صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

شاگردان مرفاوی پنجشنبه به ازبکستان رسیدند

اولین تمرین جوانان در زمین بی‌کیفیت فرغانه

کاروان تیم فوتبال جوانان ایران که برای حضور در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا عازم ازبکستان شده بود، عصر روز پنجشنبه (4 اسفند) با پرواز اختصاصی وارد شهر فرغانه شد. ایران جزو اولین تیم‌های آسیایی بود که وارد شهر فرغانه شد و طبق اعلام رسانه‌های ازبکستانی مورد استقبال مسئولان فدراسیون ازبکستان قرار گرفت. تصاویری که از استقبال از کاروان ایران منتشر شده، تیتر استقبال جالب از تیم جوانان را به خود اختصاص داد.
هر چقدر ازبک‌ها در بدو ورود با استقبال جالب خود ایرانی‌ها را خوشحال کردند، بعد از بازدید از زمین تمرینی، اعتراض و ناراحتی کادرفنی را برانگیختند. کیفیت پایین زمین تمرینی که برای جوانان ایران در نظر گرفته شده بود، اعتراض میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت. او اعتراض خود را به مسئولان مربوطه رساند و از آنها درخواست کرد که به این موضوع رسیدگی کنند.
افشین ناظمی، سرپرست تیم ملی جوانان هم البته اعتراض رسمی خود را در این رابطه به نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده و قرار است در روزهای آینده زمین جدیدی برای تمرین در اختیار تیم ملی جوانان قرار گیرد. ازبک‌ها به نماینده AFC اعلام کرده‌اند که بارش برف سنگین هفته قبل در شهر فرغانه سبب زردی این چمن شده و در کل زمین‌های کشور میزبان در حال حاضر شرایط چندان خوبی ندارند. در مقابل AFC به فدراسیون ازبکستان اعلام کرده در فرصت محدود باقی مانده تا شروع مسابقات، دست‌کم زمین‌های اصلی را ترمیم کنند.
به رغم همه این اعتراض‌ها، تیم کشورمان دیروز(جمعه) اولین جلسه تمرین خود را در همان زمین بی‌کیفیت برگزار کرد اما احتمال دارد تمرین جوانان از یکشنبه در زمین دیگری برگزار شود. تمرینی که با دویدن دور زمین شروع شد و با کارهای سرعتی با توپ ادامه پیدا کرد. شاگردان مرفاوی سپس حفظ توپ را تمرین کردند و در پایان در نیمی از زمین تمرین فوتبال برگزار شد و بعد از تمرینی 70 دقیقه‌ای، کار بازیکنان با انجام حرکات کششی به پایان رسید. نکته قابل توجه جلسه اول تمرین جوانان در ازبکستان این بود که محمد امین حزباوی، مدافع تیم فولاد پس از شکست یک بر صفر این تیم برابر الهلال و حذف در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در جلسه اول غایب بود اما دیشب (جمعه) در ازبکستان خود را به کادرفنی تیم ملی معرفی کرد.  

ZOOM

تیم جوانان ایران در گروه B مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر فرغانه ازبکستان برگزار می‌شود، با تیم‌های قطر، استرالیا و ویتنام رقابت خواهد کرد.
 چهارشنبه دهم اسفندماه
*  ایران و قطر؛ ساعت ۱۹ به وقت محلی؛ ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان
شنبه سیزدهم اسفندماه
*  ایران و استرالیا؛ ساعت ۱۵ به وقت محلی؛ ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان
سه شنبه شانزدهم اسفندماه
*  ایران و ویتنام؛ ساعت ۱۵ به وقت محلی؛ ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان

 

جستجو
آرشیو تاریخی