صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

طاهرزاده: فقط پرسپولیس می‌توانست سپاهان را چهارتایی کند

پریرا می‌تواند جای دیاباته را پرکند

بهنام طاهر‌زاده مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است برد پرسپولیس مقابل تیم سپاهان برد روحیه‌بخشی بود که تیم سرخپوش پایتخت را به لحاظ روحی و فنی در بهترین شرایط ممکن قرار داد. به بهانه بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و مواردی که پیرامون تیم سرخپوش پایتخت وجود دارد گفت‌و‌گویی با طاهر‌زاده داشتیم.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار

در رابطه با پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان چه صحبتی دارید؟
واقعاً برد روحیه بخشی بود و به نظرم تنها تیمی که می‌توانست تیم سپاهان را در حضور تماشاگرانش چهارتایی کند و با آن اقتدار از سد میزبانش بگذرد تیم پرسپولیس بود چون به هر حال تیم سپاهان با تیم زنیت بازی کرده بود و در شرایط خیلی خوبی قرار داشت اما پرسپولیس قدرت خودش را با پیروزی بزرگ به رخ تیم حریفش کشید و نشان داد که باختش مقابل هوادار فنی نبوده و به دلیل اشتباهات فردی بوده است.
با برد مقابل سپاهان، هواداران پرسپولیس ناراحتی ناکامی‌های قبلی را فراموش کرده‌اند؟
به نظرم هواداران پرسپولیس همیشه پشت تیم‌شان هستند و تمام قد از تیم محبوب‌شان حمایت می‌کنند و یک عده از هواداران هم نباید با یک برد تشویق و با یک باخت از تیم‌شان انتقاد کنند، به همین دلیل از همه هواداران‌مان خواهش می‌کنم که در هر حالتی از تیم‌شان حمایت کنند و اطمینان داشته باشند که یحیی سالیان سال همانطور که پرسپولیس و تیم‌های دیگر را قهرمان کرده باز هم قادر است تیم پرسپولیس را قهرمان کند، از طرفی وقتی می‌بینیم که تیم‌هایی مانند منچستر یا رئال یا بارسا در زمین خودشان می‌بازند بنابراین ما هم باید این مسأله را برای خودمان هضم کنیم که ممکن است در یک بازی هم این اتفاق برای پرسپولیس بیفتد.
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تیم مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی چه صحبتی دارید؟
با چهار گلی که پرسپولیس در اصفهان به سپاهان زد حالا قطعاً تیم مسجد سلیمان هم از رویارویی مقابل پرسپولیس ترس و واهمه دارد و این تیم جنوبی است که با دفاع اتوبوسی درصدد گرفتن امتیاز از پرسپولیس خواهد بود. در این بین من فکر می‌کنم با پیدا کردن شرایط خوب مهاجمان پرسپولیس، این تیم دیگر استرسی بابت گلزنی ندارد و بازیکنان پرسپولیس با روحیه بالا برای برد و کسب سه امتیاز حریفش را شکست خواهد داد تا بیشتر از همیشه به صدر نزدیک شده و در انتظار تعلل سپاهان باشد و بازی به بازی برای هدفی که این تیم پیش رو گرفته تلاش کند. یحیی گل‌محمدی نه تنها در ایران بلکه در آسیا هم خودش را ثابت کرده و با رساندن تیمش به فینال لیگ قهرمانان نشان داده که چقدر برای موفقیت انگیزه دارد و کاربلد است.
در رابطه با بازی‌های سخت دیگر پرسپولیس در جام حذفی چه صحبتی دارید؟
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد اما به نظرم بازی مقابل سپاهان از دیدار مقابل تیم‌های مدعی دیگر راحت‌تر است و به نظرم بازی سخت پرسپولیس مقابل سپاهان بود که آن را سپری کرد و حالا سرخپوشان قادرند که از سد تیم‌های مدعی دیگر بگذرند چون تیم‌های دیگر مدعی به نظرم ضعیف‌تر از سپاهان هستند.
بعضی‌ها معتقدند ضعف مفرط یزدانی دلیل ضعف سپاهان و دریافت گل‌هایش بود، در این رابطه شما چه نظری دارید؟
به نظرم یزدانی تمرکزش را از دست داده بود، در حالی که دفاع حق اشتباه ندارد، از این رو این مدافع به جهت نمایش ضعیفی که ارائه داد به مردم اصفهان بدهکار است.
در رابطه با مصدومیت ترابی و عمری در بازی مقابل سپاهان و نمایش این دو بازیکن چه صحبتی دارید؟
ترابی بعد از چند بازی که چندان خوب بازی نکرده بود مقابل سپاهان خیلی خوب بازی کرد.عمری هم بسیار خوب بازی کرد و فشار را روی دفاع‌های سپاهان زیاد کرد، بازیکنی که خیلی به تیم کمک می‌کند و به نظرم پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است.
دلایل افت شدید دانیال را در چه مسأله‌ای می‌دانید؟
به نظرم دانیال باید درون خودش کنکاش کند و مشکل خودش را پیدا کند. بازیکنی که در تیم‌های قبلی‌اش بسیار خوب بود اما در تیم بزرگ پرسپولیس هنوز نتوانسته خودش را پیدا کند و به نظرم به لحاظ روحی روانی به مشکل خورده است، از این رو خودش باید با پیدا کردن مشکل خودش به بهبود وضعیتش کمک کند.
پریرا و عیسی می‌توانند در بازی‌های بعدی هم درخششی مانند بازی مقابل سپاهان داشته باشند؟
عیسی خیلی خوب کار کرد و به نظرم پریرا هم با عملکرد موفقی که داشت نشان داد که می‌تواند جای خالی دیاباته را در پرسپولیس پر کند و با حضور سه، چهار بازیکن خوب در خط حمله پرسپولیس مشکلی به لحاظ گلزنی نخواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی