صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

اینتر – پورتو در یک‌هشتم نهایی

نبرد اژدها با افعی‌ها

اینترمیلان در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سن سیرو میزبان پورتو خواهد بود. اینتر در گروه C پس از بایرن‌مونیخ دوم شد و پورتو بالاتر از اتلتیکو مادرید، کلوب بروژ و بایر لورکوزن به‌عنوان صدرنشین گروه B به دور بعد صعود کرد.
نراتزوری در 5 بازی آخر خود شکست نخورده است و بعد از برد خانگی 3-1 مقابل اودینزه به این بازی رسیده است. از سوی دیگر پورتو سال 2023 را با موفقیت آغاز کرده و در تمام مسابقات بجز یک بازی پیروز شده است. آنها در آخر هفته، به لطف گل دقیقه 44 تونی مارتینز،  ریو آوه را 1-صفر در خانه شکست دادند و حالا آماده تقابل با شاگردان اینزاگی هستند.
 
آمار و ارقام تقابل‌ها
در طول تاریخ دو تیم پنج بار به مصاف هم رفته‌اند که 4 دیدار در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده است. اینتری‌ها 3 برد، پورتو یک برد و یک بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
آنها برای دومین بار در مرحله حذفی رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت که اینتر در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل 05-2004 درهر دو بازی پیروز شد.
میزبان از نوامبر تنها یک‌بار در رقابت‌هایش شکست خورده در حالی که پورتو از اکتبر تاکنون شکست نخورده است.
تمام 17 بازی خانگی اینتر در این فصل برنده داشته و تنها سه بازی منجر به شکست آنها شده است.
پورتو در این فصل دو شکست را در بازی‌های خارج از خانه متحمل شده است.
اینتر در 5 بازی اخیر خانگی خود سه بار دروازه خود را بسته نگه داشته در حالی که پورتو در 7 بازی اخیر خارج از خانه خود 6 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.
پورتو در این فصل لیگ قهرمانان اروپا از نظر گلزنی اینتر را با نتیجه 12-10 شکست داده، اما هر دو تیم در شش بازی هفت بار گل خورده‌اند.
اینترمیلان در 5 بازی اخیر خود شکست نخورده و در سه بازی متوالی دروازه خود را بسته نگه داشته است.
رکورد خارج از خانه پورتو در اروپا چندان درخشان نیست. آنها از پنج بازی اخیر خارج از خانه لیگ قهرمانان 2 برد، 2 شکست و 1 تساوی کسب کرده‌اند.

این دو بازیکن را زیر نظر داشته باشید
اینترمیلان: لائوتارو مارتینز
به‌نظر می‌رسد مهاجم آرژانتینی خودش را دوباره بازیابی کرده است، چیزی که در اوایل فصل از او نمی‌دیدیم و نتایج تیمش نشان دهنده این موضوع نیز بود. ناهماهنگی او البته به مصدومیت مچ پایش نیز مربوط بود که بعد از جام جهانی به کل برطرف شد و حالا مرد شماره یک خط حمله اینتر به حساب می‌آید. او از آن زمان بخوبی بهبود یافته است و با هشت گل و یک پاس گل (در مجموع 13 گل و سه پاس گل در سری آ)، در این فصل، پس از جام جهانی نقش مهمی در تیمش ایفا کرده است. اگر اینترمیلان می‌خواهد پس از شکست پورتو به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد، او باید بار گل‌های اینترمیلان را به دوش بکشد.
 
پورتو: مهدی طارمی
مهاجم ایرانی با ثبات قابل توجهی که در این فصل داشته خط حمله پورتو را رهبری کرده است. اعداد و ارقام خود گویای همه چیز هستند، چرا که طارمی در این فصل 11 گل در لیگ پرتغال 2022-2023 به ثمر رسانده است. او هم‌چنین میانگین 1.3 شوت به سمت دروازه در هر بازی در لیگ را با میانگین تبدیل به گل 19 درصدی به ثبت می‌رساند. تاثیرگذاری همه‌جانبه و توانایی بالای این بازیکن در گلزنی، کلید موفقیت او در پورتو بوده است که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امسال در سطح بالایی قرار داشت، جایی که در حال حاضر رکورد 5 گل و دو پاس گل در پنج بازی مرحله گروهی را به خود اختصاص داده است. او کسی است که اینتری‌ها باید مراقب او باشند.

ترکیب‌های احتمالی
اینترمیلان ترکیب (2-5-3):
اونانا؛ اشکرینیار، باستونی، آچربی; دامفریز، بارلا، چالهان اوغلو، بروزوویچ، دیمارکو؛ لوکاکو، لائوتارو مارتینز
ترکیب پورتو (2-4-4):
کاستا؛ ماریو، په‌په، کارمو، سانوسی؛ فرانکو، اوستاکیو، گروییچ، په‌په؛ طارمی، مارتینز
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی