صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

«مرادی» جدی‌ترین آلترناتیو «معتمدی»

سهراب دست به وزنه شد

رضا عباسپور
روزنامه نگار

یکی از اوزان مهم و پر ستاره المپیکی در بخش مردان و رشته وزنه‌برداری، دسته وزنی 102 کیلوگرم است که قطعاً با توجه به حضور چهره‌های شاخص و عنواندار جهانی و المپیکی از کشورهای مختلف در این دسته وزنی، شاهد رقابتی جذاب، مهیج و دیدنی در بازی‌های 2024 پاریس بین مدعیان کسب سکوی قهرمانی المپیک در این وزن خواهیم بود. دسته وزنی که برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نیز به واسطه داشتن چند مهره صاحبنام و عنواندار، همچون؛ سهراب مرادی، رسول معتمدی، رضا دهدار، امیر حقوقی، رضا بیرانوند و...، قطعاً از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. مخصوصاً حالا که سهراب مرادی و رسول معتمدی، 2 فوق ستاره رکوردشکن و پرامید کشورمان در این دسته وزنی مصدومیت‌شان بهبود یافته و پرقدرت قرار است برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس و درو کردن مدال‌های خوشرنگ بین‌المللی در مسیر پیش رو، به اردوی تیم ملی برگشته و برای رسیدن به دوبنده دسته وزنی 102 کیلوگرم رقابت کنند.

نبرد اصفهانی‌ها برای دوبنده المپیکی 102 کیلوگرم
سهراب مرادی و رسول معتمدی البته به همراه رضا دهدار، سوای سایر مدعیان دسته وزنی 102 کیلوگرم برای رسیدن به سهمیه ورودی المپیک 2024 پاریس، قطعاً سه ضلع مثلث قدرت را در این وزن تشکیل می‌دهند. سه وزنه‌بردار ملی‌پوشی که بدون شک یکی از آنها را (در صورتی که مشکل یا آسیب‌دیدگی غیرمنتظره‌ای برایشان رخ ندهد) باید نماینده وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک 2024 پاریس دانست. اما از بین این سه وزنه‌بردار عنواندار جهانی و المپیک، سهراب مرادی و رسول معتمدی، دو وزنه‌بردار اصفهانی و اسم و رسم‌دار کشورمان نسبت به دهدار اگر بتوانند به آمادگی ایده‌آل پیشین خود برسند، شانس بیشتری برای رسیدن به دوبنده المپیکی تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های 2024 پاریس دارند. هر چند اگر سهراب مرادی بتواند با عبور کامل از آسیب‌دیدگی کهنه کتف و کمر خود، بار دیگر به روزهای اوجش برسد، بعید به نظر می‌رسد چه در داخل و چه در خارج از مرزهای ایران بتواند حریف قدرت و جسارت رکورددار وزنه‌برداری جهان و قهرمان بازی‌های المپیک 2016 ریو شود. به هر روی سهراب مرادی در صورت بازگشت به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری و رسیدن به اوج آمادگی، آلترناتیو جدی و صعب‌العبوری برای رسول معتمدی و دیگر مدعیان این دسته وزنی خواهد بود.
چشم انتظار برای شروع اردو و انتخاب سرمربی جدید
سهراب مرادی، فوق ستاره وزنه‌برداری ایران گویا اعلام کرده که آسیب‌دیدگی کتفش کاملاً بهبود پیدا کرده است. طوری که او می‌تواند باز هم با جدی شدن تمرینات پرفشار اردویی به وزنه‌های سنگین برسد. سهراب مرادی ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران از بهبود آسیب‌دیدگی کتف خود خبر داده و در این خصوص می‌گوید: «طبق آخرین MRI از کتفم، مشکل خاصی وجود ندارد و پزشک معالجم اجازه داد که با وزنه‌های سنگین‌تر تمرین کنم. امیدوارم بتوانم آمادگی لازم برای کسب مدال در قهرمانی آسیا را به دست بیاورم. در اردوهای تیم ملی برای ثبت بهترین رکوردها تلاش می‌کنم.» طبق اعلام سهراب مرادی باید امیدوار بود که با دستیابی قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان و المپیک به شرایط استاندارد گذشته، ضمن کسب حداکثری سهمیه ورودی به المپیک 2024 پاریس، بتوانیم در فرانسه باز هم بدرخشیم و مثل 2012 لندن یا 2016 ریو، در آوردگاه المپیک برای کاروان ایران افتخارآفرین باشیم. هر چند تمامی ستاره‌های ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران همچون سهراب مرادی، فعلاً با توجه به مشخص نبودن سرمربی تیم ملی و زمان شروع اردوهای آماده‌سازی برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های آسیایی 2023 کره جنوبی (مرحله دوم گزینشی المپیک)، همینطور بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین و رقابت‌های جهانی 2023 عربستان، چشم انتظار تعیین سرمربی جدید و آغاز اردوهای آماده‌سازی هستند. اتفاقی که فعلاً لنگ برگزاری مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری برای تعیین رئیس آینده این مجموعه شده است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد، قبل از تعیین رئیس آینده وزنه‌برداری سرمربی جدید انتخاب شده و زمان اردوها اعلام شود.

ZOOM

سهراب مرادی و رسول معتمدی، دو ملی‌پوشی هستند که افتخارات زیادی را در دسته وزنی 102 کیلوگرم برای وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک دشت کردند. اما هر دو ملی‌پوش کشورمان به خاطر آسیب دیدگی و درمان مصدومیت خود مسابقات جهانی 2022 کلمبیا (نخستین مرحله گزینشی المپیک 2024 پاریس) را از دست دادند. به همین دلیل هر دو ملی‌پوش برای ماندن در کورس رقابت بابت کسب سهمیه ورودی المپیک و قرار گرفتن در رتبه‌بندی المپیکی این دسته وزنی، چاره‌ای ندارند جز وزنه زدن در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است به میزبانی جینجو کره جنوبی سال آینده 1402 برگزار شود. این مسابقات اردیبهشت سال آینده تدارک دیده شده است، بنابراین باید منتظر ماند و دید که نهایتاً پس از شروع اردوها شرایط آمادگی هر دو ملی‌پوش، همینطور سایر مدعیان المپیکی این دسته وزنی برای کسب سهمیه و حضور در پاریس چگونه است؟

جستجو
آرشیو تاریخی