صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

جهادگر «منتظران خورشید» جان به جان آفرین تسلیم کرد

شهید خدمت

اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش و جوانان در سانحه سقوط بالگرد در بافت درگذشت.
احمدی مسئول گروه جهادی «منتظران خورشید» بود که در 20 سال گذشته به همراه نیروهای جهادی خدمات بسیاری به مردم مناطق محروم ارائه کرد.
احمدی از سال‌های گذشته با حضور در روستاهای محروم و کمتر برخوردار به هدایت نیروهای جهادی و کمک‌رسانی به مردم می‌پرداخت. دهستان احمد فداله در شهرستان دزفول از جمله مناطق صعب‌العبوری است که گروه جهادی منتظران خورشید کمک‌رسانی‌های بسیاری به آنجا داشت و خدماتی در حوزه‌های عمرانی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی و... ارائه کرد.
این مدیر دلسوز و انقلابی روز پنجشنبه همراه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان در کنار آرامگاه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان حضور یافت که یکی از آخرین پیام‌هایش در فضای مجازی در رابطه با همین شهید بود. اسماعیل احمدی را همه دوستان و آشنایانش به روحیه جهادی و اخلاص کم‌نظیرش می‌شناسند. او یک‌ بسیجی واقعی بود و چند دهه از عمرش را به کارهای جهادی و رسیدگی به محرومان اختصاص داد. او عاشق جهاد و خدمت بود. گروه جهادی منتظران خورشید را بیست سال پیش تأسیس کرد و در تمام این سال‌ها با حضور مداوم و مستمر در مناطق دورافتاده و محروم هرچه در توان داشت برای کمک و یاری به محرومان صرف کرد.
او‌ در‌ کار جهادی و پیشبرد امور مردم سر از پا نمی‌شناخت و خستگی‌ناپذیر بود. اسماعیل احمدی بیستم بهمن، بیست سالگی گروه جهادی‌ «منتظران خورشید را در سالن حوزه هنری جشن گرفت و در آخرین ساعات زندگی شرافتمندانه‌اش پس از زیارت مزار الگو و اسطوره‌اش حاج قاسم سلیمانی به مأموریتی اعزام شد و در این مأموریت، به دیار باقی شتافت.
براستی که می‌توان به واسطه خدمات جهادی و خالصانه این مدیر دلسوز و انقلابی، او را شهید خدمت نامید، زیرا زنده‌یاد اسماعیل احمدی جزو آن دسته از انسان‌هایی بود که در هر جایگاهی قرار گرفت، اصالت جهادی‌اش را فراموش نکرد و در هر پست و مسئوولیتی بود، همچون یک بسیجی جهادی وظیفه اصلی خود را خدمت به مناطق محروم و کم‌برخوردار می‌دانست.
حتی حضور در پست مدیر کلی حوزه وزارت نیز او را از دغدغه اصلی‌اش که خدمت به مردم بود، دور نکرد. یکی از دوستان او در گروه جهادی منتظران خورشید می‌گوید: «دکتر احمدی مسئولیت‌های مختلفی داشتند. از حضورشان در روابط عمومی سازمان بسیج گرفته تا بنیاد احسان؛ اما هیچ‌کدام از این دغدغه‌ها باعث نشد او کار جهادی را فراموش کند. فعالیت در وزارت ورزش مشغله فراوانی را برای او ایجاد کرده بود با این حال ایشان مانند قبل امور مربوط به گروه جهادی منتظران خورشید را پیگیری می‌کرد. حتی در همین سفر کرمان، یکسری کارهایی که قصد داشتیم در آن منطقه انجام دهیم را دنبال می‌کرد. آخرین استوری که در صفحه شخصی‌شان نیز منتشر کرد، مربوط به همین موضوع بود.»
فعالیت جهادی و خدمت به مردم اولویت مرحوم دکتر احمدی بود که در نهایت نیز او در همین مسیر جان به جان آفرین تسلیم کرد. خدایش رحمت کند و او را با اسوه‌اش حاج قاسم سلیمانی، دیگر شهدای اسلام و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند.
ایران ورزشی این ضایعه را به خانواده دکتر احمدی، دوستان و همکاران در گروه جهادی منتظران خورشید و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال مسألت دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی