صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

سه قهرمان جهان کشتی فرنگی و بازگشت بعد از غیبت طولانی

کاکــوها در مصــر

دومین تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ از ۴ تا ۷ اسفند در کشور مصر برگزار می‌شود. تیم ملی کشتی فرنگی هم در این مسابقات حضور پیدا می‌کند که حسن رنگرز تصمیم دارد سه قهرمان جهان را به این مسابقات اعزام کند. حضور در مسابقات مصر برای کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل سه کشتی‌گیری که در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021 به مدال طلا رسیدند را برای سفر به مصر انتخاب کرده است. این مسابقات بازگشت سه ستاره تیم ملی را فراهم می‌کند و کادرفنی در جریان آخرین وضعیت سه کشتی‌گیر مطرح تیم ملی قرار می‌گیرد و فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید، این برای کادرفنی حائز اهمیت است. محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و میثم دلخانی سه ستاره کشتی فرنگی در سال‌های اخیر هستند که به این تورنمنت اعزام می‌شوند که قرار بود امین میرزازاده هم در این جمع باشد اما با تغییر تصمیم کادرفنی او به قهرمانی آسیا می‌رود.
گرایی و دلخانی؛ دو قهرمان جهان از استان فارس و نفر سوم هم محمدهادی ساروی، دلاوری از خطه مازندران، ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی را تشکیل می‌دهند اما غیبت طولانی‌مدت این سه کشتی‌گیر در مسابقات مهم این سؤال را به وجود آورده که الان کجای کار بوده و از چه میزان آمادگی برخوردار هستند. این سه کشتی‌گیر هم از تمرینات گروهی فاصله داشتند و هم از شرایط مسابقه و حالا در مصر مشخص می‌شود که در روزهای تنهایی و دوری از تمرینات گروهی تیم ملی با خودشان چه کردند.‌ گرایی و ساروی برای اولین بار بعد از جهانی صربستان به مسابقات مهم بین‌المللی می‌روند؛ یعنی بازگشت بعد از نزدیک به 6 ماه دوری از مسابقه که زمان کمی نیست.‌ گرایی مدال نقره و ساروی برنز مسابقات قهرمانی جهان را به دست آوردند ولی از آن زمان تا به حال هیچ جا روی تشک نرفتند؛ حتی در مسابقات لیگ برتر هم حضور نداشتند تا کسی از وضعیت آمادگی آنها اطلاعی نداشته باشد. چند روز پیش در جریان تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی هم محمدرضا‌ گرایی از ناحیه چشم آسیب‌ دید و صحبت‌هایی مبنی بر لغو اعزام او به این تورنمنت مطرح شد اما با تصمیم کادر فنی تیم ملی و همچنین کادر پزشکی مشکل او حاد تشخیص داده نشد تا به تورنمنت رنکینگ‌دار مصر اعزام ‌شود با این ‌حال کادرفنی قصد دارد با توجه به آسیب‌دیدگی قرنیه‌ گرایی در مصر یک بار دیگر شرایط را بررسی کند و بعد درباره کشتی گرفتن او تصمیم بگیرد.‌ گرایی در صورت مبارزه قرار است در یک وزن بالاتر و در وزن 72 کیلوگرم به مصاف رقبایش برود. با این ‌حال شرایط میثم دلخانی نسبت به این دو نفر شاید بدتر هم باشد.
میثم دلخانی که طلای جهانی 2021 نروژ را به دست آورد، خرداد سال گذشته در مسابقات دولت تورلیخانف با شکستگی آرنج دست روبه‌رو شد و حالا بعد از 9 ماه بار دیگر در میادین بین‌المللی دیده می‌شود. مصدومیت سخت و خطرناک شانس حضور در قهرمانی جهان صربستان را از دلخانی گرفت و حالا این حضور مهم است که نشان بدهد تا چه اندازه به فرم ایده‌آل نزدیک شده است. او برخلاف محمدرضا ‌گرایی و محمد هادی ساروی چند ماه اصلاً توان تمرین کردن نداشت ولی سعی کرده از زمانی‌که مجوز تمرین گرفته منظم تمرین کند و حالا تورنمنت مصر اولین حضورش بعد از مصدومیت است. دلخانی با حضور در مصر هم می‌تواند به فرم آمادگی برسد و هم اینکه با کسب مدال طلا جایگاه از دست رفته خود را در رنکینگ اتحادیه جهانی بهبود ببخشد. ضمن اینکه نگاه کادرفنی به تورنمنت دارای رنکینگ، یکی از مراحل چرخه انتخابی است و در نهایت نتیجه‌ای که به دست می‌آید در انتخاب آنها تأثیر‌گذار است.

جستجو
آرشیو تاریخی