صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

تالار وزنه‌برداری از پیمانکار پس گرفته شد

پایان کنسرت‌های شبانه در آزادی

ماجرای کنسرت‌های شبانه و شلوغی و سروصدای زیاد حاصل از تجمع مخاطبان این برنامه‌ها در تالار بزرگ وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران (پنج سالن) در 3، 4 سال گذشته، نه تنها آسایش و آرامش را از ملی‌پوشان و اردونشینان وزنه‌برداری در کمپ تیم‌های ملی گرفته بود، بلکه آرامش همسایه‌های وزنه‌برداری یعنی بسکتبال، والیبال و کشتی را نیز در اغلب موارد سلب کرده بود. بنابراین همین موضوع  موجب شد تا تیم سرپرستی فعلی، ضمن پلمب تالار وزنه‌برداری، بار دیگر درخواست تملک مستقیم و کامل در تالار وزنه‌برداری را از شرکت توسعه و تجهیز و وزارت ورزش و جوانان داشته باشند. حالا گویا بعد از انجام پروسه حقوقی در خصوص دعوای طرفین (فدراسیون وزنه‌برداری و پیمانکار تالار وزنه‌برداری ایرانیان) فدراسیون وزنه‌برداری دوباره اختیار سالن مسابقات آزادی را به دست گرفته و طبق توافق، پیمانکار باید بدون فوت وقت سالن را تخلیه کند.
پس از تغییر مدیریت در فدراسیون وزنه‌برداری مشخص شد، طبق قرارداد بین دو طرف (فدراسیون و پیمانکار تالار ایرانیان)، رستوران از دست فدراسیون خارج شده و حتی ۴۰ درصد یکی از سالن‌های تمرین با پارتیشن بسته شده و به فضای پشت صحنه برای برگزاری کنسرت‌ها تبدیل شده است. زمانی که فدراسیون وارد دوران سرپرستی شد، پس از به توافق نرسیدن با پیمانکار، تالار ایرانیان به درخواست انوشیروانی پلمب‍ شد تا ماجرا تعیین تکلیف شود. اکنون پس از ماه‌ها گویا این ماجرا به پایان رسیده و تالار آزادی دوباره در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. اما باید دید در آینده مسئولین وزنه‌برداری چگونه می‌خواهند مطالبات میلیاردی پیمانکار را پرداخت نمایند؟!
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در این خصوص می‌گوید: «آخرین جلسه بین نماینده حقوقی فدراسیون، نمایندگان مجموعه آزادی، شرکت توسعه و تجهیز و مشارکت کننده برگزار شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که مشارکت کننده خیلی زود سالن را تخلیه کند و در اختیار فدراسیون وزنه‌برداری قرار دهد و بعد از این طرفین هر ادعایی دارند، از طریق مراجع قضایی و قانونی  پیگیری نمایند.»
انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون برای اجاره سالن بدهی یا طلبی از پیمانکار دارد یا خیر تأکید می‌کند: «اجاره سالن آورده‌ای برای فدراسیون نداشته است. فدراسیون برای اجاره سالن به شرکت توسعه و تجهیز بدهکار است. درآمد فدراسیون از اجاره دادن سالن در پنج سال کمتر از بدهی فدراسیون به شرکت توسعه و تجهیز است. فدراسیون مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت اجاره سالن به شرکت توسعه و تجهیز بدهی دارد اما درآمد سالن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که در فدراسیون هزینه شده اما اجاره سالن پرداخت نشده است. نگاه ما این بود که کاربری تالار وزنه‌برداری آزادی برای برگزاری مسابقات وزنه‌برداری، برگزاری مراسم‌ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد تا قداست قهرمانی آن حفظ شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی