صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

شهریار، نماینده فوتبال ایران در مراسم THE BEST

علی دایی راهی پاریس شد

بالاخره مشکلات حل شد و علی دایی توانست با رفع ممنوعیت‌ها، ایران را به مقصد پاریس ترک کند. این یک مسافرت عادی یا توریستی برای شهریار نیست، او قرار است در مهم‌ترین جشنواره فوتبال جهان شرکت کند. به همین بهانه، علی دایی بامداد امروز تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.
دایی حدود سه هفته قبل دعوتنامه رسمی فدراسیون جهانی فوتبال را برای حضور در جشن معرفی برترین‌های سال دریافت کرده بود اما یکسری مسائل اجازه خروج فوری را از او گرفت. به هر حال، شهریار در ساعات ابتدایی یکشنبه (امروز) با هواپیمای ترکیه‌ای شرکت ترکیش‌ایر، راهی ترکیه و سپس پاریس شد. او در این سفر رسمی، همسرش را در کنار خود می‌بیند و در دعوتنامه فیفا هم قید شده که این چهره بین‌المللی فوتبال کشورمان به همراه همسرش حضور پیدا کند.
در شرایطی که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند از کرسی‌های بین‌المللی خود به درستی استفاده کند، حضور دایی در مراسم THE BEST می‌تواند اتفاق خوبی برای فوتبال ایران تلقی شده و یکی از عوامل افزایش علاقه‌مندی به حواشی این رشته ورزشی تلقی شود.
یکی از دوستان علی دایی در این مورد گفت: «در برنامه علی طی سفر به پاریس، حضور در ضیافت شام فیفا هم دیده می‌شود. شهریار فوتبال ایران ظهر دوشنبه در یک دیدار سمبلیک با حضور ستاره‌های سرشناس فوتبال جهان به میدان خواهد رفت و سپس دوشنبه شب در کاخ مراسم برترین‌های فیفا یا همان THE BEST حضور می‌یابد تا یکی از مهمانان ویژه فدراسیون جهانی باشد.»
سایت خبری تابناک در این خصوص نوشت: «نکته حائز اهمیت و روحیه بخش برای علی دایی در این سفر رسمی، همراه داشتن همسرش است که چندی پیش موانعی در مسیر یکی از سفرهای خارجی او و دخترشان به وجود آمده بود. به همین خاطر گفته می‌شد دایی و همسرش ممنوع الخروج هستند اما حالا مشخص شد که هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و علی دایی می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز داشته و نماینده کشورمان در بالاترین مراسم سالانه فیفا باشد.»
فوتبال ایران به شدت به چنین اتفاقاتی نیاز دارد تا شأن خود را بالا ببرد. در کنار پیشرفت فنی، افزایش لژیونرها و بهبود وضعیت لیگ داخلی و صعود در تورنمنت‌های بین‌المللی، حضور چهره‌هایی چون علی دایی در مراسم‌های فیفا، جذابیت‌های فوتبال در نسل آینده را بیشتر می‌کند و با این شرایط، می‌توانیم فوتبال ایران را با حضور چهره‌ای مثل شهریار، به دنیا بشناسانیم و تبلیغ کنیم.
جالب اینکه گفته می‌شود آقای گل تاریخ فوتبال ایران، با بررسی دقیق ده گلی که در این مراسم نامزد جایزه پوشکاش هستند، انتخاب های اول تا سوم خود را به عنوان یک تمام کننده قهار و گلزن اسطوره‌ای، انجام داد و در سامانه ثبت کرد.
در بخش جایزه پوشکاش گل تئو هرناندز از محوطه جریمه میلان تا محوطه جریمه آتلانتا که پا به توپ و بصورت انفرادی به ثمر رسید را به عنوان گل برتر سال برگزید. همچنین به عنوان انتخاب دوم گل استثنایی آماندین هانری هافبک دفاعی لیون به بارسلونا در لیگ‌ قهرمانان اروپا برگزیده شده است و گل مارسین اولسکی لهستانی در فوتبال معلولان که به شکل قیچی‌برگردان به ثمر رسید، انتخاب سوم علی دایی بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی