صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

تیم فوتبال جوانان امروز راهی ازبکستان می‌شود

پیش به سوی سهمیه جام جهانی برای تیم ملی

بهناز میرمطهریان
روزنامه‌نگار
آخرین تمرین تیم فوتبال جوانان پیش از اعزام به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ازبکستان روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد و صمد مرفاوی آخرین توصیه‌هایش به بازیکنان را پیش از سفر به ازبکستان مطرح کرد. آنها امروز (پنجشنبه) عازم ازبکستان می‌شوند و مرفاوی در آخرین مصاحبه‌اش که در حاشیه این تمرین انجام داد، به روند آماده‌سازی تیم اشاره کرد و بازی‌هایی که در ازبکستان پیش روی تیمش قرار دارد. شاگردان مرفاوی با هدف کسب سهمیه جام جهانی و سپس کسب عنوان قهرمانی آسیا راهی این مسابقات می‌شوند اما بدون شک با توجه به موانعی که در دوران آماده‌سازی پشت سر گذاشته‌اند، کار سختی در پیش دارند که صمد مرفاوی به این سختی‌ها اشاره کرده است.
 
باید برای بازی مقابل بهترین تیم آسیا هم آماده باشیم
جوانان ایران در مرحله اول این مسابقات باید با قطر، استرالیا و ویتنام بازی کنند. مرفاوی درباره این رقبا این‌طور توضیح می‌دهد: «همانطور که می‌دانید متأسفانه ما در سید چهار بودیم و با استرالیا و قطر و ویتنام همگروه شدیم اما من فکر می‌کنم توانمندی بچه‌های ما بالا است. ان‌شاءالله برایمان تفاوتی نداشته باشد که تیم مقابل قطر است یا ژاپن یا تیم دیگری‌. ما باید آمادگی داشته باشیم که برابر بهترین تیم آسیا هم بازی کنیم و بتوانیم از حیثیت  فوتبال ایران دفاع کنیم.»
 
 در مرحله آخر قوی عمل نکردیم
آیا حمایت لازم از تیم ملی جوانان صورت گرفته است یا خیر؟ مرفاوی در این رابطه می‌گوید: «از زمانی که ما استعدادیابی را شروع کردیم، استعدادیاب‌ها بازیکنانی را انتخاب کرده بودند و ما دیدیم و نفراتی را انتخاب کردیم و روی آنها کار و برنامه‌ریزی کردیم، به جز مسابقات کافا و مقدماتی قرقیزستان، هر ماه اردوهای داخلی داشتیم. به بلاروس، عمان و اردن رفتیم و بازی‌های تدارکاتی انجام دادیم. منتها در مرحله آخری که باید قوی‌تر کار می‌کردیم، آن برنامه‌ای که ما می‌خواستیم، انجام نشد و متأسفانه همین جا در تهران ماندیم. ما تقاضا داشتیم که یک‌ اردوی خارج از کشور داشته باشیم که برای فدراسیون با توجه به شرایطی که داشت، مقدور نبود.»
 
 نمی‌توانیم ذات فوتبال ایران را تغییر بدهیم
آیا تیم مرفاوی مهاجم تمام‌کننده خوبی در اختیار دارد؟ او به این سؤال این‌طور پاسخ می‌دهد: «با توجه به سابقه فوتبال ما، در خط حمله از لحاظ گلزنی و مهاجم مهره کم داریم و ما خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم مهاجمان سرزن و بلندقدی داشته باشیم اما متأسفانه نبود. هر چه در فوتبال ما هست، هافبک دفاعی است. هافبک‌های دفاعی آموزش می‌بینند و می‌آیند. همه تیم‌های پایه ما ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنند و دو هافبک دفاعی دارند اما رقبا مثل قطر با یک هافبک دفاعی بازی می‌کنند. نهایتاً باید ساختار فوتبال را ادامه بدهیم. نمی‌توانیم ساختار را تغییر بدهیم، چون فوتبال ما فیزیکی است. ما نمی‌توانیم تغییر بدهیم، چون ذات فوتبال ما همین است.

ZOOM

در جلسه میرشاد و تاج چه گذشت؟
صمد مرفاوی درباره جلسه با مهدی تاج و میرشاد ماجدی توضیح می‌دهد: «جلسه‌ای که ما داشتیم، بنا بر درخواست کمیته جوانان، ماجدی انجام شد که با تاج نشست داشتیم و درباره مسائل پروازمان بود؛ اگر می‌خواستیم عادی به ازبکستان برویم، باید ۲۶ ساعت می‌رفتیم اما با توجه به روابطی که بین فدراسیون و هواپیمایی وارش بود و جا دارد از حدادیان و همه همکاران‌شان تشکر کنم، یک پرواز مستقیم را برای ما فراهم کردند. ضمن اینکه به لحاظ امکانات تغذیه و مسائل پزشکی هم دستوراتی دادند که ان‌شاءالله عملی شود. همچنین در مورد مسائل مالی، پاداش بازیکنان و حقوق مربیان دستوراتی دادند که ان‌شاءالله قبل از رفتن عملی
می‌شود.»

کاپیتان تیم ملی جوانان:
اول صعود، بعد قهرمانی آسیا
میلاد کر، کاپیتان و مدافع تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان درباره تیم ملی می‌گوید: «یکی از خوبی‌های تیم ما این است که همدل هستیم و این را به جرأت می‌توانم بگویم که ما از گروه خودمان صعود می‌کنیم. حتی به جام جهانی هم می‌رسیم. هدف دوم ما قهرمانی در آسیا است.» او درباره مصدومیتی که داشته توضیح می‌دهد: «خدا را شکر در حال حاضر حالم خیلی بهتر است، چند روز پیش هم از سرم اسکن گرفتم اما مسأله خاصی نبوده است. در بازی تیمم در لیگ برتر هم بازی کردم و امروز شرایط خوبی دارم و خدا را شکر خوب هستم.»

مهاجم تیم ملی جوانان:
حرف‌های زیادی برای گفتن داریم
سعید سحرخیزان، مهاجم تیم ملی جوانان در مورد اینکه تجربه بازی‌اش در لیگ برتر تا چه اندازه می‌تواند به تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا کمک کند، توضیح می‌دهد: «خدا را شکر من توانستم امسال در تیم هوادار بازی کنم. البته به‌دلیل تداخل زمانی بین اردوهای تیم جوانان با بازی‌های لیگ برتر، فرصت نشد بیشتر بازی کنیم. ما ایران هستیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و امیدوارم جهانی شویم. برای شبیه‌سازی حریفان‌مان در جام ملت‌های آسیا، ۲ بازی دوستانه انجام دادیم و خیلی خوب بازی کردیم.»

دروازه‌بان تیم ملی جوانان:
به دنبال قهرمانی آسیا هستیم

صادق صالحی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جوانان در مورد آخرین وضعیت تیم پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، می‌گوید: «خیلی انگیزه‌ها بالا است. آماده هستیم ابتدا از گروه صعود کنیم و سپس با راهیابی به جام جهانی، در نهایت بتوانیم قهرمان آسیا شویم.» او درمورد گروه سخت تیم ملی ایران و تقابل با استرالیا، قطر و ویتنام، تأکید می‌کند: «گروه سختی داریم اما ما هم ایران و قدرت اول آسیا هستیم. قطعاً رقیب سخت‌تری برای این تیم‌ها هستیم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی