صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

خان‌محمدی: نوستراداموس نیستم به قدرت پرسپولیس اطمینان دارم

یزدانی هم نبود پرسپولیس می‌برد

 

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
حسن خان‌محمدی بازیکن اسبق پرسپولیس که قرعه بازی مقابل سپاهان در جام حذفی را او برداشت از قرعه خوبی که برداشته و حس خوبی که برای بازی ال‌کلاسیکو داشته صحبت می‌کند. خان‌محمدی باز هم برای برداشتن قرعه جدید برای پرسپولیس در جام حذفی اعلام آمادگی می‌کند.

واقعاً نوستراداموس بودید که از ابتدا می‌گفتید پرسپولیس تیم سپاهان را شکست می‌دهد؟
من نوستراداموس نیستم اما به قدرت تیمم اطمینان داشتم از همین رو مطمئن بودم اگر پرسپولیس اسیر حاشیه نشود قادر است سپاهان را شکست دهد به همین دلیل هم وقتی شما با من تماس گرفتید اطمینان دادم که پرسپولیس از سد سپاهان می‌گذرد.
به نظر به مسائل فنی پرسپولیس آشنایی خوبی داشتید؟
بله چون مربی یکی از رده‌های پایه پرسپولیس هستم بخوبی از بازیکنان پایه نظیر عمری، خدادادی و بابایی شرایط فنی تیم بزرگسالان را می‌پرسیدم و هر بار در جوابم این بازیکنان از شرایط خیلی خوب فنی تیم بزرگسالان حرف می‌زدند و به من اطمینان می‌دادند که روحیه و شرایط فنی تیم بسیار خوب است و کادر فنی و بازیکنان تیم فقط به پیروزی مقابل سپاهان فکر می‌کنند و قطعاً هم به آن می‌رسند.
اما چرا دو بار گل‌های پرسپولیس پاسخ داده شد!
از شروع بازی مشخص بود که پرسپولیس با توپ پر آمده است. در این بین محمد عمری چند خطای خوب گرفت و تیم‌مان هم زود به گل رسید اما یک ایراد داشتیم که وقتی گل می‌زدیم تیم عقب می‌آمد به خاطر اینکه کمی استرس داشت و در واقع اگر بازی تهاجمی پرسپولیس استمرار داشت و تیم عقب نمی‌آمد آن دو گل را هم دریافت نمی‌کرد.
در غیاب دیاباته فکر می‌کردید که مهاجمان دیگر پرسپولیس نظیر پریرا و آل‌کثیر این قدر خوب بازی کنند؟
درست است که دیاباته نبود اما پریرا چند بار خودش را در موقعیت گل قرار داد و یک پنالتی باارزش گرفت. عیسی هم که یک گل خوب زد و خیلی تیم حریف را اذیت کرد. پرسپولیس از ابتدای بازی با روش 2-4-4 بازی کرد و نشان داد که فقط برای برد به مصاف حریف رفته است.
فکر نمی‌کنید که یکی از دلایل برد پرسپولیس حضور یزدانی ناآماده در خط دفاعی تیم سپاهان بود؟
یزدانی نبود باز هم پرسپولیس برنده می‌شد چون بازیکنان در این دیدار کاری به داوری نداشتند و ذهن‌ها آماده بازی و برد بود به همین دلیل شرایط پرسپولیس برای برد خیلی بهتر از سپاهان بود و با شرایطی که تشریح کردم تیم سپاهان حریف پرسپولیس نمی‌شد.
فکر می‌کنید در بازی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس مانند دیدارش مقابل هوادار غافلگیر نمی‌شود؟
در این مسأله که اگر تیمی مقابل ما دفاعی بازی کند با مشکل مواجه می‌شویم، شکی ندارم اما اگر طراحی و تفکر خوبی داشته باشیم حتماً برنده می‌شویم و به قول شما مانند بازی مقابل هوادار مقابل تیم جنوبی غافگیر نمی‌شویم.
در رابطه با بازی پریرا و زوج دیگر خط حمله پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
پریرا مهاجم مسلطی نشان داد و به نظرم مقابل سپاهان خوب کار کرد و اگر آمادگی بدنی‌اش بهتر شود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت اما زوج عمری و آل‌کثیر هم خیلی خوب بودند. عمری روی زمین خیلی خوب بود و آل‌کثیر هم روی جنگندگی و ضربات سرش بسیار مسلط نشان داد و به نظرم نوید این را داد که خط حمله پرسپولیس در غیاب دیاباته باید روی او حساب خاصی باز کند.
باز هم دوست دارید قرعه بعدی پرسپولیس در جام حذفی را شما بردارید؟
بله دستم خوب است پس اگر از من بخواهند باز هم دوست دارم که قرعه بعدی پرسپولیس را من بردارم.
در رابطه با بازی ضعیف دانیال که یک گل حتمی را نزد و بعد هم یک گل به خودی زد چه نقدی دارید؟
من فکر می‌کنم نوع ایستادن دانیال در صحنه‌ای که این بازیکن گل به خودی زد چندان درست نبود ضمن اینکه بیرانوند هم روی یکی از گل‌های که خوردیم ضعیف کار کرد. در مورد دانیال هم باید بگویم احساس می‌کنم این مدافع بیشتر مشکل روحی و روانی دارد و شاید یک روانشناس بهتر بتواند مشکل وی را حل کند.
در لیگ یا جام حذفی چقدر روی قهرمانی پرسپولیس حساب باز کردید؟
پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی سه فینال پیش رو دارد از این‌رو من قهرمانی در این جام را آسان‌تر می‌دانم هر چند جدا از استقلال و گل‌گهر تیم‌هایی مانند استقلال ملاثانی را هم نباید دست‌کم گرفت، تیمی که مس کرمان را از گردونه رقابت‌ها حذف کرده و نشان داده تیم خوبی است. در لیگ هم من حریف پرسپولیس را برای قهرمانی فقط استقلال می‌دانم و معتقدم سپاهان هم با باختی که مقابل پرسپولیس داشت حداقل دو سه بازی دیگر را در شوک باخت مقابل پرسپولیس خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی