتی است که فصل قبل با دو مساوی که از پرسپولیس در قالب سرمربی هوادار گرفت نقش عمده‌ای در قهرمان نشدن سرخ‌ها داشت. همه می‌دانند که عنایتی به خاطر سابقه استقلالی‌اش چقدر دوست دارد از این بازی امتیاز بگیرد و مسیر سیدمهدی رحمتی و ساکت الهامی را ادامه دهد اما خب شرایط تیم او نه شبیه هوادار فصل گذشته است نه کیفیت فنی او به تیم‌های فعلی ساکت الهامی و سیدمهدی رحمتی شباهت دارد.
نفت مسجدسلیمان تیم ته جدولی لیگ برتر است. آنها دقیقاً در نقطه مقابل پرسپولیس قرار دارند چرا که از ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برخوردارند ضمن اینکه دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارند. نفت مسجدسلیمان بیشترین باخت را تا اینجای فصل داشته و در 5 بازی گذشته‌اش دو باخت و سه تساوی داشته است. آنها البته در جام حذفی حضور نداشتند و در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند که 12 روز است مسابقه رسمی نداشته‌اند.
پرسپولیس هم البته از این نظر شرایط جالبی ندارد. تیم یحیی در 5 بازی گذشته‌اش دو برد، دو باخت و یک مساوی داشته و 8 امتیازی که از دست داده باعث عقب ماندنش در کورس شده است.
مورد مبهم بازی امروز استراتژی تیم عنایتی مقابل پرسپولیس خواهد بود. اگر عنایتی تیمش را کاملاً تدافعی در زمین بچیند و تنها منتظر ضدحمله باشد یک چالش بزرگ دیگر را پیش روی پرسپولیس قرار خواهد داد اما توانایی‌های این تیم با ایرالکو و هوادار تفاوت‌های چشمگیری دارد. در عین حال اگر او بخواهد به خاطر موقعیت خطیر تیمش در جدول انتحاری بازی کند امکان شکست سنگینش وجود خواهد داشت.
پرسپولیس امروز بازگشت به صدر جدول را هدف خواهد گرفت و باید دید اگر نفت با اتخاذ تدابیر تدافعی شدید مقابلش بایستد واکنش سرخ‌ها چگونه خواهد بود و این یک چالش بزرگ برای یحیی و تیمش خواهد بود مگر اینکه با گلی زودهنگام بازی برای پرسپولیس و یحیی راحت شود.

ZOOM
پاداش برد سپاهان پرداخت شد اما بازیکنان شاکی‌اند
باید 60 درصد می‌گرفتیم
نه 44 درصد!
برد بزرگ مقابل سپاهان باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس دوباره به دیر شدن موعد دریافت مطالبات‌شان از باشگاه خود معترض شوند، هر چند طی روزهای اخیر هیچ‌کدام از بازیکان در مصاحبه‌های خود به این موضوع اشاره نکرده‌اند اما در حاشیه تمرین غرغرهای آنها را به وضوح می‌شنوید. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دیروز پاداش برد مقابل سپاهان پرداخت شد و البته رقمش به اندازه بردهای لیگ برتری بود. ظاهراً این میزان پاداش بین تمام بازیکنان به یک اندازه بوده است اما این پاداش هم به چشم پرسپولیسی‌ها نیامد. آنها می‌گویند تا اینجای فصل که دو سوم بازی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم باید 60 درصد می‌گرفتیم نه 44 درصد! البته دیروز خبر باز شدن حساب باشگاه بعد از حدود سه ماه می‌توانست خوشحال کننده باشد اما گفته می‌شود پولی در باشگاه وجود ندارد که حتی با باز شدن حساب به اعضای تیم داده شود.
این موضوعی بود که افشین پیروانی بعد از برد سپاهان به آن اشاره کرد و درباره‌اش هشدار داد. همچنین گفته می‌شود دلیل اصلی حاضر نشدن یحیی در نشست‌های خبری همین مسأله است.
البته در صورت پیروزی احتمال دارد که در میکسدزون شاهد مصاحبه‌های اعتراضی بازیکنان نسبت به شرایط موجود باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی