آقای سجادی، کاش روی تخت بیمارستان نبودید

علی جوادی
سردبیر
آقای حمید سجادی وزیر محترم ورزش کاش آن روز سوار هلی‌کوپتر نمی‌شدید. اجازه بدهید گستره خیالپردازی‌مان را وسیع‌تر کنیم. کاش به کرمان نمی‌رفتید. کاش این روزها روی تخت بیمارستان نبودید و سؤالی از رئیس فدراسیون فوتبال می‌پرسیدید که دقیقاً با فوتبال این کشور چه می‌کند.
آقای سجادی، شما وزیر ورزش هستید و حق دارید از رئیس فدراسیون فوتبال بپرسید چه اوضاعی است که برای فوتبال ما درست کرده.
آن روز که بیانیه فدراسیون آمد، شما آسیب دیده بودید وگرنه به‌دلیل برخورد زشت با مربیان ایرانی، قطعاً با رئیس فدراسیون فوتبال برخورد می‌کردید. قطعاً رئیس فدراسیون فوتبال را بازخواست می‌کردید که چرا مرتکب چنین رفتار نادرستی شده است.
آخر مگر می‌شود همه مربیان را در یک ظرف دید و از همه آنها با رزومه‌های متفاوت‌شان، یک جور سؤال پرسید؟ مگر می‌شود به همه آنها یک جمله گفت؟ مگر می‌شود بی‌توجه به ‌شأن انسانی مربیان ایرانی، به آنها بگویند چقدر از ما پول می‌خواهید؟ مگر رئیس فدراسیون فوتبال این سؤال را از ویلموتس پرسیده بود؟
آقای وزیر، کاش روی تخت بیمارستان نبودید تا در این مورد از رئیس فدراسیون فوتبال سؤال می‌پرسیدید. کاش بودید و به او می‌گفتید: مربی ایرانی، کارگر ساختمانی نیست که این طور از او عدد و رقم می‌پرسید.
کاش به رئیس فدراسیون تذکر می‌دادید برخورد محترمانه‌تری با مربیان ایرانی داشته باشد تا به‌دلیل این برخورد غیرمحترمانه، به نوبت انصراف ندهند.
آقای سجادی، اگر روی تخت بیمارستان نبودید به آقای تاج می‌گفتید مربی ایرانی عاشق فوتبال و تیم ملی کشورش است و اگر انصراف می‌دهد یعنی شما ‌شأن و حرمتش را رعایت نکرده اید.
آقای وزیر، کاش بودید تا به رئیس فدراسیون فوتبال تذکر می‌دادید انصراف مربیان ایرانی به معنای بی‌اعتنایی آنها به پیراهن و جایگاه تیم ملی فوتبال نیست. آنها به‌دنبال راهی برای انتقال پیامی واضح هستند: «مربی ایرانی فقط احترام می‌خواهد».
آقای وزیر ورزش
امیدواریم بزودی از روی تخت بیمارستان به صندلی وزارت منتقل شوید و آن‌گاه در اولین تصمیم باید رئیس فدراسیون فوتبال را برای این حرکت غیرحرفه‌ای و بی‌تدبیر، مؤاخذه کنید و خبرش را به رسانه‌ها بدهید تا همه بدانند حفظ ‌شأن ایرانی، خط قرمز شماست.

جستجو
آرشیو تاریخی